Gå til innhold

Programtips: Alernative PDF-lesere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et annet alternativ er PDF-XChange som også er rimelig rask og har noen små editeringsmuligheter i pdf-filer. Og åpner du flere dokumenter får du de som tab'er, som jeg synes er en fordel.
Jeg har også veldig sansen for fanebasert visning for hvert dokument. Det er i tillegg mye raskere enn adobe, og du kan, som du nevner, lage notater på selve dokumentene. Anbefales.
Lenke til kommentar

I adobes versjon kan du også lage notater i dokumentet.

Adobes versjon ble _vesentlig_ tyngre i versjon 6.0, men siden har det blitt bedre! Versjon 8.1 er den raskeste fra Adobe siden 5.X, og er også mer integrert i annen software (inkl nettlesere) enn de gamle versjonene.

 

Hva med de som jobber med gradisk design og MÅ forholde seg til standarder? Har de noe å tape?? Har selv opplevd store problemer når jeg har levert inn dokumenter i pdf 6 format på trykk til trykkeri som konsekvent bruker pdf 5.

 

Jeg synes generelt ikke Adobe Reader 8.1 er treg, og jeg har en _gammel_ pc. Har tidligere jobbet med grafisk design, og jobber nå med it-drift, så har en viss erfaring. hva er prereferansene til denne testen?!!!

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Irriterende at det står at man måtte avinstallere adobe reader før man installerer reader lite.
Du syns det er irriterende at du ikke får lov til å installere det samme programmet to ganger? Hva er vitsen med 2 utgaver av Reader samtidig?

 

 

Jeg har brukt Foxit en stund og har ikke vært helt fornøyd med den. Reader Lite sammen med Speed-up starter opp raskere enn noe annet program jeg bruker til daglig. Synd jeg så sjelden leser PDF. :p

Lenke til kommentar
Irriterende at det står at man måtte avinstallere adobe reader før man installerer reader lite.
Du syns det er irriterende at du ikke får lov til å installere det samme programmet to ganger? Hva er vitsen med 2 utgaver av Reader samtidig?

 

Glem det, PC-en min som ikke tillot siden der man kan nedlaste, grunn uvisst. Sitter på en annen data nå og der kommer siden opp.

Lenke til kommentar

Fungerer disse alternativene med browser-plugin? Jeg setter stor pris på å åpne pdf-dokumenter direkte i Opera, så hvis f.eks. Foxit har mulighet for dette.

 

Jeg googlet og fant denne tråden, og da fantes det tydeligvis ikke, men det er jo over 1,5 år siden det var aktivitet der. Er det noen som kjenner til om det har kommet siden da?

Lenke til kommentar
Fungerer disse alternativene med browser-plugin? Jeg setter stor pris på å åpne pdf-dokumenter direkte i Opera, så hvis f.eks. Foxit har mulighet for dette.

Jeg har brukt Foxit noen år her, og også byttet til dette på de fleste maskiner jeg har fikset for andre. Oppstartstid og resursbruk har vært hovedmotivet. Foxit er jo en fil på et par MB som ikke engang krever installasjon, mot Adobe's tunge program med egne oppstartsprosesser liggende å kjøre hele tiden, og noe treg oppstart.

 

Bruker nå Foxit 2.2, og denne åpner direkte i browser på IE7 og Firefox 2.0.0.11.

Men på Opera 9.25 åpnes PDF i eget vindu. Hastighetsmessig ser jeg ingen forskjell, men man får jo feks da ikke PDF i faner.

 

Men til dere som ikke er helt fornøyd med Foxit, kan dere utdype litt nærmere hva dere er misfornøyd med?

Er ofte et snev av usikkerhet fra min side når jeg avinstallerer Adobe hos andre, og gir de Foxit som erstatning, om de vil gå glipp av noe de har bruk for. Så langt har jeg bare fått positive tilbakemeldinger fra alle som kun bruker dette til å lese div PDF. :)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...