Gå til innhold

Gmail moden for lansering?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

huh, har brukt det siden dag en jeg, har ikke tenk på at det var beta...

 

Hvem vil ha epostkonto hos et firma som har tjent seg søkkrike på metoder for å sanke inn og utnytte folks private informasjon?

 

?

Lenke til kommentar

Samme hva de kaller det, syns gmail fungerer veldig bra! Håper de får støtte for å hente mail fra imap servere snart.

 

Den siste uka har det riktig nok skjedd en bra og en negativ ting. Det positive var at lagringsplassen rundet 4500mb (som jeg bare bruker noen prosent av..) mens den negative var at den første penis-forstørrelse-reklamen snek seg unna spamfilteret. Spamfilteret kunne gjerne vært mer strengt! Alle mail som inneholder ordet "cock" og spesielt i kombinasjon med "enlarge" er jeg særdeles lite interessert i :p

Lenke til kommentar
Hvem vil ha epostkonto hos et firma som har tjent seg søkkrike på metoder for å sanke inn og utnytte folks private informasjon?

 

Alt for mange, dessverre. Akkurat dette med datasanking var hovedgrunnen til at jeg droppet prosjektet med å ha Google Apps på domenet mitt. Greit med gratis webserver og webmail, jeg ofret heller litt tid for å sette opp et eget oppsett enn at tredjeparter skal tråle gjennom alt jeg får. I dag er det ikke noe problem, kanskje, men jeg vet ikke hva slags styresmakter som vil eksistere om 10-20 år og det er ikke utenkelig at noen en eller annen gang vil utnytte Google til noe ondsinnet.

 

TheInquirer hadde en fin beskrivelse av Google: "Everyone's favourite data-mining conglomerate and incidental search engine provider"

(ref: http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/new...gmail-goes-imap )

Lenke til kommentar
I dag er det ikke noe problem, kanskje, men jeg vet ikke hva slags styresmakter som vil eksistere om 10-20 år og det er ikke utenkelig at noen en eller annen gang vil utnytte Google til noe ondsinnet.

Jeg synes bare det er sykt at man skal tenke 10 til 20 år fram i tiden når det gjelder det der! Man kan ikke gå rundt å være redd for alt hele tiden... Og google er ikke noe værre på det der enn alle andre aktører som driver med nett-tjenester

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hysteriet rundt at google er så forfærdelige på å ytnytte folks informasjon... Nevn en eneste gratis webbasert mailtjeneste som kan konkurrere mot gmail uten å være laget av såkalte skurker. Sier ikke at google er de snilleste i klassa, men det er vel heller ingen i den bransjen som er "snillest i klassa". Samme med facebook, alle elsker det, selv om det er allmenn kjent at alt du legger ut fint kan ligge på facebook sine servere for evig selv om du sletter det.

 

Når det er sagt så må en bare ta et valg, og hoppe i det. Ellers kan du jo plugge ut kabelen og sende post. Og der er du hvertfall ikke sikker på at det du sender ikke blir lest av noen.

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar
At de tjener seg søkkrike på å tilby en gratis tjeneste som funker synes jeg bare er bra.

Ordet gratis er en rimelig meningsløs beskrivelse her da Google ikke er en ideell organisasjon. Du betaler for tjenesten gjennom vanlige produkter du kjøper i butikken og/ELLER via annonser du klikker på.

 

Joda, det skjønner jo jeg også. Jeg kan godt si reklamefinansiert i stedet for gratis.

 

Glemte at ingenting er gratis her i livet i farten.

 

Men uansett hvilket ord vi bruker på at det er en tjeneste man ikke betaler direkte for, så synes jeg bare det er bra at google tjener penger på denne tjenesten.

 

For min egen del så har jeg fortsatt til gode å klikke på noen av annonsene deres da... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...