Gå til innhold

Microsoft slår tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IE fungerer helt greit, men ja, det burdevære 100% mulig å fjerne det totalt for bruk av tredjepartsvare som Opera, slik som med wmplayer. Men da burde de ikke lage en egen versjon som heter "N", men heller gjøre endringene i den ordinære utgaven. Og for oss som ikke har 'den' utgaven, lage en patch som lastes ned via windows update slik at vi også kan avinstallere ie:P

Lenke til kommentar
Dessuten har kunden full frihet til å velge standard nettleser i Windows, eventuelt en annen nettleser enn IE, dersom de ønsker det.
Noen som har fått dette til å fungere om man f.eks. følger en lenke fra msn o.l.?

 

Har gjort det på ca 100 pcer, problemet er bare at 99 av disse ble forbannet og ville ha tilbake ie.

Lenke til kommentar

Var ikke akkurat noen overraskelse. Std. respons. Det som er litt leit med IE er at som Penrin sier, den ofte starter i stedet for standard nettleser.

 

Min erfaring er også at en god del nettsider ikke fungerer i andre nettlesere fordi de er laget spesielt for Internet Explorer og ikke følger standardene, f.eks. Norsk-Tipping.no.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Var ikke akkurat noen overraskelse. Std. respons. Det som er litt leit med IE er at som Penrin sier, den ofte starter i stedet for standard nettleser.

 

Min erfaring er også at en god del nettsider ikke fungerer i andre nettlesere fordi de er laget spesielt for Internet Explorer og ikke følger standardene, f.eks. Norsk-Tipping.no.

 

Enig.. har laget nettsider i over 10år og det er alltid pain in the .. hver gang en eller annen luring finner ut at de skal bruke opera, og forventer at det skal fungere prikkfritt.

Lenke til kommentar

Det går fint å få linker til å åpne seg i din ønskede browser, også ifra Windows Live Messenger (WLM). Den, som en god del andre Microsoft programmer, kaller bare på default browser, som du selv spesifiserer i applikasjonen "Program Access and Defaults".

 

Det som derimot ikke fungerer med default browser fra WLM, er å åpne Hotmail innboksen. Den vil alltid poppe opp i IE. Dette har dog Microsoft sitt på det tørre med, i og med at WLM er et Microsoft produkt, og ifølge http://get.live.com/messenger/sysreq så er det påkrevd å ha IE6 eller nyere for å bruke WLM.

 

Kjipt, men sånn er det... Og avhengigheten mellom WLM og IE er det nok ikke noe å si på, rent juridisk.

Lenke til kommentar
Nå har Microosoft avvist anklagene og skal ikke være villig til å fjerne IE fra Windows.

Med andre ord: Man får ikke Windows uten IE.

Programvaregiganten mener <..> at PC-produsentene kan velge hvilke(n) nettleser(e) som er innebygd.

Med andre ord: Man får kanskje Windows uten IE hvis PC-produsentene vil det.

 

Er det bare meg som synes dette virker selvmotsigende? Får man eller får man ikke IE innebygd i Windows hver eneste gang?

 

Dessuten har kunden full frihet til å velge standard nettleser i Windows, eventuelt en annen nettleser enn IE, dersom de ønsker det.

Hva med alle microsoftprogrammene som overstyrer valget av standard nettleser? Windows Live messenger gjør det som standard. Og alle microsoft-nettstedene som med vitende og vilje er konstruert slik at de ikke skal fungere i andre nettlesere?

 

I tillegg mener Microsoft at støtten for webstandarden i IE er god nok.

Noe annet ville jo vært en full innrømmelse av hvor elendig støtten egentlig er. Det hadde jo blitt krise om de var litt ærlige til en avveksling. Kanskje noen bør få de ned på bakken og rope ut "Hello World!" til dem.

Lenke til kommentar

Dette svaret fra Microsoft er kun en bortforklaring. Det hjelper lite å installere en annen nettleser når man ikke kan bruke den på alle sider fordi mange sider fortsatt krever MSIE.

 

Slitsomt med alle de bittesmå som absolutt skal krangle seg inn på markedet.

Mener du at Operas klage er grunnløs bare fordi Opera ikke er stor i desktop-markedet (Opera er den største mobile nettleseren)?

 

Hvordan skal vi laste ned Opera eller FF hvis ikke IE er innebygd i Windows?

De kan følge med Windows eller kan lastes ned når du kobler deg til nettet, eller OEM kan installere, eller du kan installere fra en CD eller noe som følger med et blad, eller...

 

Her har Opera i mine øyne virkelig oppført seg som noen sutrete fem-åringen.

Mener du at Operas påstander er helt uten grunnlag?

 

Folk velger selv hvilket OS de vil bruke, og de kan også velge hvilken nettleser de vil bruke. Ser virkelig ikke problemet...

"Det hjelper lite å installere en annen nettleser når man ikke kan bruke den på alle sider fordi mange sider fortsatt krever MSIE."

Lenke til kommentar

en annen ting er jo at ie faktisk er den browseren som fungerer best (mitt personlige perspektiv)

etter å ha prøvd ett utall andre browsere (opera, ff/mozilla, osv.) så faller jeg ALLTID tilbake på IE.. den er passe stabil, grei rask, støtter alle nettsider, endelig fått tabbed browsing osv. ingenting å utsette på ie egentlig. syting fra opera sin side. M$ har tross alt lagd operativ systemet, de må da få velge hva de vil inkludere i denne. det som er langt værre er når pc produsenter f.eks. Dell velger å inkludere Google toolbar driten på factory maskinene! bruker i snitt 10 min på å fjerne dette på nye maskiner, og når jeg setter opp i snitt 20-30 av dem i uka så kan man lett regne ut hvor mye ekstra tid det går på det i løpet av noen måneder.... :| men men, har timesbetalt jeg så ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...