Gå til innhold

Bøker om lyssetting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Av de to norske som hadde alle fem bøkene, er det Fotopia som ikke uventet er lavest på pris.

 

Pengene du sparer på Bokkildens lavere fraktpris tar de igjen i prisen på boken, og omvendt mht Fotopia. Like greit å spare opp noen bokønsker da, eller gå sammen med en kompis og bestille sammen.

 

Ikke at det er noen veldig ekstreme greier, men strengt tatt reagerer jeg litt på journalistens vinkling på saken mht. Akams samarbeid med Fotopia - som skulle være redaksjonelt(?) (http://www.fotopia.no/fullnews.asp?newsid=791) - for det blir rett og slett tekstreklame, det her...

 

Joda, som forbruker er det fint å vite nøyaktig hvor mye ting koster inkl. frakt!!

 

...men her blir det i overkant av overtalelsesmetoder for å handle norsk (og dermed fotopia(?)), og jeg føler det nå er absolutt verd å ta med en klype salt hvordan Amazon blir karakterisert i forhold til betingelser, leveringstid og lignende:

 

De har også lengst leveringstid og de pussigste betingelsene. Mottar du for eksempel en bok med feiltrykk, kan du glemme å returnere den dersom du har flyttet etter at den ble bestilt.
Lenke til kommentar

Jeg er selvsagt ıkke enıg ı at dette er tekstreklame. Hvıs du sıtter ıgjen med det ınntrykket kan jeg selvsagt bare beklage - aarsaken er kanskje at jeg vılle balansere bıldet lıtt mht at amazon er saa enormt mye bıllıgere at jeg tok lıtt hardt ı. Slıkt er uansett vanskelıg aa balansere slık at alle ar happy.

 

Hva det med adresse og amazon etc angaar saa har jeg mıtt 100% paa det toerre der. Hıstorıen er nemlıg selvcopplevd med en svaert dyr bok - og tıl mın store overraskelse nektet Amazon aa ta boken ı retur fordı jeg hadde endret adresse ı mellomtıden.

 

Jeg er ı Istanbul for tıden saa beklager tyrkısk tegnsett.

Lenke til kommentar

Problemet ved adresseendring var som jeg skrev et eksempel på ett av flere mulige problemer man kan få med Amazon. Når man shopper over nett i utlandet går man glipp av de rettighetene man har fra norsk forbrukerlovgivning, man har ingen kontroll med hva butikken gjør med din personlige informasjon, det blir vanskeligere å klage på noe pga avstand og andre lover, og så videre.

 

Jeg mener selv det kom klart frem at Amazon var klart billigst, men at man må selv velge om man vil ta den risikoen det faktisk er å bestille fra dem. Hvor stor man vurderer den risikoen til å være, er selvsagt en individuell sak.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...