Gå til innhold

Nvidia vinner terreng


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stakkars AMD/ATI :blush:

Jeg synes ikke at tallene var så ille, tatt i betraktning av hvor dårlig 2900 XT ble ytelsesmessig, og hvor seint det kom. AMD/ATI er nede i en bølgedal nå, men forhåpentligvis kan de komme seg opp igjen. Disse tallene viser i alle fall at de ikke har tapt så veldig mye markedsandeler. :)

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke at tallene var så ille, tatt i betraktning av hvor dårlig 2900 XT ble ytelsesmessig, og hvor seint det kom. AMD/ATI er nede i en bølgedal nå

Jeg hadde regnet med at ATi kom til å øke faktisk...

Selv om HD2900 ikke har vært en sukserss, så har vel HD 2400 og 2600-seriene vært bedre...

Lenke til kommentar
Stakkars AMD/ATI :blush:

Jeg synes ikke at tallene var så ille, tatt i betraktning av hvor dårlig 2900 XT ble ytelsesmessig, og hvor seint det kom. AMD/ATI er nede i en bølgedal nå, men forhåpentligvis kan de komme seg opp igjen. Disse tallene viser i alle fall at de ikke har tapt så veldig mye markedsandeler. :)

 

 

husk på at 2900XT kun er for en veldig liten del av markedet. riktignok har det en større symbolverdi for hvilket selskap om er "best", men ATi har konkurrert bra fra øvre middelsklasse og nedover.

Lenke til kommentar
Stakkars AMD/ATI :blush:

Jeg synes ikke at tallene var så ille, tatt i betraktning av hvor dårlig 2900 XT ble ytelsesmessig, og hvor seint det kom. AMD/ATI er nede i en bølgedal nå, men forhåpentligvis kan de komme seg opp igjen. Disse tallene viser i alle fall at de ikke har tapt så veldig mye markedsandeler. :)

husk på at 2900XT kun er for en veldig liten del av markedet. riktignok har det en større symbolverdi for hvilket selskap om er "best", men ATi har konkurrert bra fra øvre middelsklasse og nedover.

Jeg vet at det ikke kun dreier seg om «high-end»-segmentet, men jeg trodde ikke at de hadde hatt et supert kvartal i de andre markedene. Som nevnt må 2400- og 2600-seriene ha gjort det bra, da resultatet ble som det ble.

 

Så forresten på 2400- og 2600-seriene selv da jeg skulle ha nytt grafikkort, men jeg valgte et Nvidia 8600GT på grunn av AMD/ATIs meget dårlige Linux-drivere. (Jeg vet at det er bedre drivere på vei til AMD/ATI, men dette var ikke et alternativ for meg da det ikke var aktuelt å vente på en skikkelig driver).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
intrigrert begynner å få en helt brukbar ytelse. det som ofte mangler er nok av de nødvendlige tilkoplinger. s-vide dvi hdmi osv. når de kommer ordentlig på plass er det kun gamere som vill ha ordentlig behov for dedikerte løsninger.

Nåja, det er nå flere enn bare gamere som setter stor pris på å kunne spille en gang i blandt.

Dagens integrerte grafikkløsninger sliter jo selv med spill som ala. Sims 2 og WoW etter hva jeg har fortstått...

(som er ganske vanlige og populære spill som krever svært lite)

 

Jeg ville nå heller sagt slikt har langt igjen før de kan være noe alternativ for de som ønsker noe mer enn surfing, e-mail, og andre kontorapplikasjoner....

Lenke til kommentar
intrigrert begynner å få en helt brukbar ytelse. det som ofte mangler er nok av de nødvendlige tilkoplinger. s-vide dvi hdmi osv. når de kommer ordentlig på plass er det kun gamere som vill ha ordentlig behov for dedikerte løsninger.

Nåja, det er nå flere enn bare gamere som setter stor pris på å kunne spille en gang i blandt.

Dagens integrerte grafikkløsninger sliter jo selv med spill som ala. Sims 2 og WoW etter hva jeg har fortstått...

(som er ganske vanlige og populære spill som krever svært lite)

 

Jeg ville nå heller sagt slikt har langt igjen før de kan være noe alternativ for de som ønsker noe mer enn surfing, e-mail, og andre kontorapplikasjoner....

Mitt X1250 kjører HL2 på medium-instillinger på 1280x800 rimelig greit. Integrerte skjermkort er ikke så dårlige du tror.

Endret av haalo
Lenke til kommentar

Merkelig, da det kjørte helt fint her.

Og GF4 TI4200 skulle vel klart det ganske greit.

Kanskje prosessoren/rammen har noe å si?

(det var ivhertfall på en 2,67Ghz P4 northwood, og 256MB-1GB ram, husker ikke helt om det var før eller etter oppgradering)

 

Jaja, uansett så synes jeg at det ikke holder helt. (medium i HL2 altså, noe som tilsvarer uspillelig på de fleste av dagens spill)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...