Gå til innhold

Vil skru ned lyden på Ipod


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er mer positivt enn hva mange tror. Øresus er en typisk bivirkning av for høye lyder. Ikke alle vet hvor plagsomt det er med konstant øresus, det vet jeg. Det som er synd er at det uhelbredelig.

 

Likevel er det sikkert mange som blir sinte fordi de mener det er for lav lyd.

Endret av IceSpirit
Lenke til kommentar

Man kan ikke stille den nåværende volum-kontrollen, det er bare av og på.

Det er bra at Apple tar ansvar for hørselen til kundene.

Men det blir vel litt forskjellig siden noen hodetelefoner spiller til 89db, mens øreplugger av og til spiller til 115db.

Rådet blir vel også å kjøpe noe med mer kvalitet, slik at man slipper forvrenging på et lavt nivå, men og å kjøpe noe som isolerer godt mot lyd utenifra, slik at man slipper å skru opp for å høre godt.

Lenke til kommentar

Skulle da tro passordbeskyttet volumsperre var nok, men. En funksjon jeg virkelig likte på min Vision:M (tilsvarende er vel på Apple-spillere, om jeg husker rett), en fin påminnelse om hvor høyt det egentlig er, og greit å unngå å skru opp volumet voldsomt ved et uhell.

 

Denne nye typen sperre høres litt pussig ut, men absolutt et fint forslag dersom det kan slås av og på som man selv vil, ellers aner jeg at det vil skremme bort en del kjøpere.

Men de skal for en gangs skyld få ros for en svært så god ide, om den blir valgfri. :)

Endret av Dradd
Lenke til kommentar

"Dette blir som å forby biler pga trafikkskade."

 

Nei, de forbyr jo ikke MP3-spillerne. Blir mer som å innføre fartssperre på biler, heller ...

 

Uansett, de har jo allerede lagt inn en volumsperre på iPod. Folk burde ta ansvar selv. Personlig skrur jeg aldri volumet på maks med propper, fordi det rett og slett er unødvendig å spille så forbasket høyt.

 

(Volum på hjemmekinoanlegget er en annen ting, men det er også en annen diskusjon. :wee: )

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...