Gå til innhold

Norton 360 skal oppdateres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, nero begynner også å bli et håpløst program. hva skal man med all den dritten? liker brenneprogrammet som ligger midt inni de 1,1gb med drittprogrammer de legger med.

btw, det navnet kom de sikkert på fordi norton bare gir deg beskyttelse 360 dager i året. så når man får virus kan Symantec si "ja, men det skjedde den dagen Norton ikke virket"

Endret av newman221
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Dere høres jo ut som noen 60 års gretne mannfolk fra gamlehjemmet på Skjold. Symantec har forbedret ressursbruket fra 2006 til 2007 med hele 60%. 2008 versjonen blir ytterligere enda lettere. En del andre programmer er faktisk mye tyngre å kjøre som f.eks. F-Secure og Trend Micro.

 

Jeg tipper de fleste kommer til å hate Symantec uansett hva de gjør. Om de lager et program like lett som NOD32, så er det sikkert noe de finner å hakke på Norton da også. Er jo nesten som alle henger på en bølge.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Symantec har forbedret seg ja, men det er fortsatt håløst tregt! Og i sammen med Vista har ikke jeg tolmodighet til og ha det.

Og hvor godt det beskytter spiller også en meget viktig rolle! Min erfaring med Norton er at den finner viruset hvis jeg scanner maskin med ad-aware eller lignende og at den ikke klarer og slette det. I de værste tilfellene har jeg bare funnet filen og slettet den ved og trykke delete manuelt!

Kjører nå AVG og er fornøyd med det. (selv om jeg ikke vet hvor godt det beskytter)

Lenke til kommentar

Har vært betatester for symantec i godt over to år nå, og kan forstå enkeltes utsagn om forskjellige deler av ressurskrevende teknologi implementert i Symantec sine produkter, dog oftest på forbukerprogramvare som Norton 360, Internet Security o.a. Det som kan sies er at utviklingen har vært for mitt vedkommende udelt positivt, da jeg tydelig har sett framgang i både brukervennlighet og ressurs-krav.

Denne oppdateringen til 360 er intet unntak, da den stille og rolig ligger i bakgrunnen og for Ola Nordmann som bruker IE til aviser og morro ikke vil merke noe til produktet.

Det som også er klart er at å sitte og spille BioShock, Crysis el. COD4 samtidig som du manuelt har startet en full systemscan vil for alle Anti-Virus og Total Løsnings programmer være overkill. Prøv selv et søk med Ad-Aware og spill et nyere spill, eller forsøk å bruk Photoshop...

 

Problemet ligger først og fremst i at folk er overbevist om at systemet skal gå like raskt selv om en fil blir prossesert to ganger... Imens kan enkelte fortelle om sine supre anbefalinger om nod32, avast og avg, men sannheten er at den type standard-beskyttelse som Nod32 med default instillinger gir er en falsk trygghet, da mange av kjernefunksjonene er deaktivert.

 

Men; hvem trenger egentlig en fullstendig allround beskyttelse på sin pc?

Det er snart kun PC-er tilkoblet direkte til internett eller gatewayer, da en enkel virusbeskyttelse og windows brannmur i mange tilfeller er nok, siden router oftest inneholder 'veldig' restriktive regler.

 

I artikler leser man om 800000 PC-er inneholder rootkit, tall som er innhentet på grunnlag av statistikk og ikke reelt i den virkelige verden. Størsteparten av maskiner infisert med skadelige programmer er som oftest bedriftsnettverk med dårlig sikkerhet og hjemmepcen til naiv ungdom og voksne uten nettvett.

 

<EE>

Lenke til kommentar

*Ironi - for å være på den sikre siden*

 

Ja har selv testet den genial Game mode som 360 har, her får man faktisk lov til å spille!. Det brukes ca like mye ressurser, men man slipper jo å få popp up om sperringer samt at hele spillet blir avbrutt pga en auto updtate etc. Helt genialt.

 

Tester det selv, pga kunder fra jobben. Kommer aldri i nærheten av mine private pcer.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Sluttet å bruke Norton etter at jeg fikk en trojaner selv om jeg brukte det. Når jeg da avinstallerte for å installere et ordentlig antivirus (Kapersky sp.) det gikk det ikke bort selv etter 3-4 restarter. Fant heldigvis et fint program på sida deres hvor det avinstallerte Norton skikkelig.

 

Dessuten er det et herk å få åpna porter... Bruker Norman nå, egentlig fordi det fulgte med :p Men jeg prøver å gå over til Linux hvor sjansen er rimelig liten å få virus og trojanere når man holder seg til pakkebrønnen.

Lenke til kommentar
Sluttet å bruke Norton etter at jeg fikk en trojaner selv om jeg brukte det. Når jeg da avinstallerte for å installere et ordentlig antivirus (Kapersky sp.) det gikk det ikke bort selv etter 3-4 restarter. Fant heldigvis et fint program på sida deres hvor det avinstallerte Norton skikkelig.

 

Dessuten er det et herk å få åpna porter... Bruker Norman nå, egentlig fordi det fulgte med :p Men jeg prøver å gå over til Linux hvor sjansen er rimelig liten å få virus og trojanere når man holder seg til pakkebrønnen.

Den norton som følger med en bredbåndlinje, f.eks Telenor er som oftes ikke den nyeste varianten, det med porter var et problem med en gammel versjon av Norton internet security. Tror det var versjon 2004 eller 2005. 2008 versjonen er noe helt annet, en merket ikke at den er der. Men styr unna 360 versjonen da den inneholder masse unødvendig innhold en aldri får bruk for.

 

Norton internet security 2008 holder lenge. Hvis noen synes Nis2008 går treigt, bør de kanskje ta en skikk på hardwaren. Kanskje en oppgradering eller total utskiftning trengs. På et moderne core 2 duo system merker jeg ikke Nis2008 på Vista i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Symantec har laget Norton så dårlig i alle år at jeg gidder ikke en gang å vurdere det mer. Det er tragisk. Det værste jeg veit er alle de ferdig pcene det er bundlet med i 3 mnd. Det er jo nesten umulig å bli kvitt det uten at en trenger en full formatering og reinstall på maskinen.

 

Jeg får det også gratis med telenor, men ikke sjans i verden for at jeg at jeg bytter ut mine Kaspersky lisenser med den bloatware ressurs sugern der.

 

Som en annen var inne på. Nero er samma ulla nå. De har gått bra å være best til crap. Alt for mye dritt og møkk.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Jeg får det også gratis med telenor, men ikke sjans i verden for at jeg at jeg bytter ut mine Kaspersky lisenser med den bloatware ressurs sugern der.

Jeg har hatt NIS med et telenorabonnement i flere år og har vert godt fornøyd. Nå er jeg derimot student og har flyttet it og dermed har jeg ikke denne muligheten lengre. Hvis du ikke bruker lisensnøkkelen, er det noen som helst sjans for at jeg kan få/låne denne lisensen av deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...