Gå til innhold

Test: LG KU990


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nettleseren i KU990 er av de bedre vi har prøvd. Den viser fulle nettsider akkurat slik du ser de på PC-en. En lett tilgjengelig skjermtast gjør at du får nettsiden over hele skjermen, og deretter kan velge hvilket område du vil zoome inn på.
Hyggelig lesing etter skuffende nettleser i LG Prada. Vurderer å bytte ut min aldrende M600 med bl.a KU990

 

En godt skrevet test :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at folk føler et behov for å sammenligne Viewty med iPhone, men det triste faktum (for LG) er at disse to telefonene har svært lite til felles. Touchfølsomheten og GUI på Viewty VS tilsvarende på iPhone er litt som å sammenligne Windows 95 med OS X.

 

Viewty sitt UI er stygt (ikke antialised), tregt (tar lang tid fra før man klikker til noe skjer), upresis (man må trykke rimelig hardt, og det finnes fint liten grafisk indikasjon på at man har trykket der man tror man har trykket), kaotisk (det er rett og slett dårlig og ulogisk lagt opp), samt en hel rekke andre ekle saker som gjør at Viewty ikke kan sammenlignes med iPhone på andre måter enn at de begge er mobiltelefoner og at begge har en touchskjerm.

 

Når det er sagt så er Viewty overraskende rask til å være en kameratelefon, og 120 FPS videoopptak (lav oppløsning og kraftig komprimering til tross) er meget morsomt. Skjermen er også veldig flott.

Lenke til kommentar
Ahhh. gøy.. Ble gla når jeg så denne var testet! ventet lenge på test av LG ku990!

 

Fin test...

 

Virker som en flott telefon!

Eneste jeg ikke liker med den er at den skal ha ett rimelig låst OS!

Iphone med LG sitt kamera hadde vært toppers!

 

låst? tja, den har da java, så jeg vil påstå den er for øyeblikket mer åpen den en iphone slik den er over disk. men så får vi se hva sdk-en som er lovet, bringer...

Lenke til kommentar

transistorbass: Nå har jeg ikke testet KU990, men har en Prada...den er absolutt ikke treg, den er alt annet enn upresis, menyen er både ren pen og logisk, grafisk indikasjon finnes det nok av (man skal da heller ikke få eksplosjoner på skjermen når man velger noe).

 

Så det jeg lurer på siden du tydeligvis har testet KU990 er om menyen rett og slett har blitt dårligere enn den i Prada´n?

For å være ærlig har jeg faktisk gjort flere feiltrykk på både iPhone og Neonode enn på Prada`n.

Lenke til kommentar

En anen ting som er verdt å nevne er at google maps er instalert på telefonen, noe som fungerer overaskende bra. Her er det også lagt til interessepunkter i stor skala, så dette er en ting jeg likte spessielt bra på modellen. Søker man frem for eksempel Trondheim Studentersamfun, så har man også telefonnummeret dit. Dette gjelder de fleste interessepunkt.

Lenke til kommentar

Flott test. Den kom nøyaktig noen timer før min havnet på postkontoret her nede, og jeg er på vei for å hente den så fort jeg blir edru egentlig... hehe.

 

Jeg gleder meg veldig, og ALLE indikasjoner og tester har skrytt denne opp i skyene, eller ihvertfall oppunder om man sammenligner med iphone testene. Men det er jo feil å sammenligne med iphone også, siden målgruppen er annerledes, og en del av innholdet. LG selv sier jo at dette ikke er en iphone killer, og den prøver jo ikke å være det heller spør du meg.

 

Alle vet hvordan Apple er;) Selv vennene mine som skaffer seg mac, apple greier osv blir jo totalt forandret når de får tinga, og da snakker jeg ikke alltid om positiv forandring. MEN det betyr ikke at jeg sier at apple osv er dritt.

 

Vi skal vel bare være dødsglad for at det finnes flere muligheter i verden, for de hadde vært lite å glede seg til om det fantes kun en mobilprodusent, og vi har da marked for fler:D

 

For de som vil ha seg en latter, så kan de gå inn på en side... jeg tror ikke jeg kan poste linken her, det blir vel litt utenfor grensene, men jeg kan linke til google søket, også kan DERE trykke på den øverste sida. hehe:D http://www.google.com/search?client=opera&...-8&oe=utf-8

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...