Gå til innhold

Voldsom økning i Telenors makspris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Krokan påpeker også at med tjenester som musikknedlasting og MSN på mobilen betaler man ikke for datatrafikk.

Eh, hva? Beklager Hr. Krokan, men dette er ren løgn - det du mente å si var "Med noen få av Telenors egne tjenester betaler man ikke for datatrafikk".

 

Det er, såvidt det er meg bekjent, kun Telenor som har mulighet til å nulltaksere vanlig datatrafikk, så dette utsagnet gjelder kun Telenors egne tjenester og er derfor feil i denne konteksten. Med mindre Telenor prøver å si at de kontrollerer hele den mobile innholdsbransjen i Norge selvsagt. :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Dette er for dårlig, har Telenor per dags dato, men nå må jeg faktisk vurdere å bytte til Netcom. Har selv brukt mobilen som modem en 5-10 ganger det siste året, og da har det vært greit med en makspris på 50 kr. Å ha en ekstra tilleggstjeneste på abbonementet bare for å få lavere makspris når jeg trenger internett vil bli ulønnsomt og unødvendig komplisert.

 

Så, hvilket abbonement hos Netcom tilsvarer FriFiks?

Lenke til kommentar
Krokan påpeker også at med tjenester som musikknedlasting og MSN på mobilen betaler man ikke for datatrafikk.

Eh, hva? Beklager Hr. Krokan, men dette er ren løgn - det du mente å si var "Med noen få av Telenors egne tjenester betaler man ikke for datatrafikk".

 

Dette var nok en unøyaktighet fra min side. Har presisert hva han mener i avsnittet.

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar

ouch, og det rett i den delen jeg bruker mest :(

 

dette minner om tallonani...

 

heh, burde vel nesten sett det komme etter at dem fjerna flatpristjenesten for privatbrukere i sommer.

 

pokker, og jeg som liker dekningen deres :(

 

edit:

 

nå er jeg dønn forvirra!

 

sjekket innom telenormobil.no, og nå ser jeg 3 "abbonement" under mobilt bredbånd:

fri bruk

kveld & helg

litt bruk

 

og når jeg går inn på "mine sider" så finner jeg alle under "legg til tjenester"...

 

wtf is going on here?!

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

poenget var at jeg trodde telenor hadde lagt ned "fri bruk" for privatkunder.

 

og hvor kom "litt bruk" fra?

 

hvorfor har vi ikke sett noen pressemelding om disse?

 

edit:

 

hehe, når jeg leser "litt bruk" så er det omtrent de samme prisene som telenor jobbet med tidligere som standard, pluss 60 kr for å ha "abonnementet".

 

tallonani indeed...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

de har vel observert en økende mengde datatrafikk eller noe.

 

det som er virkelig verd å merke seg er at dem har gått bort fra 10kr på wap.

 

kan forklare litt, for det virker som dem enten har skudd av proxyen eller endret på den noe ganske radikalt. med tanke på dagens lansering vil jeg gjette på det første.

 

nåja, jeg får vel vurdere enten helg og kveld eller fri, om da det jeg ser ikke bare er en bug i telenors sider...

Lenke til kommentar

Dette er ikke bra. Men skal ikke Telenor si ifra om slik? Jeg fikk en melding om at de satte ned prisen per MB til 12,50 kroner, men det var ikke nevnt at maksprisen per døgn økte til 75 kroner.

 

Jeg hadde håpet at Telenor ville sette ned prisene for å konkurrere med andre operatører, men neida, de setter heller prisene opp, og får det til å vrike billigere ved å senke prisen per MB.

 

Jeg surfer heldigvis ikke så mye med mobiltelefonen, og bruker Opera Mini, så for meg er dette billigere enn slik det var før, med 20 kr/MB. Men surfer jeg mye, da blir det dyrt ...

Lenke til kommentar

om du fulgte url i smsen så nevnte dem faktisk at dem økte maxprisen.

 

og det første som slo meg når jeg leste det var det samme som står i artikkelen til amobil, at enden på visa blir at ting blir dyrere.

 

og siden dem har slått sammen wap og generell datatrafikk til en maxpris så kan en like greit slutte å bruke telenor wap profilen. ikke mer wap smutthull for opera mini blant annet...

Lenke til kommentar

I dagens teknologimarked så synes jeg det blir helt latterlig å skille mellom "PC-surfing" og "mobilsurfing". Like latterlig som det er å oppgi prisene i "antall WAP-sider du kan lese". Seriøst - er dette år 2000 eller er det snart 2008?

 

Jeg bruker en Nokia N95 og en Apple iPhone når jeg surfer det store internettet. Begge har det jeg vil si begynner å nærme seg fullverdige browsere (bare på mobilen, og ikke på en PC) hvor jeg kan se fulle nettsider slik de var ment å sees. Nokia har jo til og med bestemt seg for å satse fullt og helt på å bringe fullverdige nettlesere til mobilen - skal det da være sånn at en vanlig mobilbruker (som ikke kan/vil installere Opera Mini eller lignende) ikke skal kunne bruke funksjonene i sin nye mobiltelefon fordi Telenor Mobil legger opp til et Stalinistisk prisregime? Det hele minner meg kraftig om da de fjernet lokaltakst på telefonsamtaler og prøvde å spinne det som en positiv ting fordi "nå er det ikke forvirrende priser lengre, bare å ringe!" samtidig som ringeprisene til de du ringte oftest gikk opp med tre-fire hundre prosent.

 

Dette er så utrolig råttent.. og ulovlig markedsføring er det også - man kan ikke si "Vi setter ned prisen!" og så i praksis øke dem for alle som faktisk BRUKER tjenesten?!

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Ikke overraskende dette. Telenor bryr seg fint lite om de mister noen få kunder pga dette, da de nok allerede har mistet mange av de som er opptatt av pris. Det de evt måtte tape på dette, tjener de inn på alle de som ikke selv betaler for mobilbruk samt økt salg av abb med ubegrenset datatrafikk.

Lenke til kommentar

Flott at det blir satt fokus på dette, jeg reagerte på ordlyden i tekstmeldingen jeg mottok da jeg visste at maksprisen hadde økt mens prisen per megabyte hadde sunket. Betaler fastpris for å kunne surfe så mye jeg vil døgnet rundt (499 kroner) og syntes dette ble dyrt for dem som ikke vil betale for noen av tillegstjenestene Telenor tilbyr for databruk.

 

Netcom er et eksempel til etterfølgelse med 20 kroner døgnet i makspris!

Lenke til kommentar
Netcom er et eksempel til etterfølgelse med 20 kroner døgnet i makspris!

La oss nå ikke gjøre den klassiske feilen å forhellige en mindre synder fordi det finnes større syndere. :) 20,- per megabye/om dagen er også hinsides all fornuft. Skal man betale over 7000,- i året i tillegg til månedsavgift og annet på mobilregningen bare fordi man bruker data istedet for tale? Nei takk du.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...