Gå til innhold

Kulturo: Pirate Bay skal blåse nytt liv i OiNK


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
the punishmet for piracy, or conspiracy to piracy is hanging form the neck untill death!

:!:

 

Hadde det enda vært så vel. Men som alltid så er myndighetene utrolig trege når det gjelder å reagere på konsekvenser av ny teknologi. Hadde man satt ned foten og sagt at dette ikke var lov allerede i 1999 eller 2000 når fildeling begynte å utvikle seg utover spesielt interesserte så hadde vi neppe hatt en generasjon idag som tar gratis musikk som en selvfølge.

 

Men det toget har nok gått for lengst, og enkelte aktører i bransjen (tenker da spesielt på leverandører av MP3-spillere) har jo hatt noen økonomisk gullår godt hjulpet av 'gratis' musikk :)

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Brytes det ikke noen regler med denne tråden..?

 

Anyway: Piratebay fortsetter å irritere de som er mot ulovlig nedlasting. Kan det bli bedre? :D

Hehe, kanskje ikke... Jeg forstår prinsippet i hvorfor piratkopierer er galt. Samtidig er jeg glad folk piratkopierer. Hvordan kan det være mulig vil kanskje noen spørre seg selv. Vel, jeg er rett og slett lei av plateselskapene og dinosaurene som sitter og tviholder på gammel teknologi, gamle distribusjonsmetoder osv. Jeg ønsker ikke artisters død, derimot de store plateselskapenes død. De sitter og klamrer seg til gamle distribusjonsmetoder da dette tross alt er inntekten deres. Om vi hadde kuttet det unødvendige mellomleddet plateselskaper egentlig er hadde musikk blitt billigere for forbrukere, og artister ville til og muligvis kunne tjene mer.

 

Videre ville man kunne kjøpe musikk i de beste filformatene uten DRM i forskjellig kvalitet via internett. Idag er det kun noen ytterst få artister som ligger ute til salgs i for eksempel .flac, for ikke å nevne DRM-fritt. Jeg vil ha musikken i et format der jeg kan bruke den som jeg vil. Enkelt og greit! Derfor er det bra at folk piratkopierer. Dette sender forhåpentligvis etterhvert et budskap om at folk vil ha musikken sin digital i selvvalgt format uten DRM. Samtidig fører dette til lavere inntekter for plateselskaper. Det er synd, men artistene må lide for en revolusjon i bransjen. :)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Hvorfor ble Oink raida da? Satt de hjemme i stua med servern, ingen form for sikkerhet for noe som tydeligvis var verdens største nettverk for musikk via torrent? FOr en enkel sjel som meg høres dette litt søkt ut.

 

Hva slags sikkerhet mener du han skulle ha? Innbruddsalarm? Ipen til siden er jo ekstremt lett å finne....

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor ble Oink raida da? Satt de hjemme i stua med servern, ingen form for sikkerhet for noe som tydeligvis var verdens største nettverk for musikk via torrent? FOr en enkel sjel som meg høres dette litt søkt ut.

 

Hva slags sikkerhet mener du han skulle ha? Innbruddsalarm? Ipen til siden er jo ekstremt lett å finne....

 

AtW

Mens TPB er mye vanskeligere, om ikke mer eller mindre umulig?

Lenke til kommentar
Hvorfor ble Oink raida da? Satt de hjemme i stua med servern, ingen form for sikkerhet for noe som tydeligvis var verdens største nettverk for musikk via torrent? FOr en enkel sjel som meg høres dette litt søkt ut.

 

Hva slags sikkerhet mener du han skulle ha? Innbruddsalarm? Ipen til siden er jo ekstremt lett å finne....

 

AtW

Mens TPB er mye vanskeligere, om ikke mer eller mindre umulig?

 

De operer i andre land, det er vel det som er den store forskjellen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor ble Oink raida da? Satt de hjemme i stua med servern, ingen form for sikkerhet for noe som tydeligvis var verdens største nettverk for musikk via torrent? FOr en enkel sjel som meg høres dette litt søkt ut.

 

Hva slags sikkerhet mener du han skulle ha? Innbruddsalarm? Ipen til siden er jo ekstremt lett å finne....

 

AtW

Mens TPB er mye vanskeligere, om ikke mer eller mindre umulig?

 

De operer i andre land, det er vel det som er den store forskjellen.

 

AtW

Så dette firmaet/foreningen har ikke internasjonale retter altså?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...