Gå til innhold

Miniguide: Leopard-modifikasjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg savner en guide på hvordan en kan få opp windowsmaskiner på nettverk i finder. Denne muligheten forvant med oppgraderingen til Leopard.

 

Merkelig, de dukker da i hvert fall fint opp her. :)

 

Det er forøvrig meningsløst å betale penger for programmer som kan endre utseende på docken, når du bare kan kjøre en kort terminal-kommando for å slå av glass-effekten:

defaults write com.apple.dock no-glass -boolean YES
killall Dock

 

Kjør disse to linjene i terminal, og du tar bort glass-effekten i docken, som da ser ut slik docken gjør når du velger å ha den på venstre eller høyre side.

 

En annen fin "hack" er å aktivere støtten for å la Time Machine ta backup til nettverksdrev. Selv bruker jeg Time Machine nå til å ta backup av min MacBook mot lagringsserveren min, og det fungerer flott (om enn ikke så raskt som en ekstern disk koblet til direkte i maskinen). :)

 

Igjen er det bare en liten terminal-kommando som skal til:

defaults write com.apple.systempreferences TMShowUnsupportedNetworkVolumes 1

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
dabear: Musepekere formet som hodeskaller eller pokemons var kult i -98, dette er 2007. :p

 

Men fra spøk til halgeir, hvorfor vil du endre utseendet på musepekeren?

Foretrekker polarcursor temaet på linux, tenkte jeg skulle prøve å porte det, om jeg finner ut av hvordan jeg i det heletatt kan endre det. Er det virkelig slik at en person må gi grunn for hvorfor han vil endre noe på os x? :S

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg savner en guide på hvordan en kan få opp windowsmaskiner på nettverk i finder. Denne muligheten forvant med oppgraderingen til Leopard.

 

Hos meg forsvant de lokale maskinene fordi jeg hadde satt opp DNS-server adresse til OpenDNS, nå er dem satt opp til min lokale ruter. Det gjorde det og enklere å få koblet opp min windows-skriver. Tvi tvi!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...