Gå til innhold

NGT krever oppgraderingsgebyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil jeg kalle dårlig kundebehandling. Et snikgebyr for å komplisere sammenligning av priser ytterligere. Det grenser mot lureri når folk blir lokket med lave månedspriser mens sluttprisen blir høyere på grunn av slike snikgebyrer.

 

Hvilke endringer er gjort mellom de gamle og de nye vilkårene?

Lenke til kommentar

Bra at HW tar opp dette. Håper flere aviser gjør det samme også. Dette er rett og slett elendig kundebehandling på grensen til det kriminelle. Seriøse selskaper opererer ikke slikt, men dessverre er det så mange sorte får i disse servicebransjene (telefoni, bredbånd og TV) at det er umulig å orientere seg i markedet. Myndighetene bør snart kjenne sin besøkelsestid og begynne å regulerere disse bransjene strengere.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg setter noe særlig pris på slike dumme gebyrer selv. Men det hjelper ikke å syte og klage til de.

Hvis dette er så plagsomt, si opp hele sulamitten hos de skriftelig og skriv i oppsigelsen hvorfor. Får de nok oppsigelser så endrer de det. Får de ikke noen pga det, så bryr folk seg egentlig ikke nok, og det er lett tjente penger.

Lenke til kommentar

Uten at jeg har sett på hva oppgraderingen innebærer, virker dette urimelig. Ikke bare fordi det er normal praksis med linjeoppgraderinger uten ekstra kostnader for eksisterende kunder, men fordi mange ikke lenger får raskere linjer fordi modem/router "er for langt unna sentralen". Da betaler vi jo for ingenting, rett og slett.

Lenke til kommentar

NGT er den del av Teliasonera, som er dominerende i Sverige.

Grunnen til oppgraderingsgebyret er antageligvis det at mange av de gamle kundene ligger på gamle adsl-kort i sentralen, og at ngt på noen av kundene må bestille montør for å flytte kundene over på adsl 2+ kort før de kan få den nye hastigheten.

 

D.v.s. at de ville fått ganske store montørkostnader dersom alle de gamle kundene skulle oppgraderes

Endret av Bergtora
Lenke til kommentar
NGT er den del av Teliasonera, som er dominerende i Sverige.

Grunnen til oppgraderingsgebyret er antageligvis det at mange av de gamle kundene ligger på gamle adsl-kort i sentralen, og at ngt på noen av kundene må bestille montør for å flytte kundene over på adsl 2+ kort før de kan få den nye hastigheten.

 

D.v.s. at de ville fått ganske store montørkostnader dersom alle de gamle kundene skulle oppgraderes

 

Igjen ikke et problem da de tjener inn dette på abonneman og trofaste kunder, det som kommer til å skje nå er at de får atter en gang elendig omtale og at en del kunder kommer til å gi blaffen i de.

 

Som sagt, makan til kundeservice, ser ut som de har kontor nede i kjelleren til satan.

Lenke til kommentar

Som det ble nevnt og forklart så er det jo endel montør kroner ute og går her når alle skal omkobles i sentralen.

I tillegg er det jo mulig at ruter hos bruker må byttes ut?

Hva med alle som skal over til nytt før de har gått ut den avtalen de allerede har tegnet?

 

Nå tviler jeg på at teleselskapene taper så fryktelig mye i utgangspunktet, men dem driver jo butikk og da er det jo ikke så rart at man ikke får alt man peker på gratis.

 

Dessuten er ikke akkurat 300 kroner noe å grine for. Det er jo en engangsavgift som du attpåtil tjener inn igjen iløpet av få måneder med lavere månedsgebyr?

 

Synes det blir litt som å grine for at man ikke automatisk får oppgradert den analoge telefonlinja si til ISDN hos telehor.

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar

Jeg hadde SURF3000, til NGT kom med ADSL2+. Nå har jeg fått utstyr fra NGT, og de har koblet om i sentralen.

 

Eneste forskjellen fra SURF3000 og MEGA 20/1 ADSL2+ er foreløpig prisen. Jeg har samme inn- og uthastighet. Samt lik ping til spillservere. Ganske fantastisk, anbefaler alle andre til å gjøre det røverkjøpet jeg har gjort.

Lenke til kommentar

Det er vell bare NGT i Norge som krever penger for å få mer penger :p

I alle andre abonemanger er det fantasi gebyrer når du negraderer.

 

Kan tyde på at ngt går dårlig ja...

Men kan tyde på at de skal gå bra.

Tenkt deg følgende 1000 personer oppgraderer = 300.000kr ekstra i lommeboka...

 

hadde telenor gjort slikt hadde post og teletylsynet kommet på banen med en gang

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

pr0digy: Ikke bruk dine penger på å sitte i timesvis i telefonkø. Send en epost der du forklarer problemet og krever å få betale prisen for det du faktisk får og krever å få tilbakebetalt for alle månedene du har betalt for mye. Dokumenter hastigheten med skjermbilde fra speedometeret og lignende tester på ulike tider av døgnet. Ta vare på all korrespondanse. Kundeservice vil sannsynligvis ikke svare deg innen rimelig tid og du vil få nye alt for høye regninger. Stopp/reduser innbetalingene dine så det du betaler samsvarer med det du får. NGT kommer sikkert til å sende deg purringer og inkassovarsel. Ta kontakt med NGT sitt inkassoselskap og fortell at kravet er omtvistet. Dokumenter med all korrespondansen mellom deg og NGT. Inkassoselskaper vil ikke ta på seg omtvistede krav og NGT står med skjegget i postkassa. Ingen selskaper vil få medhold i saker der det er godt dokumentert at de ikke leverer varen man betaler for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...