Gå til innhold

Miniguide: Avinstallere IE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor avinstallere IE?

Du bør tenke deg godt om før du eventuelt avinstallerer IE. Det kan nemlig være lurt å ha IE liggende på maskinen, blant annet fordi enkelte nettsider kun vises ordentlig i IE.

 

Det finnes faktisk en add-on til Firefox som gjør deg i stand til å åpne en ny tab som bruker IE sin motor.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Tåpelig artikkel. Overskriften får meg til å tro at IE kan fjernes fra operativsystemet fullstendig. Så ender det med info om at man kan degradere seg fra IE7 til IE6, noe som jo heller ikke er lurt om man i det hele tatt skal bruke leseren. Skal man ikke bruke den, spiller det nada rolle om det er 6 eller 7 som ligger der. Man blir ikke kvitt IE uansett.

 

Og dette med standard nettleser kan være nyttig for noen. Men lag da heller en artikkel som følgende: "Lei av å ha IE som standard leser?"

 

Så nok en gang roper jeg: Agurknytt!

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar
"Programmet mange elsker å hate"

Tok ikke helt den. Tenkte det skulle være "Programmet mange elsker OG hater"

 

 

Vil tro det er rett som skrevet er :-)

 

Uttrykket "Elsker Å hate" viser til betegnelsen at du "hater" en ting (eller person for den del) i den grad at du egentlig ikke hater i ordets rette forstand,men av ideologi kanskje ?

 

Litt som en mac bruker hater pc brukere og vice versa :-)

 

Ser at jeg forklarer meg langt ut i natta her nå :blush: ,men for å gjøre en kort historie enda kortere så betyr uttrykket at du liker å ha noe å misslike,eller noe slik hehe.

Lenke til kommentar
Hvorfor avinstallere IE?

Du bør tenke deg godt om før du eventuelt avinstallerer IE. Det kan nemlig være lurt å ha IE liggende på maskinen, blant annet fordi enkelte nettsider kun vises ordentlig i IE.

 

Det finnes faktisk en add-on til Firefox som gjør deg i stand til å åpne en ny tab som bruker IE sin motor.

 

Den fungerer ikke like bra som å bruke eget IE-vindu.

Lenke til kommentar

En guide til å avinstallere IE hvor man blir frarådet å avinstallere IE. Man får heller ikke vite selve fremgangs-måten for det, noe som er litt av poenget med en GUIDE.

 

Her, her har dere en Miniguide for å avinstallere IE:

- Bruk nLite/vLite

- Under "Remove Components" Haker du av for Internet Explorer, der får du også informasjon om at du ikke bør fjerne "Core", dette for å bevare selve renderings-motoren så du kan åpne f.eks. firefox.com med Windows Explorer.

Så vanskelig var det å overgå en HW-artikkel i håndfast innhold.

 

Jeg ser ingen fare ved å avistallere IE så lenge du lar renderings-motoren være igjen så den kan brukes av IETab.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...