Gå til innhold

NForce 780 i desember


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det for 'monster' spill som kommer som tregner dette.. :)

 

De fleste klarer jo bra fps med top kort i CF/SLI på 30".

 

Skulle vært interesant med en poll på hw.no frontsia, som spurte om

 

Bruker du :

SLI?

CF?

Enkelt kort?

helt enig her! jeg ser ikke helt behovet for og være ærlig, men seff, det er jo dritstilig og jeg trekker litt på smilebåndet! kjørte sli nå 6600GT var i sin glans, men det bel jo skiftet ut med en gang 7600GT kom ut...

 

kom med poll!

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan disse kortene blir til klokking....

 

Ser på ny pc for tiden og klokken såt sentralt i fokus :ph34r:

 

Men hvordan er dette med ddr2 og 3? greit nok ddr3 har kommet, men forstår det slik at alle fortsatt kjøper ddr2 og ikke 3, er vel kanskje derfor de lager et med ddr2 først for så å komme med ddr3 på nyåret når folk kanskje synes det blir aktuelt, ddr2 ram kan vel klokkes til 1200-1300 mhz og er vel der ddr3 begynner? Blir vel ikke samme hoppet som med ddr1 til 2, hvis det var så merkbart da.

 

Og hvem kommer til å kjøre treveis sli? Da skal du ha temmelig mye penger. Etter jul kommer jo g92(?) kortet med to kjerner på et kort, seks gpu'er i en pc? Da vil vel ram og cpu sette en begrensning, så ser ikke helt poenget, men gøy er det da.... :)

 

Ble kanskje litt OT det her... Men diskuterer vel egentlig brikkesettet :p

Lenke til kommentar
kommer med en stor fordel: Støtte for treveis SLI.

 

Stor fordel? Nåja, tror det er en veldig liten andel som vil kjøre med tre skjermkort. Så at det skal ha noen stor betydning stiller eg meg helt uforstående til.

 

Men eg er ikkje enig med de som sier det er idioti, skjølv om eg aldri kunne tenkt meg å ha mere enn ett kort sjølv. Har man penger til tre 8800GTX kort, og vil ha det, så for all del, kjør ivei :tease:

Lenke til kommentar
Hva er det for 'monster' spill som kommer som tregner dette.. :)

 

De fleste klarer jo bra fps med top kort i CF/SLI på 30".

Ikke i Crysis... En annen ting er om Crysis noengang vil klare å utnytte 3xSLI på en brukbar måte. Uansett koster 3x8800GT ikke mer enn et "godt gammeldags toppkort".

 

8800GT støtter ikke 3veis sli ;)

Forsåvidt er det bare dagens toppkort som støtter 3veis SLI om jeg har skjønt det riktig.. så da er det vanskelig å forlenge livet til gamle kort ;)

Endret av Sorce
Lenke til kommentar
Hva er det for 'monster' spill som kommer som tregner dette.. :)

 

De fleste klarer jo bra fps med top kort i CF/SLI på 30".

Ikke i Crysis... En annen ting er om Crysis noengang vil klare å utnytte 3xSLI på en brukbar måte. Uansett koster 3x8800GT ikke mer enn et "godt gammeldags toppkort".

 

8800GT støtter ikke 3veis sli ;)

Ikke sant. 8800 GTS støtter det heller ikke da antagelig? Så da er det definitivt kun for dem med for mye penger å kaste bort, som har 10-15.000 å kaste bort på GTS og Ultra-kort. :D

Lenke til kommentar
3x i SLI er vel en god måte å forlenge livet til gamle skjermkort.

 

SLI er bare tull med mindre man skal ha best mulig ytelse og kjører med toppkort. Å ha flere dårlige kort i SLI når man kan ha ett kort som gir samme eller bedre ytelse blir bare dumt, imo :thumbdown:

 

Om man synest man har for dårlig ytelse og bruker penger på å oppgradere har det liten hensikt å kjøpe mere av samme skitten man allerede har. Kjøp det beste du har råd til og selg det gamle mens du fremdeles får penger for det :thumbup:

Lenke til kommentar

Ooops, min feil, bare GTX og Ultra som har 3way SLI mulighet, men til forskjell fra ATI's Crossfire/QuadFire, trenger en ikke 2 kontakt punkter perr kort, bare ett, se her:

 

3W-SLI 3*16x PCI-e:

3-way-sli_468.jpg

 

AMD QuadFire 4*8x PCI-e:

kabel mellom 2 og 2 og 2 kort, dvs 3 kabler, eller 2 dualcore kort med enten en eller dobbel kabel løsning.

Lenke til kommentar
Hva er det for 'monster' spill som kommer som tregner dette.. :)

 

De fleste klarer jo bra fps med top kort i CF/SLI på 30".

 

Skulle vært interesant med en poll på hw.no frontsia, som spurte om

 

Bruker du :

SLI?

CF?

Enkelt kort?

helt enig her! jeg ser ikke helt behovet for og være ærlig, men seff, det er jo dritstilig og jeg trekker litt på smilebåndet! kjørte sli nå 6600GT var i sin glans, men det bel jo skiftet ut med en gang 7600GT kom ut...

 

kom med poll!

Og der var pollen kommet på Hardware.no!!

Lenke til kommentar

Det har gått mange rykter rundt 780i på xtremesystems.org i det siste. Mange folk som sier de har fått informasjon fra sikre Intel-kilder om at Intel ikke vil tillate 780i å kjøre Yorkfield prosessorene, som et mottrekk siden Nvidia ikke vil tillate SLI på Intel sine brikkesett. Selv tror jeg dette er bare rykter, men vi får da vel snart se. :)

 

Hadde ikke overrasket meg om Intel prøvde å få presset til seg SLI støtte på desktopen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...