Gå til innhold

Iphone selges i Danmark


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5900kr :whistle:

 

Litt mye...

 

litt er vel bare forordet...

 

en får vel både ppc og symbian telefoner for mindre, og som kan potensielt gjøre mer...

 

ja jeg vet det har blitt nevnt en sdk, men jeg stiller meg tvilende...

 

nei det er vel apple skatten i aksjon skulle jeg tro...

 

eneste som mangler nå er at apple innfører en eller annen form for hardware sjekk slik at om en skal flashe enheten eller på annet vis koble den til itunes så vil den gå ibrick om den ikke er i rett nasjon ;)

Lenke til kommentar

Tja, Iphone er jo en flott telefon men med alt for mye barnesykdommer og ikke gjennomført bra nok

design enda. Det som er så utrolig flott er jo at pga at den kommer til å bli veldig populær så baner den nok vei for mange like telefoner med flere og bedre finesser.

 

Her er det bare å sette seg ned og vente litt ;)

Lenke til kommentar
Totalt 2300? Hva med abonnement da?

 

Den koster 399$ på apple sine butikker i USA og på nett. Det er lagt opp slik at du aktiverer og oppretter et nytt AT&T abonnement(eventuelt bare binder deg til 2 nye år hos AT&T), når du kobler den til iTunes for første gang. Men hvis du låser den opp så slipper du å opprette et AT&T abonnement, og du kan bruke den med hvilket som helst SIMkort.

Altså du slipper å betale noe mer enn 399$ + avgifter. :)

 

Menysystemet og navigasjon skal den i alle fall ha cred for. :)

 

om du tenker på kinetisk scrolling så er det varierende meninger der ute.

 

Selv synes jeg scrollingen er ganske genial. :) Den kan enkelt stoppes og er veldig grei når du skal scrolle langt. Den reagerer også selvfølgelig på hvor fort du drar fingeren, slik at den ikke scroller så langt og fort. ;)

Endret av TPRTPR
Lenke til kommentar
Totalt 2300? Hva med abonnement da?

 

Den koster 399$ på apple sine butikker i USA og på nett. Det er lagt opp slik at du aktiverer og oppretter et nytt AT&T abonnement(eventuelt bare binder deg til 2 nye år hos AT&T), når du kobler den til iTunes for første gang. Men hvis du låser den opp så slipper du å opprette et AT&T abonnement, og du kan bruke den med hvilket som helst SIMkort.

Altså du slipper å betale noe mer enn 399$ + avgifter. :)

 

om at&t eller apple hadde krevd at aktiveringa ble gjort i butikken eller av selger, heller den gjennom itunes så hadde det blitt det samme som at du hadde labbet ned på expert, kjøpt en telefon til kr 1, og så fjerne nettsperra og satt i ett eksisterende abonnement. og ja, jeg vet det er folk som gjør noe tilnærmet ved å kjøpe seg telefon med kontaktkort og sette i sitt gamle simkort. er det rart vi har hardkjør på telefonnummer her i landet?

Lenke til kommentar
Den koster 399$ på apple sine butikker i USA og på nett. Det er lagt opp slik at du aktiverer og oppretter et nytt AT&T abonnement(eventuelt bare binder deg til 2 nye år hos AT&T), når du kobler den til iTunes for første gang. Men hvis du låser den opp så slipper du å opprette et AT&T abonnement, og du kan bruke den med hvilket som helst SIMkort.

Altså du slipper å betale noe mer enn 399$ + avgifter

 

Og dette har du gjort? Nå fikk jeg veldig lyst på en iPhone! Er jo like billig som og kjøpe iPod Touch! :D

Så det ender opp på 2300 inklusive avgifter?

Lenke til kommentar

Hvordan kan det bli 2300 kroner inkl. avgifter? 399$ er ca 2100 kroner. Så vidt jeg kan se utgjør norsk moms og toll langt mer enn 200 kroner. Trekker vi fra amerikansk moms, legger til norsk moms samt tollgebyr så kommer du nærmere 3000 kroner. I tillegg koster jo frakt litt.

 

Et annet spørsmål blir hva man gjør ved en eventuell mangel. Statistikk har vist at hver tredje mobil må inn på service i løpet av de seks første månedene. Nå kan sikkert mange av problemene som måtte oppstå på iPhone fikses med software-oppdateringer, men blir ikke dette vanskelig når mobilen er låst opp? Litt kjipt å kjøpe en mobil til nesten 3000 kroner, og er den DOA eller går i stykker så må du bare kaste den..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Hvordan kan det bli 2300 kroner inkl. avgifter? 399$ er ca 2100 kroner. Så vidt jeg kan se utgjør norsk moms og toll langt mer enn 200 kroner. Trekker vi fra amerikansk moms, legger til norsk moms samt tollgebyr så kommer du nærmere 3000 kroner. I tillegg koster jo frakt litt.

 

Et annet spørsmål blir hva man gjør ved en eventuell mangel. Statistikk har vist at hver tredje mobil må inn på service i løpet av de seks første månedene. Nå kan sikkert mange av problemene som måtte oppstå på iPhone fikses med software-oppdateringer, men blir ikke dette vanskelig når mobilen er låst opp? Litt kjipt å kjøpe en mobil til nesten 3000 kroner, og er den DOA eller går i stykker så må du bare kaste den..

 

 

Jeg kjøpte telefonen i NY,USA. Der kostet den 399$ + tax, altså ca. 423$. Jeg la den så fint i kofferten og reiste hjem. Derfor ble totalprisen 423 * 5,5 = 2326,5kr.

 

Jeg kjøpte forresten også en iPod Touch til en kamerat, til 399$ + tax. :)

Endret av TPRTPR
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...