Gå til innhold

Test: Sony Ericsson K850i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den kan også bruke microsd minnekort opp til ihvertfall 4GB, så ikke dette i testen.

 

Memory stick micro mener du vel

 

Niks, mener microsd. Fra SE sin produktside på K850: "Støtte for SanDisk microSD"

Snakket også med SE kundeservice for å bekrefte hvor stor kort den taklet der.

 

Edit: rart dere ikke har sett dette når dere har testet den

Endret av thingul
Lenke til kommentar

Flott test, men noen småting:

 

 

Minnekort: Telefonen støtter både Memory Stick M2 OG(!!) MicroSD i samme slot! (dog ikke begge kortene samtidig. Hardwareplatformen i K850 er den nye DB3150 (i K850, W910i og Z750), og denne støtter kort opptil 32GB. I praksis har brukere på eksempelvis Esato testet telefonen med 8GB kort som er de største på markedet om dagen, det fungerte utmerket. Telefonen støtter altså utvilsomt kort på størrelse over 4GB, og med mindre software begrenser det, opptil 32GB.

 

Video: Videoopptak gjøres i 320x240 px, men ikke i 15fps som testen sier. K850 tar opp i 30fps ved 320x240 pixlers oppløsning.

 

 

En annen sak som bør nevnes er at K850 bruker den nye Java 8.0 platformen som gir endel nye muligheter. En ting er FlashLite 2.0, som er en videreføring av Flash Lite 1,1 som du finner i eksempelvis T650 og S500. Dette muliggjør fancye menyer og bakgrunnsbilder som skifter farge eller utseende etter tid på døgnet, eller hvilket land mobilen befinner seg i.

 

I likhet med endel av de andre nye SE telefonene kan du kjøre javaprogrammer som bakgrunnsbilde. Et eksempel er MobyToday som er et "Today"-program slik vi kjenner det fra Smarttelefoner og Windows Mobile. Denne viser avtaler for de kommende dagene og ugjorte oppgaver fra henholdsvis kalender og oppgaveliste i telefonen. Se http://www.bermin.net/mobytoday.html for mer info. MobyToday støtter også JSR75.

 

 

 

Konklusjon med endringer: Terningkast 7? ;)

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Står til og med i bruksanvisningen at telefonen støtter både MicroSD og MS M2. Står ingenting om maksgrense på 4GB der heller. :)

 

 

edit: dere hadde ikke noe problemer med blitz på testmobilen deres? Min blitz er ofte veldig, veldig svak (se: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=852773). Spesielt slike bilder på ca 1m avstand.

 

På 2 meters avstand fikk jeg kraftig blitz som lyste opp resten av rommet (4m), mens på 1m fikk jeg en pingleblitz som ikke lyste opp fjeset på dama en gang. Gjentok samme test flere ganger med samme resultat :S

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Flott test, men noen småting:

 

 

x x x x x x x

 

I likhet med endel av de andre nye SE telefonene kan du kjøre javaprogrammer som bakgrunnsbilde. Et eksempel er MobyToday som er et "Today"-program slik vi kjenner det fra Smarttelefoner og Windows Mobile. Denne viser avtaler for de kommende dagene og ugjorte oppgaver fra henholdsvis kalender og oppgaveliste i telefonen. Se http://www.bermin.net/mobytoday.html for mer info. MobyToday støtter også JSR75.

 

X X X X X

 

 

Takk for tipset!!

 

Lastet ned Moby Today på min SE W610i, og det fungerer bra. Bra veiledning på hjemmesiden til produsenten. Man kan laste ned programmet og bruker det gratis i 20 dager. Etter det koster det penger, men det er en beskjeden sum.

 

Endelig et program som muliggjør det Nokia kaller Active Standby på Sony Ericsson-telefoner.

 

Hvorvidt batteritiden påvirkes mye av å ha programmet kjørende, har jeg ikke testet. Kommentarer til det?

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Fikk en feil med at tiden på dette moby today-programmet viste feil i forhold til telefonen. På supportsidene står det at dette er en kjent feil med firmware på nyere SE-telefoner, og at jeg må laste ned nyeste... (dette var riktignok FØR k850i kom ut). Nå har det ikke kommet noe ny K850i-firmware, og feilen eksisterer (man skulle jo tro at dette var fikset fra release siden det hadde vært et problem på tidligere modeller).

Lenke til kommentar

Er en ganske god liste med known bugs allerede.

 

- Phone can crash whilst in standby mode, requiring a hard reboot (taking the battery out)

- Alarms only produce three beeps on some phones rather than play the selected ringtone.

- Play/Pause and FF/RW controls on HPM-82 do not work

- Phone can crash when using HPM-82

- Some Video playback is out of sync with the sound

- Corruption of the filing system can occur affecting photos, applications etc

- USB photo transfer can lead to duplicated pictures / removal of other pictures present on the phone

- Video is of lower quality than the K800

- Occasional second or so delay between the vibration of an incomming text/call and screen illumination.

- Audiobook functionaility cannot be accessed

- When you connect the phone via the usb cable, You cant see the ringtone folder

- Phone doesnt support some Mp4 files and doesnt support some jpeg photos.

- The flash doesn't always sync with the image capture, leaving dark photos in night conditions.

- On some phones the shutter ocasionally fails to open

- Not all symbols are possible to enter in the email client settings, e.g. not allowing you from adding a : for gmail addresses.

- The zoom buttons both zoom into a picture and change the volume if you are listening to music whilst browsing pictures.

- On some phones, adding a birthday to a contact does not give you a chance to add it to the Calendar.

 

EDIT: Har også testet litt med HGE-100 og kan si at den ikke er 100% stabil. Ofte den ikke registrerer at den blir koblet til.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
KU990 er vel ikke i salg ennå. correct me if im wrong.

 

 

Nei, men den forventes å komme før jul, og i følge tester som nylig er sluppet ut har den et vanvittig bra kamera! Så det er bare å glede seg. Forventet ankomstid hos MPX er 1/11

 

KU990 er vel ikke i salg ennå. correct me if im wrong.

 

 

Nei, men den forventes å komme før jul, og i følge tester som nylig er sluppet ut har den et vanvittig bra kamera! Så det er bare å glede seg. Forventet ankomstid hos MPX er 1/11

Lenke til kommentar

Syns de trakk på veldig mye bortsett fra kameraet. Selv ikke videooppløsningen er så mye å skryte av heller.

 

Etter å ha lest testen virker 5 som et bedre score enn 6, men hva vet jeg har verken sett eller prøvd mobilen. Satser på at flere av brukerne her på forumet kommer med sine kommentarer etterhvert.

Lenke til kommentar

My 2 cents:

Har hatt telefonen en liten uke nå, og må si at jeg synes karakteren matcher mine erfaringer ;)

 

Hadde tidvis noe gniksing i plasten, men den er helt borte nå! Noen små-bug med programvaren også, men når en oppdatering kommer, mener jeg telefonen glatt fortjente 6'eren....

Lenke til kommentar
Sa*an så tykk den mobilen var.. Aldri livet om jeg ville hatt den i lommen.. :S

 

Den er jo ikkeno tykkere enn K810i. Hadde selv K800i før og den var tykkere. Så tykkelsen er ikkeno problem i mine øyne.

 

Mange som har klaget på dette i butikken og alle blir like satt ut når jeg legger den ved siden av en K810i, for er nesten umulig å se forskjell på øyemål.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...