Gå til innhold

Ny GeForce 8800 GTS snart klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men GTS kortet ser ut til å bli et overklokket GT kort med litt flere streamprossesorer. Ellers ser alt ut til å være likt, trur ikke vi bør forvente oss allverden av denne grunn, samt at siden det allerede er presset opp fra GT vil det sannsynligvis ikke klokk høyere enn GT...

Lenke til kommentar
siden det allerede er presset opp fra GT vil det sannsynligvis ikke klokk høyere enn GT...

Jo, det vil det ha, både core, shader og minne.

 

Edit: Nye GTS har alle streamprosessorer aktivert (128) akkurat som GTX/Ultra og baserer seg på G92 brikken.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Jeg vurderer 8800GT, men er litt skeptisk til støynivå og varmeutvikling. Dagens 8800GTS har vel en forholdsvis god og lite støyende kjøleløsning, så hvis det nye kortet har tilsvarende egenskaper så er jo det også et ikke ubetydelig pluss (i tillegg til bedre ytelse).

Nye 8800GTS bruker en to-slot stillegående kjøleløsning veldig lik den som sitter på 8800GTS/GTX... :)

Lenke til kommentar
siden det allerede er presset opp fra GT vil det sannsynligvis ikke klokk høyere enn GT...

Jo, det vil det ha, både core, shader og minne.

 

Edit: Nye GTS har alle streamprosessorer aktivert (128) akkurat som GTX/Ultra og baserer seg på G92 brikken.

 

Gleder meg til toppmodellen kommer på nyåret ;)

 

Det er vel nærmest gartantert at den får 1024 Mb minne, ettersom både 8800GT og den nye 8800GTS kommer med 512 Mb.

 

Kan tenke meg en 8900GTX/9800GTX med 1024 Mb 512bit GDDR3/4 minne, 700 Mhz+ kjerneklokk og 160+ steamprosessorer ;)

 

...og fireveis SLI?

Lenke til kommentar

Argh, enda et nytt nvidia kort man får lyst på. Nå håper jeg enten ATI tar seg kraftig sammen og spytter ut et toppkort innenfor den nærmeste fremtid, eller at noen gir ut en SLI-støttet BIOS til hovedkortet mitt. Ellers er det også konge at de går for dual-slot kjøleløsning.

 

Men er det flere enn meg som synes det er litt merkelig at nvidia velger å "spare" på 8900-navnet. Er det fordi de har enda et ess i ermet eller? :hmm:

Lenke til kommentar

Det sies så. Den nye GTS kommer til og seile fram som den nye kongen. og det til halve prisen av en Ultra. Liker den nye tenkingen til Nvidia mye ytelse for mindre penger. :D

 

Ettersom det er nesten umulig å få fatt på et 8800GT. kommer jeg nok til å bestille meg en av de nye GTS'ene på nyåret. kommer til å gå for 512mb versjon.

 

Men et lite spørsmål. er det slik at mye grafikkminne gir muligheter for å kjøre bedre i høye oppløsninger?

altså hvis jeg bruker å kjøre 1280x1024 burde 512mb versjonen holde i massevis?

Endret av Gaut1
Lenke til kommentar
Er det virkelig slik at dette nye kortet vil yte bedre eller like bra som ultra uten noe overklokking eller sli?

 

Med tanke på hvor nær GT'en er i forhold til GTX'en, er sannsynligheten ganske stor for at den nye GTS'en yter omtrent likt med ULTRA, i hvertfall på lavere oppløsninger (under 1920x1200). Mulig 8800GTS får seg et lite knekk med mye AA og høye oppløsninger på grunn av mindre minne og smalere (256Bit) minnebus.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Kommer GTX til å bli tatt av markedet hvis dette kortet yter bedre, som nevnt i artikkelen? Svaret er vel som med 8800GT, at det yter bedre på lavere oppløsninger. Uansett synes jeg som 8800GTS eier at dette er litt kjedelig.

 

Dette kortet kommer vel også til å fase ut dagen GTS i løpet av en ikke så alt for lang periode.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Kommer GTX til å bli tatt av markedet hvis dette kortet yter bedre, som nevnt i artikkelen? Svaret er vel som med 8800GT, at det yter bedre på lavere oppløsninger. Uansett synes jeg som 8800GTS eier at dette er litt kjedelig.

 

Dette kortet kommer vel også til å fase ut dagen GTS i løpet av en ikke så alt for lang periode.

 

jeg syns i det hele tatt at det hele er latterlig. Det kommer en "GT" versjon som på nesten alle måter like bra som ett kort som kom 2-3 uker siden og koster halvparten? Hva pokker? Det er ultra bra nyheter for kjøpere som skal ha ny hw, men for de som har nettopp kjøpt ferske GTX/Ultra føler seg max snurt. Dette er tåpelig taktikk fra nVidia med tanke på forbrukere, men genial idè for dem selv (de tjener jo "ultra"fett pga Ultra salg).

 

Og som noen har pekt på at nvidia holder FOR tett til 8800 navnet atm. Jeg har en sterk magefølelse at det vil komme 9800 kort til våren ett sted, AKKURATT etter at folk har nøyd seg med nye 8800GT(S).

Lenke til kommentar
jeg syns i det hele tatt at det hele er latterlig. Det kommer en "GT" versjon som på nesten alle måter like bra som ett kort som kom 2-3 uker siden og koster halvparten? Hva pokker? Det er ultra bra nyheter for kjøpere som skal ha ny hw, men for de som har nettopp kjøpt ferske GTX/Ultra føler seg max snurt. Dette er tåpelig taktikk fra nVidia med tanke på forbrukere, men genial idè for dem selv (de tjener jo "ultra"fett pga Ultra salg).

 

Jeg kan godt kjøpe Ultra-kortet ditt for en 12-1500 kroner!

 

Før du går helt av skaftet, det var en spøk! ;D

 

Problemet med nye hardware-kjøp for tiden, er at det er vanskelig å bestemme seg. Jeg har allerede bestemt meg etpar ganger allerede, og så kommer det enda noe nytt. Først skulle jeg ha 8800GT, så en klokket 3870, deretter en 3870x2 når den kommer, og nå melder jammen en oppgradert 8800GTS seg på i løpet også...

 

Det blir spennende å se litt reviews etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...