Gå til innhold

Fra skoletaper til spillegende (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, ganske morsomt. Jeg holder på med å spille gjennom The Dig, Full Throttle, Sam and Max og Monkey Island 3 på iPhonen min. Glad jeg får sjansen til å spille spillene nå, jeg hadde nok aldri giddet å prøve de på en pc.

 

hvorfor ikke, er der dem hører hjemme imo.

hvordan er det å finne ting når en ikke kan foreta en "mouse sweep" forresten?

eller kan en det i scummvm på iphone?

Lenke til kommentar

Hovedkunstner for Curse of Monkey Island ja? Utrolig herlig! Ser ut som at fyren der har peiling! Synd at mange slike spill på en måte forsvant for en del år siden. Men godt at en del også begynner å dukke opp igjen! Da må vi passe på å kjøpe disse spillene fra tidligere utviklere hos LucasArts da folkens! Eller slike eventyrspill rent generelt ;) Vis spillbransjen at det lønner seg å lage annerledes spill og ikke bare FPSer. :)

Lenke til kommentar
Hehe, ganske morsomt. Jeg holder på med å spille gjennom The Dig, Full Throttle, Sam and Max og Monkey Island 3 på iPhonen min. Glad jeg får sjansen til å spille spillene nå, jeg hadde nok aldri giddet å prøve de på en pc.

 

hvorfor ikke, er der dem hører hjemme imo.

hvordan er det å finne ting når en ikke kan foreta en "mouse sweep" forresten?

eller kan en det i scummvm på iphone?

Grunnen til at jeg ikke hadde giddet å prøve det på pc er at det vil føles ganske stusselig mot nyere spill med god 3D-grafikk. På iPhone har jeg derimot ikke mulighet til noe avansert 3D og der er pek-og-klikk spill som de nevnte perfekt å spille.

 

Hvis du med mouse sweep mener at man kan bevege musepekeren på en lett måte, så kan man det. Det er bare å dra fingeren over skjermen og trykke/dobbeltrykke når man vil det.

Lenke til kommentar
Hehe, ganske morsomt. Jeg holder på med å spille gjennom The Dig, Full Throttle, Sam and Max og Monkey Island 3 på iPhonen min. Glad jeg får sjansen til å spille spillene nå, jeg hadde nok aldri giddet å prøve de på en pc.

 

hvorfor ikke, er der dem hører hjemme imo.

hvordan er det å finne ting når en ikke kan foreta en "mouse sweep" forresten?

eller kan en det i scummvm på iphone?

Grunnen til at jeg ikke hadde giddet å prøve det på pc er at det vil føles ganske stusselig mot nyere spill med god 3D-grafikk. På iPhone har jeg derimot ikke mulighet til noe avansert 3D og der er pek-og-klikk spill som de nevnte perfekt å spille.

 

Hvis du med mouse sweep mener at man kan bevege musepekeren på en lett måte, så kan man det. Det er bare å dra fingeren over skjermen og trykke/dobbeltrykke når man vil det.

 

takk, nå får du meg til å føle meg gammel :p

 

mouse sweep er vel det en kan kalle en teknikk brukt i slike spill, hvor en rette og slett kjører musperker frem og tilbake over skjermen for å se om noe en har oversett får peker til å "lyse oppe". med andre ord, om grafikken var lav nok i slike spill, eller bakgrunnen var støyfull nok, så kunne ting en trengte for å komme videre, rett og slett forsvinne i mengden.

 

og din kommentar til grafikk får meg til å undres på hvor vi er på vei. hvor er kreativiteten som vi finner i Q1 modene, de tidlige, lavoppløslige platformspillene, og alt annet hvor grafikken var så "dårlig" at en måtte ty til andre verktøy for å holde på oppmerksomheten?

 

har vi virkelig nådd det punkt hvor om spillet ikke kan tyne GPU, CPU, ram og annen maskinvare til det ytterste så er det ikke verd ett blikk?

 

jeg må si jeg finner det mer underholdende å fyre opp spill i dosbox eller scummvm, den jeg gjør i windows pr i dag. pokker og, jeg får lyst til å grave opp gamle shareware spill...

Lenke til kommentar

hobgoblin: Jeg er også som deg veldig skeptisk til utviklingen i spillbransjen i dag. Selv om de selvsagt bare følger massenes ønsker. Personlig så er god grafikk KUN en bonus, aldri et krav. Jeg også spiller gjerne gamle spill i dosbox ol. Bla spiller jeg for tiden mye Theme Hospital og Starcraft på PC og koser meg stort med det. Dette var orginale spill som var virkelig godt laget.

 

Jeg er også glad i å spille 3d spill osv, men grafikken er ikke så viktig. Crysis skuffet f.eks stort, siden det eneste "nyskapende" i spillet bortsett fra grafikk var den drakta, og den var ikke spennende så lenge at jeg runnet det(noe jeg nesten alltid gjør med alle spill jeg kjøper)... Derimot er jeg helt hektet på Mario på Wii, som ikke akkurat er noen grafisk perle, men derimot har fantastisk spillbarhet og er genuint gøy.

 

Sånn som jeg ser det så er det kun 1 ting som teller for at et spill skal være bra. At det skal være morro å spille det! Med det mener jeg ikke at jeg vil sitte å le, men at jeg skal bli underholdt. Det kan altså være spill uansett sjanger, sålenge man koser seg med det.

 

Har lagt merke til en liten trend blant en del kamerater av meg at de har hengt seg helt opp i grafikk, og kjøper spill etter det, men så legger de dem fra seg før dem er halveis(Crysis bla)...

Lenke til kommentar
Hehe, ganske morsomt. Jeg holder på med å spille gjennom The Dig, Full Throttle, Sam and Max og Monkey Island 3 på iPhonen min.

Definitivt off-topic, men kan du komme med en kjapp forklaring eller peker til hvordan du får til dette? Er det SCUMM VM du kjører disse på? Hvordan har du i så fall innstallert dét på iPhone? :)

 

tok en titt her:

http://www.scummvm.org/downloads.php

 

og det er ett imponerende antall platformer støttet!

men jeg ser ikke iphone på listen...

Lenke til kommentar

Grunnen til at den ikke er listet der, er at den enda ikke støtter alle spillmotorene som ScummVM støtter på andre platformer. iPhoneversjonen er svært stabil og rask, men ikke fullstendig nok til å bli offisiellt støttet.

 

http://wiki.scummvm.org/index.php/IPhone

 

Det er veldig lett å installere den, i likhet med de fleste andre programmer, er bare å legge til en URL ( i dette tilfellet: http://urbanfanatics.com/scummvm.xml) i Installer og trykke på "Install".

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...