Gå til innhold

Advarer Oink-brukere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat Tøndels ord er ikke noe jeg tillegger alt for mye vekt. Oversatt til norske forhold ser jeg ikke helt hvorfor dette er så mye mer bekymringsverdig enn vanlig, alle ISPer får mengder av henvendelser daglig om at en av deres brukere (med gitt IP), har delt en fil med det og det filnavnet. Ingenting skjer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er bare det at det gikk an å donere penger til Oink, og de som har gjort det har navnet sitt litt klarere knyttet til tjenesten. Uten at det nødvendigvis gir dem noen grunn til å skjelve noe særlig mer i buksene enn de andre brukerne.

 

Man kunne donere penger til TPB også, men virker ikke som det hadde noe særlig å si. Jeg tipper det koker bort i kål, da de bare har brukernavn og ip. (om ikke oink-folkaa har kjørt et lite hasard-opplegg med lagring av data, og sørget for at data ødelegges, isåfall har de enda mindre). Man har allerede IPen til et utall folk som deler materiale.

 

AtW

 

Å stanse taggingen i Oslo har ikke politiet ressurser til, også skal de ha ressurser til det her. Snakk om prioritering.

 

Det er ikke særlig lurt for samfunnet å ignorere alle mindre alvorlige forbrytelser, bare fordi det finnes mer alvorlig forbrytelser som ikke oppklares.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er ikke særlig lurt for samfunnet å ignorere alle mindre alvorlige forbrytelser, bare fordi det finnes mer alvorlig forbrytelser som ikke oppklares.

Når det gjelder fildeling hadde det kanskje vært bedre for samfunnet å ignorere den type "kriminalitet". Har ikke sett noen politiske partier gå inn for legalisering av tagging akkurat.

 

-Visjoner-

Lenke til kommentar
Å stanse taggingen i Oslo har ikke politiet ressurser til, også skal de ha ressurser til det her. Snakk om prioritering.

 

Det er ikke særlig lurt for samfunnet å ignorere alle mindre alvorlige forbrytelser, bare fordi det finnes mer alvorlig forbrytelser som ikke oppklares.

 

AtW

 

Det er klart, men det finnes tiltak som skal til for å oppklare flere taggerepisoder, på samme måte som det finnes tiltak som skal til for å ta pirater. Begge deler koster politiet penger. Hvilken av forbrytelsene gagner samfunnet best å bli kvitt? Jeg vil si den første.

Lenke til kommentar
Det er ikke særlig lurt for samfunnet å ignorere alle mindre alvorlige forbrytelser, bare fordi det finnes mer alvorlig forbrytelser som ikke oppklares.

Når det gjelder fildeling hadde det kanskje vært bedre for samfunnet å ignorere den type "kriminalitet". Har ikke sett noen politiske partier gå inn for legalisering av tagging akkurat.

 

-Visjoner-

 

Det kan såklart argumenteres for at det ikke burde være kriminelt i det hele tatt. Men om man tar i utgangspunkt i at det er (og bør) være kriminelt, så bør det også gjøres ihvertfall noe med det, selv om det finnes mer alvorlige forbrytelser. Men som du sier, så bør det kanskje komme på dagsordenen om man bør opprettholde lover som så store deler av befolkningen totalt ignorerer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Blir spennende å se om PayPal gir ut slik informasjon. Er det ikke en sak fra tidligere hvor E-Bay ga ut personalinformasjon i en kriminalsak? Mener å ha lest at E-Bay eier PayPal, så da vil de kanskje gjøre tilsvarende i denne saken. Mistenker isåfall at de mister endel kunder da et vesentlig antall sider tilsvarende som OPP bruker PayPal for donasjoner etc. Spørs vel også om ikke denne typen publisitet er noe PayPal klarer seg uten.

 

I norge var det vel i overkant av 1000 OPP-brukere. Lurer på om dette blir en prioritert sak, om det i det hele tatt blir en sak.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
I den offisielle uttalelsen fra IFPI etter aksjonen står det at brukere av Oink måtte betale penger for å registrere seg, og var tvunget til å laste opp filer. Brukere av torrent-trackeren vet imidlertid at dette ikke var tilfellet.

Som sakt, INGEN måtte betale for å registrere seg, og INGEN var tvunget til å laste opp filer. Når IFPI ikke engang har klart å fått med seg hvordan oink fungerer, kan jeg ikke si jeg tar dem serlig seriøst.

Lenke til kommentar

Siden når var det ulovlig å donere penger til et nettsted? Dette her er bare fjas, det finnest så godt som ingen informasjon lagret hos oink som kan inkriminere folk. Det er selvsagt klart at IFPI kan ha logget enkelte torrenter, men risikoen for det er akkurat den samme som på en hvilken annen tracker.

 

FUD, det er det det er...

Lenke til kommentar
TØNDEL, ESPEN 1954 778 OSLO Oslo 3 576 353 965 531 1 156 755

 

De har ihvertfall råd til å overbetale advokater. Det er så latterlig! Skal vi bruke skattepengene på å presse tenåringsgutter for penger, slik at advokatene til IFPI endelig får råd til sitt eget private jetfly? 90% av nordmenn mellom 15 og 25 er kriminelle?

 

På tide å kvitte seg med denne røtne bransjen. Håper det blir flere artister fremover som drar Radiohead-trikset. Jeg skulle gjerne spyttet inn noen hundrelapper på paypal-kontoen til gode artister iblant, så vet jeg ihvertfall at jeg ikke betaler slike som Tøndel.

 

Det som må til, er en holdningskampane som IKKE er basert på skremsel og lett gjennomskuelige løgner som "Piracy kills music". Det blir for dumt.

Lenke til kommentar

Kan inte alla oinks användare köpa en feting advokat ?

 

Tänker inte ge skivbolagen en krona härefter... artisterna vill inte ha dom , konsumenterna vill inte ha dom.

 

Ett gäng tjocka 40-talister, som sitter på miljarder och kämpar med näbbar och klor mot utvecklingen.

 

grrrrrrrrr :realmad:

 

Det här ger inte någon lösning på något.. enda resultatet : flera hundra pissed off unga med stora ( och farliga ) data kunskaper

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...