Gå til innhold

Har du mistet nettilgangen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HMM det må jeg få sjekka opp.

For etter win oppdateringen har jeg merket (på min pc hvertfall, faktisk også på jobb pc`n) "treghet", og av og til "siden kunne ikke lastes pga tidsavbrudd" eller hva det no står..

ja som Darth Kjell sier, det har også jeg merket hjemme

Først fikk jeg skikkelig høy latency, noe som er uvanlig

 

Har fjerna den fra jobbpc`n min nå, så vi se utover dagen om det er bedre.

Win xp her, om noen ikke finner oppdateringen så påse at det er huket på i vinduet for leg til of fjern programmer "vis oppdateringer"

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Samme problemet her, du mister ikke helt nett tilgang ping fungere helt fint og samme med bittorent men IE går ned samme med mmo gaming. Restart av pcen og så er problemet fikest. Lurer på hva microsoft har ødelagt hehe.

 

Edit: Problemet ser ut til å ver på 64bits versjoner av vista.

Endret av Unreal_
Lenke til kommentar

Jeg hjalp en Windows-bruker med nettopp dette problemet i går. Hun hadde bl.a. fått opp et spørsmål om noe som ville ha nettadgang og livredd for virus hadde hun da trykket "Forby". Problemet var at den som ville ha nettadgang var Internet Explorer, så den ble da merket som suspekt i brannveggen. Jaja, det fant jeg fort ut av, men allikevel var det et eller annet som ikke funket med IE mot internett. Firefox fungerte derimot utmerket. Så jeg satte PCen tilbake en hel dag med System Restore og da løste det seg.

Lenke til kommentar
Jeg hjalp en Windows-bruker med nettopp dette problemet i går. Hun hadde bl.a. fått opp et spørsmål om noe som ville ha nettadgang og livredd for virus hadde hun da trykket "Forby". Problemet var at den som ville ha nettadgang var Internet Explorer, så den ble da merket som suspekt i brannveggen. Jaja, det fant jeg fort ut av, men allikevel var det et eller annet som ikke funket med IE mot internett. Firefox fungerte derimot utmerket. Så jeg satte PCen tilbake en hel dag med System Restore og da løste det seg.

 

 

Da kan det jo være i forhold til IE. Jeg bruker firefox.. Skal teste IE etterpå...

Lenke til kommentar
Dette må jeg sjekke opp. Har en mistanke om at min PC kan være rammet av dette. Spillte WoW i går kveld. Først fikk jeg skikkelig høy latency, noe som er uvanlig siden jeg har NTE Bredbånd (fiber i samarbeid med Lyse). Omtrent kl 2300 i går mistet jeg tilkoblingen helt. Greit egentlig, siden det var på tide å komme seg i seng :)

 

Det er du ikke alene om. Jeg (og mange andre jeg kjenner) har hatt mye problemer med høy latency i WoW... Jeg aner riktignok ikke om dette skyldes oppdateringen.

 

Jeg har så godt som sluttet å bruke Windows Update. "Oppdateringer er tilgjengelige" står det. Javel tenker jeg, og installerer. Så blir jeg nødt til å restarte maskina, og med en gang den kommer på igjen så er det nye oppdateringer å laste ned! :hrm:

Lenke til kommentar
Litt morsomt at en nettavis legger ut en løsning på hvordan få tilbake nettilgangen....

 

Det blir som om en papirutgave som hadde skrevet... kan du lese dette kan du fortsatt se....

 

Ikke så veldig dumt da. Hvis du er fornuftig har du liggende en knoppixcd( eller en annen linux livecd) og kan starte opp maskinen og få nett tilgang. Jeg vil anbefale at alle har en livecd liggende. Det burde være standardutstyr for Windowsbrukere.

 

Selv Microsoft anbefaler Knoppix.

 

Link

Lenke til kommentar

Om dere leser saken så dreier det seg om komplett tap av internett-oppkobling, ikke om latency. Les kildene. (Ja, det er eg som finns i begge kildene) Om du har latency-problemer, så har eg ikkje sett noko indikasjonar på at denne oppdateringa gjer det.

 

Windows legger til en ekstra gateway som du kan finne om du kjører ipconfig /all, men som ikke vises i Windows sine konfigureringsverktøy. Uansett om man trykker "Reparer" eller setter IP-instillinger manuelt, så er den ekle gatewayen der.

Lenke til kommentar

Flottings. Bra at jeg har hel-manuelle oppdateringer for min Windows XP da.

Hva nå? Dersom jeg besøker Windows-update vil den ennå tvinge på oss den ekle plasterlappen?

 

Har ikke tid å teste det selv før litt senere. Men jeg skal selvfølgelig lete og se om den KB'en ligger der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...