Gå til innhold

Velger bærbar fremfor stasjonær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har jeg lagt merke til blant de fleste, og det er egentlig en positiv trend. De fleste kjøper jo bare en datamaskin og har ingen tanker om oppgradering uansett, og bærbare pcer oppfyller jo deres behov uten å ta opp like mye plas, så hvorfor ikke ha en bærbar?

 

Trur etterhvert det vil bli flere stasjonære pcer som blir designet til å være små og stillige i hjemmet, samt flere laptoper, som kommer til å bli det vanlige forbrukere vil ha. Stasjonær pc slik vi kjenner den kommer nok til å bli forbeholdt de som har litt mer intresse enn å bare ha en pc til å gjøre dagligdagse ting på. Eneste grunnen til at det ikke har skjedd før er nok at hvermannsen ikke har hatt alternativet til den store tradisjonelle boksen med skjerm i riktig prisklasse.

Lenke til kommentar

Skjønner ingen ting jeg! Disse flyttbare maskinene er jo like ubrukelige som på farten som hjemme! En liten 17 tommer er jo utorlig stusselig å bruke som stasjonær, men selv en 14 tommer er jo et ork å dra med seg.

 

Jeg kan ikke se at det er praktisk mulig å klare seg med mindre enn to PCer :)

Lenke til kommentar
Skjønner ingen ting jeg! Disse flyttbare maskinene er jo like ubrukelige som på farten som hjemme! En liten 17 tommer er jo utorlig stusselig å bruke som stasjonær, men selv en 14 tommer er jo et ork å dra med seg.

 

Jeg kan ikke se at det er praktisk mulig å klare seg med mindre enn to PCer :)

 

Da jeg bestemte meg for ny maskin i høst gikk valget på en bærbar - nettopp fordi den er BÆRBAR. Altså, jeg kan putte den i en veske, stikke bort til en kompis og lane litt. Ta den med på skolen, reise og lignende er jo også utrolig praktisk. Ubrukelig? Langt i fra, har fler bruksområder enn en stasjonær. Joda, jeg ofret en del ytelse, men angrer ikke et sekund likevel.

 

Dessuten, "et ork å dra med seg"? Joda, stasjonære er et ork å dra med seg, bærbare er ikke værre enn å putte de i en sekk, veske eller annet bæremiddel etter eget ønske.

Lenke til kommentar

Kan ikke akkurat si at det er overraskende at bærbare pcer selger mere enn stasjonært. Det er flere årsaker til denne utviklingen, pris og trådløst internet vil jeg påstå er to hovedårsaker.

 

Det er flere grupper som kjøper PC nå enn tidligere. De som kjøper en bærbar, kjøper den gjerne fordi den er enkel å flytte, har nesten ingen kabler stikkende ut, tar lite plass og gjør stortsett det samme som en stasjonær. De aller færreste oppgraderer PC-en selv eller har behov for å oppgradere, før de kjøper en ny.

 

Jeg foretrekker stasjonær siden den har flere fordeler enn bærbar. Jeg oppgraderer selv, men det skal sies at det er vanskeligere å ta med seg den stasjonære med seg hjem i jula sammenlignet med den bærbare.

 

Men, bærbare er ganske sårbare sammenlignet med en stasjonær, hvis noe svikter, kan du all hovedsak ikke gjøre noe selv.

Lenke til kommentar
Skjønner ingen ting jeg! Disse flyttbare maskinene er jo like ubrukelige som på farten som hjemme! En liten 17 tommer er jo utorlig stusselig å bruke som stasjonær, men selv en 14 tommer er jo et ork å dra med seg.

 

Jeg kan ikke se at det er praktisk mulig å klare seg med mindre enn to PCer :)

 

 

Jeg har en 13" MacBook, som er veldig grei størrelsesmessig når jeg reiser, og når jeg bruker den hjemme har jeg den koblet opp til en 20" dell skjerm. Fungerer veldig bra for min del.

Lenke til kommentar
Skjønner ingen ting jeg! Disse flyttbare maskinene er jo like ubrukelige som på farten som hjemme! En liten 17 tommer er jo utorlig stusselig å bruke som stasjonær, men selv en 14 tommer er jo et ork å dra med seg.

 

Det går an å ha ekstern skjerm, tastatur og mus stående hjemme, som man kobler den bærbare til når man er hjemme. Slikt sett syns jeg det er utrolig unødvendig med 17". For en byrde.

 

13" er en ypperlig bærbar størrelse.

Lenke til kommentar

tror nok mye henger sammen med at de fleste skoler rundt omkring ikke bare i norge men i resten av verden etterhvert etterspør bruken av bærbar maskiner... det er vell også flere grunnskoler her i norge som kjøper inn bærbare maskiner til elevene...

snart kan vell ingen å skrive lengre...

en liten emp og verden er blitt analfabeter :p

 

De tar også lite plass og er enkle og ha med... men greier du deg ikke uten pc i 10min på kjøpesentret kan d være på tide å legge seg inn...

 

Jeg holder nok en knapp på stasjonær til spilling, og også til office bruk... laptopen mere til msn viss jeg sitter å ser tv, eller kjeder meg på ett hotellrom.. og jeg har ikke kjøpt ny, har en fra jobb på 1,7ghz (det good old one pentium 4 m) 256mb minne, og en sykt treg 30gb disk :p

Lenke til kommentar

Jeg går Media og Kommunikasjon, og bruker PC hele tiden der, da klager jeg ikke på bærbar. Men når jeg kommer hjem og spiller Call of Duty 4 på 1680x1050 med full grafikk på en 22". Da er det ikke bærbar man spiller med, om man ikke har en AlienWare til 30000 da :p Gaming og tungt grafisk arbeid er det ingenting som slår stasjonære på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...