Gå til innhold

TEST: Spire Megapod III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal vi tro Everything is USB.com, er en overføringshastighet på 40 megabyte per sekund (320 Mbps) mulig på en ellers utraffikert USB-bus. I så måte er våre resultater som forventet, tatt i betraktning at testen er utført på et noe eldre system.

Jeg tror heller at "everything is usb.com" har overdrevet litt. 40 MB/s er over det jeg har lest om i andre tester. Som regel oppnås 30-35 MB/s. Jeg tror ikke et gammelt system skal påvirke ytelsen nevneverdig. Selv gamle USB-kontrollere skal kunne gi den samme båndbredden på ~35MB/s.

 

Ellers så håper jeg du får testet eSATA-løsningen snart for en sammenligning.

Lenke til kommentar

Gyngestol: Det er den engelske oppsummeringen / konklusjonen.

 

Beklageligvis var det på nåværende tidspunkt ikke mulig å gjøre en grundigere test, noe jeg skal være den første til å beklage. På den annen side er det i dette tilfellet neppe særlig interessant - etter min mening er nemlig eneste gode grunn for å kjøpe Megapod III en relativt lav pris...

 

eSATA kan ikke testes ettersom jeg ikke har den muligheten (ennå).

Lenke til kommentar

Er ikke eSATA bare en ekstern vanlig SATA kontakt?

 

Det hadde da vel ikke vert et alt for stort problem å strekke en SATA kabel ut av kabinettet?

 

Det eneste som er nytt er jo at eSATA har en egen strømkontakt slik at man slipper eksterne strømadaptere. SATA Teknologien er den samme.

Endret av nts
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...