Gå til innhold

Forum-crackere slipper unna


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, dette er nok ett eksempel på Politiets holdning mot datakriminalitet her i Norge. Dette er ett av mange eksempler som gir alle nerder der ute signaler om at datakriminalitet lønner seg.. En ting er sikkert, det kommer til å fortsette frem til DNB mister noen milliarder..

 

Neida, det vi kommer til å se er at platebransjen og mpaa tar over og sørger for at de virkelige farlige kriminelle som er på nettet får den straffen de fortjener.

Det er uansett ikke så farlig at hw.no , vg.no , itavisen.no og andre blir hakket, riaa / mpaa taper jo ikke penger på dette.

 

/Ironi

 

 

Seriøst, om politiet ikke kan forfølge hackere så burdet heller ikke fildere slippe foran i køa!

Lenke til kommentar
Godt skrevet artikkel som vanlig, Dahl; HW.no tapte mye når du stakk av :p.

Så hyggelig! Setter alltid pris på ros (og ris, når det er nødvendig). :)

 

"Beklager, men vi må prioriere trimmede mopeder og offentlig urinering fremfor deres sak, saken hennlegges derfor. Vennlig hilsen purken"

Hehe. Vel, inkasso- og dataavsnittet har ingenting med hverken trimmede mopeder eller offentlig urinering å gjøre, så henleggelsen skyldes vel stor pågang av andre saker. At dataavsnittet kunne fått større midler er vi imidlertid enig om.

Lenke til kommentar

Måtte vedkommende brenne i helvete!

Det er vell ingen som seriøst trodde noe sånt ville gi noen straff her i Norge? :p

Mye rart vi kan finne på her i landet uten å få straff,

men om du blir busta mens du pisser på siden av veien i Oslo, så kan du få en stor bot på flere tusen..

Hvilket land vi lever i :roll:

Lenke til kommentar
Måtte vedkommende brenne i helvete!

Det er vell ingen som seriøst trodde noe sånt ville gi noen straff her i Norge? :p

Mye rart vi kan finne på her i landet uten å få straff,

men om du blir busta mens du pisser på siden av veien i Oslo, så kan du få en stor bot på flere tusen..

Hvilket land vi lever i :roll:

 

 

Er så enig :roll:

 

Som vanlig ser vi at Politiet har for lite kapasitet :no:

 

 

 

 

DK

Lenke til kommentar
Hehe. Vel, inkasso- og dataavsnittet har ingenting med hverken trimmede mopeder eller offentlig urinering å gjøre, så henleggelsen skyldes vel stor pågang av andre saker. At dataavsnittet kunne fått større midler er vi imidlertid enig om.

Oh, du sier noe der :hmm:

 

Men kan det være så vanskelig for dem da

1. Finne ipen

2. Finne ut om det er en proxy eller ikke

3. Få personopplysningene fra ISP'en

4. Kjøre anmeldelse

 

Men noe sier meg at det er utenlanske scriptkiddies? Tyrkiske? Dermed overføre saken til landet dems hvor alt er korrupt og dem bare kan gi opp

Lenke til kommentar

Datakriminalitet lønner seg? HAH... ble sikkert rik på det der :!:

 

Etter min mening burde utvikleren av forumet ha skylden for ikke å ha gjort jobben sin :p

Hvis jeg har laget et for dårlig forum og noen kommer å <<cracker>> det, så springer jeg ikke til politiet. Da er det å sette seg ned å lære av sine feil! Helt riktig av politiet å henlegge slike saker og benytte ressurser der det virkelig trengs!

 

Var en gang med å arrangerte et LAN-party hvor noen var å stakk av med kassa. Ja, tok den under armen og la på sprang. Vi viste hvem det var og hvor de skulle så vi ringte til politiet. I andre enden ble vi møtt av en trøtt stemme som sa at vi kunne komme ned på tirsdagen å anmelde det hvis vi ville. De hadde ikke ressurser til å gjøre noe nå. Så det var 10 000 rett i dass...

Lenke til kommentar
Datakriminalitet lønner seg? HAH... ble sikkert rik på det der :!:

Etter min mening burde utvikleren av forumet ha skylden for ikke å ha gjort jobben sin :p

Hvis jeg har laget et for dårlig forum og noen kommer å <<cracker>> det, så springer jeg ikke til politiet. Da er det å sette seg ned å lære av sine feil! Helt riktig av politiet å henlegge slike saker og benytte ressurser der det virkelig trengs!

 

Så dersom jeg ikke låser ytterdøra (mens jeg er i huset) kan hvem som helst valse inn og stjele mine ting, uten at jeg kan klandre dem ?

Lenke til kommentar
Datakriminalitet lønner seg? HAH... ble sikkert rik på det der :!:

Etter min mening burde utvikleren av forumet ha skylden for ikke å ha gjort jobben sin :p

Hvis jeg har laget et for dårlig forum og noen kommer å <<cracker>> det, så springer jeg ikke til politiet. Da er det å sette seg ned å lære av sine feil! Helt riktig av politiet å henlegge slike saker og benytte ressurser der det virkelig trengs!

 

Så dersom jeg ikke låser ytterdøra (mens jeg er i huset) kan hvem som helst valse inn og stjele mine ting, uten at jeg kan klandre dem ?

 

 

 

Nei, da står du seffølgelig klar med balltreet eller hagla og skyter ned for fote ikkje sant?

Du må forsvare det du eiger.

HW.no gjorde sikkert ein alt for slapp jobb med sikkerhetisoppdateringer osv... det her hadde dei nesten godt av, ein liten tanke vekker. På tide å få opp sikkerheiten litt kanskje? Ikkje bare tru at alt går bra?

Lenke til kommentar
Datakriminalitet lønner seg? HAH... ble sikkert rik på det der :!:

Etter min mening burde utvikleren av forumet ha skylden for ikke å ha gjort jobben sin :p

Hvis jeg har laget et for dårlig forum og noen kommer å <<cracker>> det, så springer jeg ikke til politiet. Da er det å sette seg ned å lære av sine feil! Helt riktig av politiet å henlegge slike saker og benytte ressurser der det virkelig trengs!

 

Så dersom jeg ikke låser ytterdøra (mens jeg er i huset) kan hvem som helst valse inn og stjele mine ting, uten at jeg kan klandre dem ?

 

Hva stjal så disse crackerne her på forumet? Masse bokstaver og punktum?

Lenke til kommentar

I dette tilfellet var døra låst. Det viste seg desverre at det var mulig å komme seg inn allikevel, for noen med uedle hensikter. Men det krevde forsett og kunnskap. Det er ikke noe anderledes enn om noen klarer å dirke opp låsen på døra hjemme hos deg. At dørfabrikanten kunne brukt bedre låser forsvarer ikke gjerningsmannens handling.

 

Forsåvidt spiller det egentlig ingen rolle om døra var låst. Om jeg driver fruktbutikk og setter en kasse epler på et stativ utenfor butikken så gir det ingen rett til å forsyne seg uten å betale. Jeg må antagelig regne med at noen gjør det allikevel, og vurdere om jeg skl ha eplene bak lås og slå.

 

Men galt er fortsatt galt uansett om det er lett eller vanskelig. Om jeg ser en bil stå utenfor kiosken med nøkkelen i tenningen så betyr ikke det at jeg ustraffet skal kunne sette meg inn i den og kjøre av gårde. Bileieren får antagelig litt dårligere odds hos forsikringsselskapet, men det rettferdiggjør på ingen måte min handling at han gjorde det lett for meg.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...