Gå til innhold

Nokia N95 får kraftig oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm, meget spennende. Men når man får noe, spesiellt i form av hastighet pleier dette å gå utover noe annet.

Hva skjer med batterikapasiteten ?

 

Håper de har klart å effektivisere prosessor kraften uten å redusere noe på batterikapasitet, for den er mildt sagt elendig.

 

For meg holdt det med en ukes bruk av N95, før jeg forstod at batteriet aldri kom ti å vare en hel dag på jobb, og det kan ikke sies å være spesiellt bra.

 

Dette var selvsagt med avskrudd 3G, uten bruk av Wlan eller bluetooth, og generell lite bruk av skjerm.

 

Kan noen please bekrefte/avkrefte noe rundt dette ?

Lenke til kommentar

geirandreo:

 

This software version includes battery, stability & performance improvements enabling you to run faster and longer - giving you up to three more hours of music (up to 30% increase, from 9h to 12h of music playback). This release also includes a new version of Nokia Maps which provides faster positioning, faster Map Loader, and free 3-day navigation. Free N-Gage demo games are included and other games are available via Download! With the Nokia Music Store now live in the United Kingdom, users can enjoy the convenience of instant over-the-air downloads, regardless of where they are.

 

Dette lover meget bra, og den desidert beste/viktigste oppdateringen siden N95 kom. Bra Amobil publiserer dette så N95-eiere slipper å sitte å erge seg over tregt kamerat, menyer o.l.

Lenke til kommentar
Hmmm, meget spennende. Men når man får noe, spesiellt i form av hastighet pleier dette å gå utover noe annet.

Hva skjer med batterikapasiteten ?

 

Håper de har klart å effektivisere prosessor kraften uten å redusere noe på batterikapasitet, for den er mildt sagt elendig.

 

For meg holdt det med en ukes bruk av N95, før jeg forstod at batteriet aldri kom ti å vare en hel dag på jobb, og det kan ikke sies å være spesiellt bra.

 

Dette var selvsagt med avskrudd 3G, uten bruk av Wlan eller bluetooth, og generell lite bruk av skjerm.

 

Kan noen please bekrefte/avkrefte noe rundt dette ?

 

Kan kommentera detta :) Upplevde själv något liknande med min N95 men detta är inte ovanligt när det gäller Li-Ion batterier. De har en "learning cycle" som kräver att man laddar telefonen X antal gånger innan den lär sig batteriets top/low kapacitet => før att utrycka det med andra ord; batteriet blir bättre efter en stunds användade och en vecka är før kort tid. Før min egen del märkte jag stor skillnad efter 2-3 veckors bruk av mobilen.

När det gäller Li-Ion batterier så är det oxå värt att märka sig att man INTE bør ladda ut batterierna helt som man gjorde "i gamle dagar". Man bør snarare ladda ofta.

Själv har jag "Dual mode" enabled, använder Wifi sporadiskt (2-3 gånger per dag for WAP), kjører synch mot MS Exchange (aut. 4ggr/dag), laster ned popmail aut. 2ggr/dag). Lader annenhver dag eller hver 3.e). syns jag är helt ok for en såpass komplett telefon.

Lenke til kommentar

Jaja.. får nå ikke prøvd særlig av denne oppgraderingen da jeg har solgt min N95.. men er ser ut som ett stort sprang i versjon nr. da :)

Går for N82 jeg istedet..

 

Geirandreo: Hvordan du klarer å unngå at telefonen ikke klarere 1 arbeidsdag det skjønner ikke jeg, prater du mye i telefonen ? Telefonen jeg hadde klarte 2-4 dager, avhengig av bruk, 2 dager om jeg brukte mye Wlan, og pratet mye.. i tillegg til en del bildetaking..

Lenke til kommentar
Jaja.. får nå ikke prøvd særlig av denne oppgraderingen da jeg har solgt min N95.. men er ser ut som ett stort sprang i versjon nr. da :)

Går for N82 jeg istedet..

