Gå til innhold

Kulturo: 30 Days of Night


daubyj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv sett denne filmen og vil ikke akkurat påstå at den er 8/10 kvalitet.. Jeg mener filmen var mindre god, handlingen var jo helt klar fra begynnelsen, en film som man så rett igjennom med en gang, vampyrer og alt det er for lengst oppbrukt med tanke på 28 weeks later som faktisk virker svært lik, sett på effekter og hvordan disse vampyrene/zombiene oppfører seg..

 

4/10 er min dom..

Lenke til kommentar
Jeg mener filmen var mindre god, handlingen var jo helt klar fra begynnelsen, en film som man så rett igjennom med en gang, vampyrer og alt det er for lengst oppbrukt med tanke på 28 weeks later som faktisk virker svært lik, sett på effekter og hvordan disse vampyrene/zombiene oppfører seg..

 

så du visste allerede fra starten hva han kisen kom til å gjøre på slutten? det er jo rimelig vanskelig å forutse, spør du meg. dessuten ligner ikke vampyrene i denne filmen på ZOMBIENE fra 28 weeks later i det hele tatt. zombiene der er jo levende døde mennesker som er smittet av et virus, og de er totalt ute av stand til å oppføre seg intelligent. vampyrene i denne filmen er jo jævla mye smartere. har du i det hele tatt sett noen av filmene?

Lenke til kommentar

Det er ikke zombier i 28 Days/Weeks Later - de er ikke døde, men infiserte. Hvis du ser slutten av 28 Days Later så legger du kanskje merke til at de dør ut pga. at de ikke får nok mat. Dette skiller dem kraftig fra zombier som ikke er avhengige av mat/oksygen/blod. Mens en zombie i "teorien" (vanskelig å kalle det teori, siden det bare er oppspinn - dog finnes det visse "regler" på samme måte som for vampyrer) lever til den råtner bort vil en "infected" kun overleve så lenge det er tilgang på mat/oksygen osv...

 

Dette er naturlig flisespikking, iom at de stort sett oppfører seg som zombiene i Dawn of the Dead remaken.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...