Gå til innhold

Enda flere GeForce-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig den store hypen med dette 512MB kortet. Jeg bor i USA og her har det vært 512MB tilgjengelig en god stund såvidt jeg vet. Har nettopp kjøpt et 8800 GTS 640MB fra EVGA som jeg skal montere i kveld.

EVGA e-GeForce 8800GTS 640MB

 

:!: Hehe! Du har nok godt på en smell gitt hvis du har kjøpt dette kortet for 2000kr(400$) Grunnen; du får et 8800GT kort til 1700 som yter mye bedre, selv om det har 512 ram og 256-bit ram mot GTS som har 640 og 320-bit. Dessuten er det mye lavere klokket.

 

I tillegg har gts kortet har 96 strem prosessorer mens gt har har 112.

 

Så enten burde du mye heller kjøpt et GT kort eller det nye GTS kortet som tar i bruk g92 brikken som også sitter på GT-kortet

Endret av Kula82
Lenke til kommentar
Begynner å bli lei av alle 8800 kortene, det er jo blitt laget 100 forskjellige kort, hva er vitsen?!:S

Ja, egentlig burde de kalt 8800GT og GTS for 8850, det er jeg enig..

 

Hva poenget med de nye G92 brikkene er? Poenget er å få både en brikke og et PCB design som er billigere enn 8800GTX/Ultra. At dere nå får ytelse på høyde med gamle 8800GTX som kostet over 400 kroner til halve prisen nå er vel bra?

 

 

Dere som påstår at nVidia melker markedet... Dere bør ta en liten realitetssjekk. Neste generasjon som foreløpig er planlagt i 2. kvartal 2008 er i seg selv en j**** komplisert brikke. Bare nåværende generasjon ligger på en rundt 750 millioner transistorer. Det er veldig mye som skal på plass for å lage så kompliserte brikker, så de omlag 18 månedene som foreløpig er planlagt imellom G80 og G100 brukes overhodet ikke bare til å slaske rundt.

 

Edit:

NB! Tiden mellom G70 og G80: 17 månder

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Tja, strever litt med å navigere i denne jungelen og sliter vel litt med å vite hva som gir best ytelse. Men det ser ut som om en del av disse kortene med bedre ytelse kommer 'ferdig overklokket' fra leverandør. Det ser ikke ut som om det er tilfelle med det jeg har kjøpt så kanskje det er litt å gå på.

Vi får se :)

Endret av Asak
Lenke til kommentar
Tja, strever litt med å navigere i denne jungelen og sliter vel litt med å vite hva som gir best ytelse. Men det ser ut som om en del av disse kortene med bedre ytelse kommer 'ferdig overklokket' fra leverandør. Det ser ikke ut som om det er tilfelle med det jeg har kjøpt så kanskje det er litt å gå på.

Vi får se :)

 

Overklokke et skjermkort er ikke noe problem, de fabrikkoverklokkede kortene er helt identiske til uklokkede (sånn utenom klokken) Svarer seg sjeldent å kjøpe fab. oc kort.

 

Skal du ha ytelse til en billig penge, gå for 8800GT. Trenger du mer, ville jeg ventet til 1GB GTS kommer..

Lenke til kommentar

Uhm.. trenger litt hjelp her :).

 

Skal kjøpe kort nå rett etter julekvelden tenkte jeg.. fattern lova penger xD. men anyways.. hva burde jeg satse på av merker ? eller burde jeg rett og slett gå for 2 stykk 8800gt i sli, eller nye gts ? jeg vil ha et kort med bra kjøler slik at jeg for klokket kortet endel med stock kjøler. så noen tips ang hvilket kort jeg burde velge ? :) og hvor mye vil disse droppe i pris si rett etter nyttår sånn ca ? vert og vente eller er det snakk om 200kr ? :)

 

Edit: Har 1 xfx 8600gt har clocka til 700mhz atm. mye ca vil jeg klare med et 8800gt eller gts i forhold ? :)

Endret av the_totning
Lenke til kommentar

Kjøleren i 8800GT er jo ikke akkuratt noe særlig å skryte av. Men mener jeg har lest at folk har klart 750+ med stock kjøler. Hvor mye den bråker og hvilke temps/triks som blir brukt for å få dette til, vet jeg dessverre ikke.

 

Jeg kjører selv 2x GT, veldig fornøyd. Grunnen til at jeg gikk for dette, var at det bare kosta meg 200,- Hvis du ikke skal kjøpe før etter jul, ville jeg sett om det ikke kom en 1GB versjon av GTS og gått for denne. Kan jo alltids supplere senere til SLi ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...