 

Geirandreo: Hvordan du klarer å unngå at telefonen ikke klarere 1 arbeidsdag det skjønner ikke jeg, prater du mye i telefonen ? Telefonen jeg hadde klarte 2-4 dager, avhengig av bruk, 2 dager om jeg brukte mye Wlan, og pratet mye.. i tillegg til en del bildetaking..

 

Det blir mobil på jobb, både internt og eksternt. Alle samtaler settes over til mobil.

Lite tid er det til å leke med med den, bruker en del kamera på jobb, ellers så ble den ikke brukt med sync da vi kjører Citrix på jobb.

En arbeidsdag blir kanskje litt feil, men er ofte på jobb til 20 og 2100 på kvelden og da måtte den i laderen igjen. Den ble derfor solgt, kun 1 måned gammel totalt da den ble kjøpt brukt.

 

Ellers så er den beste telefonen jeg har hatt, tett fulgt av N73 som jeg nå har min 5. av.

Lenke til kommentar
Hmmm, meget spennende. Men når man får noe, spesiellt i form av hastighet pleier dette å gå utover noe annet.

Hva skjer med batterikapasiteten ?

 

Når det gjelder programvare, så er det generelt slik at når noe går raskere så er det fordi man har brukt mindre tid på å prosessere noe - og følgelig bruker man mindre batteri.

 

Hadde dette derimot gått ut på å skru opp den fysiske klokkehastigheten for å få telefonen til å bli raskere, så ville batteriet blitt dårligere istedet...

Lenke til kommentar

Veldig bra oppdatering!!

Nå virker n95 som mer komplett enn noen sinne. Den er veeeldig mye kjappere til å ta bilder, og spesielt til å bla i galleriet med. Trenger ingen pauser for å oppdatere miniatyrer lenger.

 

Katalogtjenestene virker også mer komplette, og nettjenester er mer intregrert.

 

Søketjenesten i aktivt ventemodus er genial!

 

Musikk-spilleren har fått en liten oppfriskning.

 

Det hadde også kommet en del nye ikoner for bla musikkspilleren, men disse forsvant når jeg gjennoppretta fra minnekortet, og jeg finner de ikke igjen! Det var litt surt... Noen ideer om hvordan jeg kan få de nye ikonene?

 

Ellers forstår jeg at batterilevetida mi er helt på viddene i forhold til andres! Bruker jeg telefonen aktivt til bla mp3 varer ikke batteriet en dag en gang! Det er tomt hver kveld uansett... Så kanskje sende det inn.

 

Dessuten er det noe galt med Lifeblogg. Denne funksjonen har jeg aldri brukt siden telefonen var ny, men jeg ville bare sjekke den ut nå, og da får jeg feilmelding om at den ikke får kontakt med lifeblog databasen. Anyone else??

 

Alt i alt, den har blitt MYE KJAPPERE. Ingen hangs eller locks :)

Lenke til kommentar

Hmm, kan dere kanskje teste denne oppdateringen Amobil, slik at vi vet om oppdateringen faktisk er så god som den sier?

 

Ser forresten at en kan kjøpe N95 for 1212kr hos mobilland med abonement hos Chess. Koster 1500kr å bryte abonementet, pluss eventuelt administrasjonsgebyr. Så rundt 3000kr for telefonen. Noen som vet om noe billigere?

Lenke til kommentar
Hmm, kan dere kanskje teste denne oppdateringen Amobil, slik at vi vet om oppdateringen faktisk er så god som den sier?

 

Ser forresten at en kan kjøpe N95 for 1212kr hos mobilland med abonement hos Chess. Koster 1500kr å bryte abonementet, pluss eventuelt administrasjonsgebyr. Så rundt 3000kr for telefonen. Noen som vet om noe billigere?

Hvorfor skal de teste det når samtlige som har oppdatert merker at telefonen er 10 ganger raskere til å ta bilder, raskere i menyene og kan gjøre flere ting samtidig++? Sjekk også N95-tråden.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...