Gå til innhold

Billigkamera til jul?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da har jeg bestilt en Samsung S630 til en 9-åring. Han TRENGER strengt tatt ikke et så avansert kamera. Jeg kunne kjøpt noe billigdrit, men jeg følte for å gi han noe som kan vare litt.

Valget mitt ble tatt på grunnlag av karakterene det fikk på brukervennlighet og bildekvalitet.

 

1127kr inkludert 2gb minnekort og frakt på multicom

Lenke til kommentar

Artikkelen kom akkurat i riktig tid. :thumbup: Jeg har en gammel onkel som virkelig kan trenge å bytte ut det gamle filmbaserte kompaktkameraet sitt. Jeg vet han har hatt lyst på et men vet at han ikke har så mye peiling på noe som helst digitalt så han må nok få det servert for å komme seg inn i den digitale alderen.

 

Siden han ikke har datamaskin så satser jeg på storebroren til S630, S730 siden det er bygget på samme lest men har litt mer høyoppløst skjerm. Stort minnekort skal han også få. 2GB bør holde et par år før det blir fult. Den medfølgende komposittkabelen gjør at han får sett bildene i stort format på TVen før han leverer minnekortet til utskrift hos fotoforhandleren.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

S630 ser ut til å være utsolgt overalt her hjemme. Mon tro om denne artikkelen har skylda...

 

Så da ble det er S750 fra Pixmania (729,-) som bør være hakket bedre (som S730 men med nyere software og ISO >400 fjernet så vidt jeg skjønner) og til den prisen er det ikke så farlig om det blir ødelagt. Bruk og kast. Skal gis bort etter at jeg har lekt meg litt med det uansett... :)

 

Forøvrig fungerer Samsungs 'stabilisering' litt annerledes enn på de fleste andre billigkamera. Her kjøres ikke følsomheten opp i taket, men det gjøres to eksponeringer. En kort detaljeksponering og en lengre som støyfiltreres og deretter brukes til å lage justeringsmasker for lysstyrke og fargemetning. Det er litt motivavhengig hvor bra dette fungerer, men det viktige er at kameraet holdes noenlunde i ro til den andre eksponeringen er ferdig (noe jeg vil tro mange kan bomme på).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...