Gå til innhold

SHG i motvind


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sikkerhet nedprioritert

Lønnen er én ting, en mye mer skremmende sak er hvordan bedriften håndterer sikkerheten. På de streikende arbeidernes blogg, kan vi lese at det ikke er plass til å bruke truck på lageret. Dette medfører at de ansatte selv må klatre i hyllene for å få ned varer, opptil tre meter over bakkenivå.

 

Blant annet kan vi lese at de ansatte flere ganger har opplevd å måtte hente ned 70 kilo tunge lydsystemer og 40-tommers TV-er fra to meters høyde. Riktignok har ingen alvorlige arbeidslulykker oppstått, men dette kan nok ikke tilskrives annet enn flaks.

 

Webside..? Hvem i all verden kan drive et lager på denne måten?!

Lenke til kommentar

egentlig bra om de ble oppsakt, om det er en av de som pakket HDen min før den ble sendt som fikk sparken. da er det på tide å få inn noen bedre uansett...

 

løs HD i antistatisk pose nedi en eske og litt krøllete papp på ene siden... huh? er jo dømt til å ta skade, noe den også gjorde, og døde innen 3 dager.

 

men unasett, håper de får en ordning på det og kommer seg opp på bena igjen. :)

Lenke til kommentar

Har handlet hos SHG ved ett par anledninger, jeg har ikke hatt noen problemer, men jeg vil nok tenke meg om neste gang... hvertfall dersom historiene om arbeidsforholdene stemmer.

 

Jeg aner ikke hva en typisk norsk lagerarbeider tjener i dag, men skal jeg tippe vil jeg tro "grei" lønn ligger på 110-150kr/t +/- alt etter erfaring/alder. Husker jeg fikk rett over 100kr/t for den type sommerjobber for ~4år siden og vet at de fast ansatte ikke lå stort høyere, så jeg tror nok det er i riktig område. Aner ikke hva lønnsveksten har vært her, men jeg vil tro at rangen min tar hensyn til dette. Vil tro at dårlig betalte lagermedarbeidere fremdeles ikke får stort mer enn 100kr/t her heller og når vi vet at lønnsnivået i Danmark er lavere enn i Norge og den danske kronen er verd mer, så tror jeg ikke 95kr/t er mer enn det man kan kalle for dårlig betalt...

Lenke til kommentar

Ikkje at eg har handlet hos SHG tidligere... Men etter dette kommer eg aldri til å vurdere bedriften. Hater folk som behandler sine ansatte som søppel.

 

Edit: Vil bare kommentere at SHG mest sannsynlig har gravd sin egen grav. Vedder ein 50lapp på at de gir opp innen et år.

 

Fearhan

Endret av fearhan
Lenke til kommentar
Men etter dette kommer eg aldri til å vurdere bedriften. Hater folk som behandler sine ansatte som søppel.

Er ikke lett å kke handle fra slike selskaper. Da må man jo utelukke alle produkter som, ja, lages i Kina og generelle lavkostland.

 

Det er frivillig for de enkelte å jobbe hos SHG. Dersom de ikke er fornøyd med lønnen, er det sikkert andre jobber der ute de kan heller søke på.

 

(og den Arngren-siden: det er den layouten de kjører. Prøver å imitere postordre i webformat. Det er deres nisje og noen syntes det er tøft mens andre hater det. Hva enn som seiler deres båt)

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Til pass. Møter man ikke opp til jobb på avtalt tidspunkt fortjener man ikke å ha jobben. SHG gjorde det rette i å sparke dem. Hvis arbeidsforholdene virkelig er så ille så må det vel være et eller annet arbeidstilsyn der nede som ville tatt det opp?

 

dette vitner om lite kunnskap. danmark er kjent for at arbeidere ikke har rettigheter, man får fyken for den minste ting. tenker nok at det er hovedkvarteret i danmark som har tatt denne besluttningen.samtidig er det naivt å tro at et arbeidstilsyn eller en tillitsvalgt kan eller tør gjøre noe med forhold som ikke er holdbare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...