Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Servoreim og servo olje trøbbel ( Oppdatert)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Vært ute å prøvd å få av reima nå, ja det var latterlig enkelt gjort du..NEI!!!

 

Løsnet på den strammeskruen så den nesten er helt ute...banket og faenskap, ble reima slakk nok til at eg fikk den av? nei..skrudd av nesten hele pumpefaenskapet for tenkte eg skulle få til å dytte hele saken oppover slik at det nederste hjulet kom litt lenger oppover slik at reima ble litt slakkere, men nei...

 

Får prøve videre imårra, ble rett å slett lei nå... :p

Lenke til kommentar

Jeg er ingen mekaniker, men etter å ha lest denne tråden er det generelle inntrykket at du kanskje bør spørre om hjelp fra en person med litt mer teknisk innsikt. Altså - ikke på internett, men en person som kan hjelpe deg med å forstå hvilke deler som er under panseret, hvordan de virker og hvordan de henger sammen. 

 

Ikke vondt ment, bare et tips. For eksempel kan 5 timer på et oljefilter tyde på at du kan ha nytte av å lære mer om ulike verktøy og "metoder", og hvordan de evt. kan gjøre livet enklere  ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, har litt peil, og oljefilteret hadde nok INGEN brukt kortere tid på da eg brukte ALT av hjelpemidler til å få det av, men det satt så jævli fast at du aner det ikke.

 

Eg fikk det at med RÅ muskelkraft og ett skrujern, da andre hjelpemidler IKKE hjalp what so ever.

 

Filteret så ut som en sardinboks når eg va ferdig, fordi skrujernet bare spiste seg rundt som varm kniv i smør, og eg tok så jævli hardt i at eg kunne ikke åpne hendene dagen etter pga gangsperr i hendene.

 

Så mekanisk IQ eller ikke hjelper lite når du skal få av noe som en skulle tro IKKE skulle av i det hele tatt og som attpåtil virket som de var sveiset, loddet, limt og boltet fast.

Lenke til kommentar
Vel, har litt peil, og oljefilteret hadde nok INGEN brukt kortere tid på da eg brukte ALT av hjelpemidler til å få det av, men det satt så jævli fast at du aner det ikke.

Vel - det var ikke bare oljefilteret jeg tenkte på. Var mer det at du lette etter strammeskruer som står vinkelrett på reima, samt at du tok feil av servopumpe og bremsepumpe. Fremdeles ikke vondt ment, men du hadde spart mye tid og krefter hvis du fikk litt veiledning av noen som hadde skrudd litt.

Lenke til kommentar

Såklart, men når noen sier at det er så enkelt som å løsne strammeskruen, evt dunke litt på pumpa så er det bare å skifte reima...er ikke alltid så enkelt, det er bilen min levende eksempel på.

 

Kunne kastet den på verksted osv osv, men er kjekt å kunne få til litt selv også selvom det kanskje tar lengre tid og det kommer flere gloser, så er det godt å få til litt selv og da kan mann det til neste gang også.

Lenke til kommentar

Er ikke sikkert at ting fikser seg med ny olje/reim.

 

Hvis rattet låser seg er det tegn på at selve stanga som overfører kraften er slitt/ødelagt. Selv uten noe væske skal rattet aldri låse seg.

 

Hvis du skal bytte oljen så prøv tannstanga uten olje før du fyller på ny. Løft opp bilen og dra rattet fra side til side. Skal være jevnt trykk hele veien. Hvis den er ujevn så må du ha ny tannstang.

 

Bytte + del kommer på over 15k.

Lenke til kommentar

Skrudd nesten av alt av skruer her nå...er det noen av disse hjulene eg kan ta av?, for eg har skrudd strammeskruen HELT av og reima ble ikke nok løs til at eg får den av.....

 

 

post-97018-1247490365_thumb.jpg

 

EDIT:

 

Eg vil herved gi en stoooooor takk til mannen på Møller som solgte meg servoreima, takk til deg siden reima var for LANG!!!

 

Og eg kuttet jo den gamle reima eg for eg tenkte eg skulle klare å tvinge den nye på, men trengte ikke tvinge engang for den gikk jo VELDIG lett på! :mad:

 

HERREGUUUUD!!! :wallbash:

Endret av LunaticFanatic
Lenke til kommentar

Den pep og skrek noe inni svarte granskogen.

 

Kunne holde rattet helt til venstre (eller høyre) og da pep/skrek det hele tiden, stappa hodet nedi der en gang og hylingen kom nede fra reima, hørtes ut som det var fra det nederste hjulet.

 

Ja, det var mye møkk og dritt som nok var grunnen til at det var fantastisk tungt å rikke på saken...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...