Gå til innhold

NGT med nye ADSL-tilbud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altfor dårlig opphastighet.

Det er nok ikke NGT som begrenser den. Men standaren som benyttes i Norge tillater ikke mer opp hastighet (Vennligst rett meg hvis jeg tar feil). Her i Norge brukes annex B. Jeg tror annex B ble valgt pågrunn av den utbredte bruken av isdn her i landet.

Jeg har ikke så mye peil på dette, så hvis noe av det jeg har sagt er uriktig, eller noen har noe å legge til, vennligst ikke nøl :)

Lenke til kommentar

Prisen ser jeg ikke noe problem med, men er enig med haalo at det er altfor dårlig opphastighet... Nå sitter jeg på SHDSL 2Mbit for å få nok opplasting, men straks ADSL2+ dobler opplastingen, er det kjapt over til adsl.

Optimal linje måtte vært 11mbit/10mbit (ned/opp), ettersom dette faktisk er fullt mulig for ADSL2+.

Lenke til kommentar

alt for lav uthastighet for mit bruk dessverre.

betaler ca det samme for 2Mbit SDSL som for 20Mbit ADSL, men ser ut som jeg må holde meg til 2Mbit fremdeles ja.. :(

 

når skal de begynne å forstå at enkelte trenger tilbud med bedre ut-hastighet også, uten nødvendigvis å ha behov for så mye som med SDSL? 20 000 / 5 000 for eks hadde vært et veldig stort ønske for mange vil jeg tro. 1Mbit ut i dag er rett og slett alt for dårlig etter min mening.

Lenke til kommentar
Optimal linje måtte vært 11mbit/10mbit (ned/opp), ettersom dette faktisk er fullt mulig for ADSL2+.

Er du sikker? Har ikke hørt at ADSL2+ klarer slike hastigheter. Trodde maks opp var 3.5 Mbit/s.

 

Tenk deg litt om ;)

 

Det er jo den samme linja både opp og ned. Fordelingen av opp/ned-hastighet bestemmes av utstyret du kobler til, ikkje av linja. Hadde du satt boksene motsatt hadde du fått 20 opp / 1 ned. Dersom den totale kapasiteten i linja er 21mbit, så kan du med riktig utstyr fordele hastigheten slik du vil opp/ned. Det er ihvertfall slik eg har forstått det, i teorien.

Lenke til kommentar

Wikipedia: ADSL standards

 

Så, dersom nokon kan fortelje kva for standard som vert brukt av NGT får me jo svaret på dette. Eg skal sjekke ADSL2+-modemet mitt i ettermiddag. :)

 

når skal de begynne å forstå at enkelte trenger tilbud med bedre ut-hastighet også, uten nødvendigvis å ha behov for så mye som med SDSL? 20 000 / 5 000 for eks hadde vært et veldig stort ønske for mange vil jeg tro. 1Mbit ut i dag er rett og slett alt for dårlig etter min mening.

 

For mange her inne, ja. Men for folk flest, som trur internett bare er den blå e-en, er dagens tilbod rikeleg. Og så lenge NGT har nok kundar til å gå rundt ligg det ikkje noko enormt press på dei til å oppgradere infrastrukturen. Det er det som må til for å få eit slikt tilbod (frå NGT, vel å merke, andre leverandørar kan gje betre tilbod (f.eks. Lyse), men er ikkje landsdekkande).

 

Det er jo den samme linja både opp og ned. Fordelingen av opp/ned-hastighet bestemmes av utstyret du kobler til, ikkje av linja. Hadde du satt boksene motsatt hadde du fått 20 opp / 1 ned. Dersom den totale kapasiteten i linja er 21mbit, så kan du med riktig utstyr fordele hastigheten slik du vil opp/ned. Det er ihvertfall slik eg har forstått det, i teorien.

 

For å teste dette må du vel ha ein DSLAM-boks i huset. Ser fram til resultatet - eg er mest nyfiken på om det er lønnsamt. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...