Gå til innhold

Kulturo: 1408


daubyj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke skyld på Stephen King for at filmatiseringene av de fleste bøkene hans er elendige (med unntak av The Green Mile, Shawshank Redemption, It og The Shining), han har sjelden noe særlig med filmene å gjøre.

 

I said no to everybody until recently, because I didn’t think much of the chances of it being a good movie,” King told the crowd. “I mean, this is my life’s work, since the time I was 22 years old. It’s very important to me. Usually, with the other [books], I don’t give much of a shit. My attitude is, ‘Go make a movie, and if it’s good, that’s terrific, and if it’s bad, then it will go to the video stores and back shelves of Blockbuster, and I still get royalties on the book.’

 

Synes bare det var greit å nevne det, men det er mulig jeg er litt King-fanboy når det kommer til bøkene hans og føler meg litt tråkket på tærne :p

Endret av Iceman™
Lenke til kommentar
Ja, mens The Green Mile og Shawshank Redemption må være to av verdens beste filmer. Både historiemessig og i forhold til skuespillerprestasjoner. :)

 

Shawshank har vel blitt erklært verdens beste et par ganger om jeg ikke tar helt feil, men folk pleier ikke å tenke over at det er Kings bøker fordi det ikke er skrekkfilmer, og navnet hans står ikke med store bokstaver på coveret. Carrie og Stand By Me er vel også nevneverdige filmatiseringer av hans bøker.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...