Gå til innhold

AMD RS780 kommer i januar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det støtter Hybrid CrossFireX som gjør at den integrerte grafikkbrikken kan bidra til enda høyere grafikkytelse dersom man velger å sette inn et eget grafikkort.

Noen som kan uttype denne litt mere?

 

Er det slik at man 'endelig' kan få brukt for onboard GPU selvom man putter inn et skjermkort i PCIe sporet? Regner i så fall med det kun gjelder ATI-skjermkort..

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker feil så kan du bruke det integrerte gfx til kontor arbeid og internet, når du har behov for mere grafikk krefter f.eks ved spilling eller 3D så skifter grafikken over til PCI-E skermkortet/ene...

 

Det støtter Hybrid CrossFireX som gjør at den integrerte grafikkbrikken kan bidra til enda høyere grafikkytelse dersom man velger å sette inn et eget grafikkort.

Noen som kan uttype denne litt mere?

 

Er det slik at man 'endelig' kan få brukt for onboard GPU selvom man putter inn et skjermkort i PCIe sporet? Regner i så fall med det kun gjelder ATI-skjermkort..

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller har AMD en totalpakke som bare blir mere og mere attraktiv? :hmm:

 

Selv om Phenom nærmest kan karakteriserest som en fiasko så langt, så ser resten veldig bra ut. Og dersom Phenom B3 holder det ryktene lover så kan det jo bli riktig bra etterhvert :dribble:

 

Selv om eg nok kommer til å beholde mitt gamle system til en kan kjøpe AM3-systemer :cool:

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller har AMD en totalpakke som bare blir mere og mere attraktiv? :hmm:

 

Selv om Phenom nærmest kan karakteriserest som en fiasko så langt, så ser resten veldig bra ut. Og dersom Phenom B3 holder det ryktene lover så kan det jo bli riktig bra etterhvert :dribble:

 

Selv om eg nok kommer til å beholde mitt gamle system til en kan kjøpe AM3-systemer :cool:

Er nok ikke bare deg. AMD har et ganske godt potensiale bare de får opp farten på phenom.

Lenke til kommentar

skulle bli et knakekende alternativ, og gjøre 3850 g 3870 enda mer attraktivt, skal ikke store ytelsesløftet disse trenger da for å bli det desidert beste alrernative is sine prisklasser. forutsatt pris på hk under 600-700 med mulighet for minst 2 grafikkort til på. med speedstep på det ekstere grafikkortet og passivt på det intigrerte, skulle borge for støysvakt når du trenger det, samt mulighet til noen ekstra gir når du vil.

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller har AMD en totalpakke som bare blir mere og mere attraktiv? :hmm:

 

Selv om Phenom nærmest kan karakteriserest som en fiasko så langt, så ser resten veldig bra ut. Og dersom Phenom B3 holder det ryktene lover så kan det jo bli riktig bra etterhvert :dribble:

 

Selv om eg nok kommer til å beholde mitt gamle system til en kan kjøpe AM3-systemer :cool:

Er nok ikke bare deg. AMD har et ganske godt potensiale bare de får opp farten på phenom.

 

AMD er nødt til å slå til med noe stort nå snart. For øyeblikket er AMD verdt mindre enn hva de kjøpte ATi for i fjor, noe som mildt sagt er svært urovekkende, hvis vi ønsker fortsatt konkurranse i markedet.

Lenke til kommentar

AMD vil beklageligvis ikke klare å slå til med noe stort de neste 6mnd'ene... Vi kan håpe på har blitt kvitt barnesykdommene sine innen 2måneder, men ikke stor mer. Shanghai, 45nm-forminskningen av Barcelona kommer forhåpentligvis i løpet av andre halvår. Men dette avhenger jo ikke bare av cpu-designere, også av at 45nm prosessen kommer på bena.

 

Vi får krysse våre fingre :)

Lenke til kommentar

Men det er rimelig sikkert at det begynner å fremkomme produktlsninger som baserers seg på kombinasjonen amd/ati. Noe som jeg forløbig ser som en fordel.

 

38xx grafikkort gir got ytelse for rimelig penger så kombinasjon dette chipsettet og 38xx serien skulle bli en god budsjettvinner.

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke husker feil så kan du bruke det integrerte gfx til kontor arbeid og internet, når du har behov for mere grafikk krefter f.eks ved spilling eller 3D så skifter grafikken over til PCI-E skermkortet/ene...

Så i praksis vil man altså spare strøm og støy. Onboard kjører i desktop og tilleggskort ligger i dvale inntil man f.eks starter et spill? Hvor kobler man i så fall skjermen.. ;)

 

AMD har veldig mye bra, selvom de ikke nødvendigvis har det aller beste til enhver tid. Jeg kjøper aldri det dyreste og beste uansett, men gode ting til gode priser (i den grad man kan si noe sånt om pc-komponenter..). Jeg vil tro de fleste har et noenlunde edruelig forhold til å bruke penger på data, så man bør ikke alltid la seg farge av alle artiklerne som viser at Intel vinner på toppytelse. Det er det svært få av oss som har anledning til å kjøpe eller har behov for heller. Så lenge AMD er underdoggen, men selvfølgelig leverer bra produkter, så kjøper jeg av dem. Vi har i alle fall ikke råd til at Intel/nVidia blir så mye større enn de er per idag.

Lenke til kommentar

Fra Anandtech:

Unfortunately, the first incarnation of Hybrid Crossfire with the RS780 will only really work with the upcoming Radeon HD 3400 series GPUs.
The announcement gets even less exciting when you realize that the biggest feature of Hybrid CrossFire, the ability to power down your discrete graphics and only use integrated graphics in non-gaming scenarios, won't be delivered in the first version of the platform.

En spennende løsning, selv om førsteutgaven er noe redusert. Litt ekstra ytelse når man trenger det, og mindre strømforbruk når man ikke spiller.

Når løsning blir fult implementert vil den forhåpentligvis fungere med et større utvalg av skjermkort.

Lenke til kommentar

Fra Hardcop

 

I Can Play Crysis on Hybrid CrossFire!

 

 

The statement above will probably go more to interest true computer hardware enthusiasts more than any other. Crysis truly is the “benchmark” of any current 3D video acceleration technology. With the RV620 video card alone, there simply was not going to be any Crysis gaming at any reasonable settings, but with Hybrid CrossFire enabled we were able to actually tweak out a Crysis configuration that would let you play the game at 1024x768 with most of the visual settings on “Medium.” Running the canned timedemo benchmarks supplied in the game, we saw Hybrid CrossFire give us 50% better framerates than with the single RV620 video card alone.

 

We also played Call of Duty 4 and Unreal Tournament 3. COD4 looked better than I ever thought it would on a system such as this and we saw up to and over 50% increases in framerate when enabling Hybrid CrossFire. We brought UT3 with us as sort of a “control” since the box had obviously been preconfigured. We saw scaling of about 33% with UT3, and this was a game that had not been tweaked for any at all in the driver.

 

The beauty of this is that we did not have to do anything in the game or have any special profile running in order to achieve this better gameplay. We simply enabled CrossFire and it worked “out of the box” in these games. In fact, in Crysis, we had confirmation of it working without tweaking by noting that with –DEVMODE enabled the games status info displayed indicated “MGPU” which means the game detected and was running in a Multiple-GPU configuration

 

Leste også Anands artikel, men såvidt jeg har forstått har de ikke testet det, mens hardcop har. Litt skuffende dersom det ikke bedrer ytelsen til 38xx.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...