Gå til innhold

Word for blinde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge talesyntese blir ok å høre på, så er det jo kjekt å kunne få dokumenter opplest.

- Selv om man ikke er svaksynt...

 

Har prøvd Jaws norsk talesyntese, men programmet ble slitsomt å høre på, særlig fordi det leste opp alt man foretok seg på PC-en....

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Får inderlig håpe de tester det nettopp på en blind og/eller svaksynt, som feks meg. Er selv svaksynt, men ser lite behovet for denne typen hjelpemiddler.. Eller siden det er et sammarbeid mellom Microsoft og SourceForge, så får en håpe av kildekoden osv blir tilgjengelig slik at det går ann å modifiseres eller tilpasses enda bedre dersom det viser seg å være crap, noe som jeg tror det blir.

Lenke til kommentar
Har prøvd Jaws norsk talesyntese, men programmet ble slitsomt å høre på, særlig fordi det leste opp alt man foretok seg på PC-en....

 

JAWS er ein skjermlesar (det same er Supernova, Window-Eyes, Blindows etc. for Windows, og Orca, Gnopernicus (avslutta prosjekt) for Linux). Det ligg i ordet at den les det som er på skjermen. Skjermlesarar vert brukt av blinde, og brukarar med svært dårleg syn - ingen av desse synest det du nevner er irriterande. Folk med litt betre syn brukar ofte forstørringsprogram i staden. Ein kan få teksten på ei leselist (apparat som vert brukt for å få tekst frå ein skjermlesar i blindeskrift), eller lest gjennom ein talemotor (Infovox og Realspeak er dei mest utbreidte). Ein talemotor kan ha fleire stemmer, det er desse du høyrer når maskina "snakkar". Infovox har Kari, Trygve og Vegard som norske, Realspeak har Nora og Stine. Det finst ulike stemmer, fordi ulike brukarar har ulike preferansar - dersom ein les sakte kan Kari eller Stine fungere bra, men dersom ein vil vere mest mogleg effektiv er kanskje Trygve betre - kvar sin smak. Eg likar ikkje Kari, ho verkar litt nedtalande. :p

 

Håpar det kan oppklare litt. :)

 

Ein synshemma person brukar som regel alltid sin eigen PC, alt etter kor avhengig han/ho er av spesialprogramvara (skjermlesar/forstørring), fordi skjermlesarar ikkje er standard på alle maskiner. Det er flott med initiativ, men eg er redd dette vil gå same veg som tale på nettsider. Ta bind for auga, og slå av PC-en. Slå den på igjen, og finn vegen til ei nettside med tale. Klarer du det? Som sagt, det er flott med initiativ, men det hjelper diverre lite når det skjer i feil ende. Eg kjenner ingen synshemma som nyttegjer seg av talefunksjonar på nettsider (og eg kjenner ein del synshemma, som meg sjølv). :)

 

-Edit-

 

Dersom nokon skulle lure (pga. overskrifta, som nesten er villeiande), Word har vore brukt av blinde i mange år. Det nye er vel eigentleg at ein kan lagre Word-dokument til DAISY-format. Veit nokon korleis dette vil fungere? Vil Word ha innebygd talesyntese, og generere ei MP3-fil ved lagring (DAISY brukar MP3 til lyden, XML-fila er innahldsforteikninga)?

Endret av enixitan
Lenke til kommentar
Dersom nokon skulle lure (pga. overskrifta, som nesten er villeiande), Word har vore brukt av blinde i mange år. Det nye er vel eigentleg at ein kan lagre Word-dokument til DAISY-format. Veit nokon korleis dette vil fungere? Vil Word ha innebygd talesyntese, og generere ei MP3-fil ved lagring (DAISY brukar MP3 til lyden, XML-fila er innahldsforteikninga)?

 

riktig. bruker mp3 til lyd og xml og/eller html til indeksering/innholdsfortegnelse. kunne dette litt bedre tidligere, da det VAR aktuelt (vell og merke for mine forreldre, synspedagog og lærere) at jeg skulle bruke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...