Gå til innhold

Guide: Anatomien til en PSU - del 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke for å klage på denne guiden, men at den venstre likeretteren på side 5 blir brukt i "high-end" produkter tviler jeg sterkt på ettersom det er en halvbølge-likeretter (+ en uvirksom diode)... Tør jeg gjette på at det mangler 2 dioder i tegningen?

 

mvh

 

Tor

 

Den venstre likeretteren er riktig; det er en halvbølgelikeretter med friløpsdiode.

Den brukes i omformere av typen "forward" siden disse er halvbølge omformere.

 

Forøvrig er artikkelen(e) så fulle av faktiske feil at jeg lurer på om hr. Nilsen har skjønt hvordan en svitsjet strømforsyning egentlig virker??? Han burde kanskje ha konsultert en dreven utvikler før han publiserte artikkelen?!

Lenke til kommentar

nilsjohanole: Fortell gjerne hva du mener er galt og hvordan det kan rettes opp, gjerne på PM til Jørgen Nilsen/Natrium sånn at han får en sjanse til å rette det opp.

 

Jo mer vi hjelper til med å rette på feil, jo bedre blir artikkelen som oppslagsverk/kilde for framtida. Vi er altså selv med på å gjøre vårt eget lesestoff bedre. :)

Lenke til kommentar
Forøvrig er artikkelen(e) så fulle av faktiske feil at jeg lurer på om hr. Nilsen har skjønt hvordan en svitsjet strømforsyning egentlig virker??? Han burde kanskje ha konsultert en dreven utvikler før han publiserte artikkelen?!

 

Hei!

 

Har du noen konkrete avsnitt å reffere til, gjerne med kilder? Som Simen1 formulerte veldig godt: Jeg setter meget stor pris på tilbakemeldinger for å gjøre artikkelen så god som mulig.

 

Da artikkelen ble skrevet skjekket jeg opp informasjonen med flere kilder, og sendte den for kontrollesning av en fagkynding, men det skjer dessverre alltid glipp. Send meg gjerne tilbakeldingene på mail, så får jeg sett på det fortere. [email protected]

 

Mvh

Jørgen

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...