Gå til innhold

TEST: Aerocool FP-01


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer denne styre i fra 0-12v på vifta?

Har funnet mange kule viftestyringer, men problemet er at alle styrer i fra 7-12v og er bare noen få som klarer og styre i fra 0-12v.

 

Har den sunbeam saken med de skarpe blåe lysa siden den klarer fra 0-12v men det klarer aldri de litt kulere viftestyringene:(

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om 0-12 volt. Så langt har jeg til gode å teste en rheobus-type viftekontroller som gjør det. Og jeg mener fortsatt at Sunbeam sin rheobus er noe av det beste som er laget i den kategorien. Om man da ikke er gadget-junkie, da. :)

 

Her er forresten lista over minnekort-typer som støttes:

CF SLOT : CF-Type I, CF-Type II, CF-Ultra II, HS CF ,

Micro Drive, CF-Pro, CF-Pro II, CF-Extreme, CF-Extreme III,

CF-PSP II, CF-Super, CF-Ultra X

MS Slot : MS, MS-Magic Gate, MS-PRO Magic Gate,

HS-MS-PRO Magic Gate, MS-DUO, MS-DUO Magic Gate,

MS-PRO Duo, HS-MS-PRO Duo, MS-PRO Duo-PSP,

MS-PRO Duo-Gaming

SD Slot: SD, SDC, SD-Pro, SD-Pleomax, SD-Pro C,

SD-Ultra, SD-Ultra II, SD-Ultra II Plus, SD-Extreme III,

SD-Ultra X, SD-Turbo, SD-Super, SD-Max, Mini SD,

Mini SD-Pro, Mini SD-Pleomax.MMC, MMC-Pleomax,

MMC Pro, HS-MMC, MMC Plus, MMC-Plus Turbo, RS MMC,

RS MMC-Pleomax, RS MMC-Speed,RS MMC-Max,

MMC Mobile, MMC Mobile-ProC, MMC Mobile-Pocketnet,

Micro SD

SM Slot : XD READY, XD (M), XD ( H), Smart Media

Lenke til kommentar

Svært intressant hvor mange korttyper denne kan lese?


Bare jeg som synes det er rart at vi forsatt må bruke medfølgende sensorer på slike målere?

Jeg ser ikke noe problem at det følger med og kan monteres, men det er jo de eneste alternativet. Er det virkelig så vanskelig å lage noe man kobler rett til hovedkortet eller noe usb greier, som kan gjengi bios post? Mange år siden jeg antok at slik var rett rundt svingen.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det har vi jo i og for seg hatt temmelig lenge nå - alt du trenger er motherboard monitor. Skal du ha informasjonen på fronten av PC-en, trenger du i tillegg et LCD eller VFD -display som kan hente informasjon fra MBM.

Sånn rent bortsett fra det, kan du jo alltids ha temperaturinformasjon på skjemen (MBM kan vise temperaturer ved siden av klokka på start-linja). Sensorene som følger med FP-01 kan dessuten plasseres på områder som man vil følge med på - f.eks. kabinett-temperatur, harddisk(er), vanntemperatur osv.

 

Men jeg ser selvfølgelig poenget ditt! Ulempen er at vi - så vidt jeg kjenner til - ikke har noen standard der du kan hente ut informasjonen rett fra hovedkortet. USB-løsninger finnes; Som jeg nevnte over, kan man få tak i LCD-displayer som viser nettopp slik informasjon. Og de benytter USB. Jeg hadde i sin tid liggende noe fra L.I.S.

Lenke til kommentar
Her er forresten lista over minnekort-typer som støttes:

CF SLOT : CF-Type I, CF-Type II, CF-Ultra II, HS CF ,

Micro Drive, CF-Pro, CF-Pro II, CF-Extreme, CF-Extreme III,

++++++

 

Det var jo enda verre enn jeg trodde! :ohmy:

MS-PRO Duo-PSP, SD-Turbo, SD-Super, SD-Max, MMC Mobile-ProC, MMC Mobile-Pocketnet, Mini SD-Pleomax.MMC, MMC-Pleomax, CF-Extreme, CF-Extreme III, CF-PSP II, CF-Super, CF-Ultra X osv.

 

Finner de bare på nye navn i farta, eller er det bare meg som er uoppdatert? :p

Lenke til kommentar
Klarer denne styre i fra 0-12v på vifta?

Har funnet mange kule viftestyringer, men problemet er at alle styrer i fra 7-12v og er bare noen få som klarer og styre i fra 0-12v.

 

Har den sunbeam saken med de skarpe blåe lysa siden den klarer fra 0-12v men det klarer aldri de litt kulere viftestyringene:(

 

Hva med denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=D...amp;mcat=15s230

 

 

Hmm den var ikke ille nei, virka jo veldig smart den

Bare det at enkelte vifter ikke starter før, gitt temp er jo genialt:D

 

Bare synd den er så stygg og hvit...

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...