Gå til innhold

Sniktitt: LG GGC-H20L


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting er sonefritt, men det har ikke noe å si. AnyDVD tar seg av den saken.

 

Simen, selvsagt kan den spille av 1080P. Ellers ville det ikke vært en HD-spiller. Dette er bare drevet, og den sender det som er på platen til videre behandling i datamaskin og skjermkort. Den brenner verken Blu-Ray eller HD-DVD, dette er en avspiller som bare brenner vanlige DVD-er og CD-er. Og jeg brukte vel rundt 40 minutter (hvis jeg husker riktig) på å kopiere Spider-Man 3 til harddisken (med AnyDVD Ripper).

Lenke til kommentar
Ingenting er sonefritt, men det har ikke noe å si. AnyDVD tar seg av den saken.

 

Simen, selvsagt kan den spille av 1080P. Ellers ville det ikke vært en HD-spiller. Dette er bare drevet, og den sender det som er på platen til videre behandling i datamaskin og skjermkort. Den brenner verken Blu-Ray eller HD-DVD, dette er en avspiller som bare brenner vanlige DVD-er og CD-er. Og jeg brukte vel rundt 40 minutter (hvis jeg husker riktig) på å kopiere Spider-Man 3 til harddisken (med AnyDVD Ripper).

 

Er litt synd at man må ty til "programvare" for å unngå sone restriksjonene.

Rart at det ikke har blitt kjørt en ordentlig monopol sak mot utgiverne av sone diskene.

Lenke til kommentar

Så fin ut den der, men lurer på hvilke OS du testet med. Hadde vært greit om dere skrev ka OS den støtter ev. ka OS som støtter den.

 

@Malvado "Er litt synd at man må ty til "programvare" for å unngå sone restriksjonene."

Sonerestriksjonene er vel implementert i software, jeg har aldri trengt å installere noe ekstra for å gjøre min DVDspiller sonefri. Grunnen til det er vel at jeg ikke har den soneresreksjonprogramvare installert i utgangspunktet. Mulig jeg tar feil, men det er slik jeg tror det fungerer.

Lenke til kommentar
Simen, selvsagt kan den spille av 1080P. Ellers ville det ikke vært en HD-spiller.
Er det slik at ALLE HD-spillere har full HD på avspillingen?

Regner med det, kan sikket spille av full HD fra en DVD eller CD også, begrensninger på oppløsning kommer vel bare an på skjermkort og overføringshastighet fra spilleren.

Endret av 110kg
Lenke til kommentar

Det er teknisk mulig å lagre 1080P på DVD også, men man må nok redusere komprimeringskvalitet eller spillelengde for å få det inn på bare 8,5 GB DVD-plater. Jeg leste noe for en stund siden om et firma som ville konkurrere mot blu ray og HD DVD med HD-filmer på vanlige DVD-plater. Korte ting som episoder av TV-serier og sånt vil nok få plass med høy 1080p-kvalitet.

Lenke til kommentar

@überGoliath:

 

Nå tror jeg du roter litt. Finnes vel ikke en eneste spiller til PCer som driver å skalerer opp filmer, eneste jobben den har er å overføre data fra en plate til PCen. Altså det som kommer ut fra denne spilleren er data, ikke bilde. Spillere som brukes sammen med Tver derimot har bilde som ut-signal og disse driver gjerne med oppskalering.

Endret av 110kg
Lenke til kommentar
Ingenting er sonefritt, men det har ikke noe å si. AnyDVD tar seg av den saken.

Greit at Blu-Ray ikke er sonefritt og man trenger engentlig ikke å bruke AnyDVD. Hvor kjøpte du spilleren fra, her i Europa eller fra en annen kontinent? Jeg antar at Spiderman 3-filmen du kjøpte, kjøpte du her i Norge. Og om spilleren er kjøpt i Europa, så er du i første omgang i riktig sone. Her er det OEM-versjon av PowerDVD 7 som svikter. Prøv med fullversjon av dette programmet. Dessuten har Cyberlink gitt ut PowerDVD Ultra som da er egnet for HD-avspilling (både Blu-Ray og HD DVD). Og PowerDVD 7 har en begrensing på høyttalersett også, det støtter kun 5.1 surround, og PowerDVD Ultra støtter 7.1 surround. Har egentlig spilleren støtte for HDCP i det hele tatt?

 

Simen1 og Ubergoliath: Nesten alle Blu-Ray- og HD DVD-filmer inneholder både 720p- og 1080p/i-bildespor. Så når det gjelder om avspillere støtter dette, så støtter nok denne 1080 og andre spillere, men begrensingen ligger i apparatet det skal sendes ut til og ikke minst grensesnittet (HDMI, DVI, compositt osv).

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...