Gå til innhold

@live.com-adresser åpnes?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det er en uting. Er ødeleggende for "kosistensen" nettet har idag. Dessuten syns jeg @-tegnet er forbeholdt e-post adresser.

 

Men om dette skulle vært lansert i kveld, blir ikke @live.com veldig synonymt med microsoft, (nesten dedikert domene) og dermed veldig urettferdig for veldig mange andre enn de som vil registrere seg et domene.

Lenke til kommentar
Dessuten syns jeg @-tegnet er forbeholdt e-post adresser.

Yeah, right. Og omskrive ca 500 år med historie? Ta en titt på Wikipedia du, såvidt meg bekjent hadde de ikke epost verken i middelalderen eller på skrivemaskiner fra 1902.

 

Gikk nok litt raskt i svingene når jeg kommenterte ja. Selvsagt er det snakk om e-post adresser og ikke domener. Dumme meg.

 

Men uansett syns kommentaren din var litt unødvendig. Joda @ har eksistert siden middelalderen, og ja det er også mye brukt i mange forskjellige sammenhenger blant annet refereringer i artikler. (liker chicago stilen bedre dog..)

 

Men... svar meg helt ærlig nå. Når du tenker på @-tegnet. Tenker du på middelalderen eller tenker du på en e-post adresse?

 

Uansett dette er off topic. Og det var forsåvidt mitt første innlegg også siden jeg åpenbart kjørte til høyre når jeg skulle tatt til venstre. :p

Lenke til kommentar
Men uansett syns kommentaren din var litt unødvendig

Ok, du liker ikke kritikk det er greit nok. Men jeg synes det var passe unødvendig å hevde at @ skal forbeholdes epostadresser.

 

Men... svar meg helt ærlig nå. Når du tenker på @-tegnet. Tenker du på middelalderen eller tenker du på en e-post adresse?

Jeg tenker at @ som regel er "at". F eks [email protected], 16A @ 240V, 10kVA @ 240V, 89dB @ 1W, bruker:passord@server og så videre, samt mer spesiell bruk som @variabel/parameter og @@globalvariabel. Flesteparten av gangene jeg faktisk skriver tegnet @ så har det ingen ting med epostadresser å gjøre.

Lenke til kommentar
Ok, du liker ikke kritikk det er greit nok. Men jeg synes det var passe unødvendig å hevde at @ skal forbeholdes epostadresser.

På seg selv kjenner man andre, eller? :)

 

 

Nuvel Mulig det bare er meg, men jeg forbinder ingenting unikt med @live.com endingen. @hotmail.com var jo nærmest standarden en periode, så der var det "viktig" å få en enkel og tilpasset adresse (praktisk med [email protected] fremfor jensen_1234@hotmail). Tilsvarende med @mail.com, før de ble kjøpt opp.

Gmail var skikkelig in da det ble lansert som mailtjenesten med den største langringsplassen.

 

Men @live.com? Who cares?

Lenke til kommentar

Heh, jeg har ingen ting i mot konstruktiv kritikk :) Men, jeg synes tidvis at det er noen kommentarer her på forumet som er helt på jordet, og da poster jeg gjerne svar. Men, jeg vet at jeg selvfølgelig får igjen også når det passer seg, og det har jeg ikke noe problem med :)

 

Og hva epostadresser ender på, det er strengt tatt uinteressant, bare passe lett å skrive/huske. Jeg har jo en viss forståelse for at [email protected] ikke nødvendigvis er veldig hensiktsmessig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...