Gå til innhold

Chieftec DA01SLD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kabinettet i testen ser helt likt det jeg kjøpte på Microplex i juni 2002. Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men det er vel ikke akkurat helt nytt stoff.

 

Uansett, kabinettet er supert det, og testen bra den også.

 

Spesielt setter jeg pris på muligheten til å kjøle mine 10- og 15k rpm disker på en skikkelig måte.

Lenke til kommentar

to av minusene er det fult mulig å gjøre noe med...

 

Thumbscrews kan man kjøpe selv vist man trenger det til den bakerste døra... den har jeg bare tatt av to ganger etter et halvt år!

 

Lite plass over hovedkortet er det ja! irriterende, men fult mulig å gjøre noe med... bare fjerne den plata som skiller nedre og øvre del av kabinettet. det eneste denne plata er god for er å legge ledninger på og sammle støv.

 

ett nytt minus jeg ville ha satt er viftefeste til de to hardisk skuffene. Det er tullete å måtte ta av vifta for hver gang du tar ut skuffa! Du kan heller ikke sette ei vifte der vist du tar bort ei skuffe! Man kan sette en sånn vifteholder som man har bake, forran der skuffa skal være, men da skulle det fulgt med ekstra holdere...

 

Vedlegg til testen:

Den bakerste plata der psu festes kan byttes ut med ei anna, slik at du kan enten ha ei 92 mm vifte, to PSU eller ingenting.

Lenke til kommentar
Sjefen_

Jeg har store problemer med å få av fronten, den går veldig tregt og må lirkes av.

 

Helt enig, har akkurat samme problem selv. Må og si at løsningen for å sette inn diskettstasjonen er alt for dårlig. Man må ut med hele fronten, og selv om dette er en operasjon man mest sannsynlig bare gjør en gang kunne dette vært gjort enklere.

 

På den positive siden må jeg og si at dekslet foran 5 1/4 - brønnene er veldig bra, med litt dempematter fjernes det meste av lyd fra cd-brenner og dvd.

 

Er alt i alt veldig fornøyd med kabinettet :)

Lenke til kommentar

En ting jeg har erfart er at grafikk kortet krasher i den miderste harddisken i hardiskskuffa. Jeg har tilsammen 6 harddisker, og var nøyt til å flytte opp i en 5.25" brønn pga jeg ikke fikk på plass skuffa med den miderste disken.

 

Grafikk kortet er bare for langt. :o

Men så er det et Ti-4800 så jeg kan sikkert leve med det. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...