Gå til innhold

Nå tilbyr Nokia nettradio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med telenorspriser går du konkurs i vertfall...

da jeg var i bergen kobla jeg meg opp i noen min for å få tak i ett telefonnr etc og sjekket prisene... der stod det fortsjatt 10kr max på en dag... men nei da... telenor forandra den til 75kr :@

blir en dyr nettradio for alle telenors kunder :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Derfor WiFi. Hvis kompisen har trådløst nett trenger man bare mobilen på fest. Eller hvis man er i nærheten av et annet åpent trådløst nett, som det er endel av her i området.

 

Hvis kompisen har trådløst nett, er det vel meget sannsynlig at han også innehar en datamaskin, som vil gjøre jobben langt mer oversiktlig. Klarer ikke se den helt store nytten av dette, men hjemme i godstolen, med headset på, er vel en mulighet?

Lenke til kommentar

Endelig et skritt i riktig retning! Med Wifi er nettradio gratis. Men det som er mest interessant er at utvalget av radiostasoner er meget stort. Musikk sendes ofte etter sjanger og uten reklame, og ikke minst er disse radiostasjonene globale og klare for sending uten konsesjon! Det lover godt for det den frie meningsytring, også her på berget! Nå skal skvaldrkanalene få konkurranse! Så får vi etterhvert se hvor grådige Telenor med tanke 3g tilgang, som jo pr dag dato har rene blodpriser!

Lenke til kommentar
Derfor WiFi. Hvis kompisen har trådløst nett trenger man bare mobilen på fest. Eller hvis man er i nærheten av et annet åpent trådløst nett, som det er endel av her i området.

 

Hvis kompisen har trådløst nett, er det vel meget sannsynlig at han også innehar en datamaskin, som vil gjøre jobben langt mer oversiktlig. Klarer ikke se den helt store nytten av dette, men hjemme i godstolen, med headset på, er vel en mulighet?

Er vel mye bedre å kjøre Orb e.l., så kan du velge hva som skal spilles i stedet for å måtte være bundet til en ferdigdefinert spilleliste..

Lenke til kommentar
Derfor WiFi. Hvis kompisen har trådløst nett trenger man bare mobilen på fest. Eller hvis man er i nærheten av et annet åpent trådløst nett, som det er endel av her i området.

 

Hvis kompisen har trådløst nett, er det vel meget sannsynlig at han også innehar en datamaskin, som vil gjøre jobben langt mer oversiktlig. Klarer ikke se den helt store nytten av dette, men hjemme i godstolen, med headset på, er vel en mulighet?

En datamaskin er å foretrekke når det gjelder styring av musikken. Det blir situasjonsbetinget.

 

Er vel mye bedre å kjøre Orb e.l., så kan du velge hva som skal spilles i stedet for å måtte være bundet til en ferdigdefinert spilleliste..

Kan styre også, som sagt litt lenger opp.

Endret av balletryne
Lenke til kommentar
Med telenorspriser går du konkurs i vertfall...

da jeg var i bergen kobla jeg meg opp i noen min for å få tak i ett telefonnr etc og sjekket prisene... der stod det fortsjatt 10kr max på en dag... men nei da... telenor forandra den til 75kr :@

blir en dyr nettradio for alle telenors kunder :p

 

sleng på en tjeneste til 500kr og du kan dure på så lenge du vil:

http://www.telenor.no/privat/mobil/mobiltb...ibruk/index.jsp

Lenke til kommentar
Med telenorspriser går du konkurs i vertfall...

da jeg var i bergen kobla jeg meg opp i noen min for å få tak i ett telefonnr etc og sjekket prisene... der stod det fortsjatt 10kr max på en dag... men nei da... telenor forandra den til 75kr :@

blir en dyr nettradio for alle telenors kunder :p

 

sleng på en tjeneste til 500kr og du kan dure på så lenge du vil:

http://www.telenor.no/privat/mobil/mobiltb...ibruk/index.jsp

før kosta d max 310kr ved å dure så lenge man ville med telenor! (mnd)

nå er 75x31 (viss du ikke durer avgårde med en femhundrings avgangen)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Med telenorspriser går du konkurs i vertfall...

da jeg var i bergen kobla jeg meg opp i noen min for å få tak i ett telefonnr etc og sjekket prisene... der stod det fortsjatt 10kr max på en dag... men nei da... telenor forandra den til 75kr :@

blir en dyr nettradio for alle telenors kunder :p

 

sleng på en tjeneste til 500kr og du kan dure på så lenge du vil:

http://www.telenor.no/privat/mobil/mobiltb...ibruk/index.jsp

før kosta d max 310kr ved å dure så lenge man ville med telenor! (mnd)

nå er 75x31 (viss du ikke durer avgårde med en femhundrings avgangen)

 

den 10kr pr dag greia gjaldt kun for telenor wap. altså html trafikk gjennom en spesiell proxy som telenor hadde gående.

om en sammenlignet oppsettet for telenor wap og telenor internett, så var dem identiske utenom proxy innstillingen.

 

så om en brukte noe annet den port 80 sammen med telenor wap så maxet prisen ut rundt 50 pr dag, ikke 10 pr dag.

 

dette er en erfaring jeg gjorde meg surt i sammenheng med bruk av mig33 og opera mini. om jeg satte disse to til å koble opp via http så var det 310 pr måned ca, men om ikke så vel...

 

nå ser det ut til at telenor har fjernet proxyen og priser all trafikk likt. eneste grunnen til at wap vil være "billigere" den full internett, er fordi det er snakk om mindre datamengder pr side. skulle ikke forundre meg om dem sender ut samme oppsett om en spør om wap eller internett i disse dager også.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat revolusjonerende nytt dette..

Jeg har brukt S60 Internet Radio i langt over et år nå

S60 Internet Radio

 

Fungerer veldig fint på min gamle N80, med streaming over wlan. Litt kinkig å konfigurere, kanskje det er lettere nå.

 

Eneste minus er at telefonen blr veeeldig varm når det har gått noen timer, Wlan + høy prosessorbelastning er kanskje ikke helt sunt for mobilen i det lange løp?

 

Mvh,

Daniel

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...