Gå til innhold

Oink raidet og stengt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig propaganda fra IFPI :)

 

For ikke å nevne at stort sett ALT er feil her... lurer på om de har SÅ lite greie på hvordan ting henger sammen, eller om de bare leker dumme for å få det til å høres verre ut.. tipper en kombinasjon..

 

Closed internet communities known as “ripping groups” often get demos, early mixes of commercial releases and promotional copies of pre-release albums in advance of release with a view to distributing the music as widely and as far ahead of release as possible. Each ripping group gains cachet amongst its peers for being the first to get new music and uses torrent sites to distribute the music as widely as possible.

 

Riiight.. sånn det fungerer altså.. de bruker altså OiNK for å spre musikken sin...til så mange som mulig (for å skade mest mulig)

 

Jeg eide knapt en CD før jeg begynte å laste ned musikk. Nå har jeg sluttet helt å kjøpe CD'er, delvis pga. lusent studielån, men også av prinsipp. Jeg betaler heller noen hundrelapper rett til artisten (ofte lettere sagt enn gjort), for CD'ene står bare i hylla uansett... ripper alt til flac.

Lenke til kommentar

er bare musikkindustrien som har noe opp i.. vel, der sola ikke skinner..

 

de skriker jo hele tiden på at de taper så mye inntekt pga piratnedlastning (les: dette er også fabrikerte tall av TENKT inntekt). hørte nylig noen som gikk ut å sa at de solgte 200 000 mindre cd'er i 2007 enn i 2006... nå kan jo dette ha noe med at året ikke er ferdig enda... for ikke å snakke om at apple gikk ut her å fortalte at de har solgt over 3.mill sanger via itunes... de er bare sure fordi det digitale formatet slår de på hjemmebane.

Lenke til kommentar

Den første horrible feilen kom når de påstod at folk laster ned musikken fra sidene dems. de som kan et minimum om bittorrent vet at dette ikke stemmer.

 

og de påstod også at man betaler for å være medlem på siden. tipper dette også er en løgn.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Den første horrible feilen kom når de påstod at folk laster ned musikken fra sidene dems. de som kan et minimum om bittorrent vet at dette ikke stemmer.

 

Vil ikkje det egentlig gjøre enhver torrent-side lovlig? Siden de ikkje har innholdet selv, alt de gjør er å linke til de brukerene(peers og seeders) som har dem?

Lenke til kommentar

Er ikke snakk om å måtte betale for å være medlem, ikke snakk om å betale for upload credits engang. Men du fikk poweruser status av donasjon, som gav deg enkelte fordeler i forhold til søk osv.

 

En status du uansett fikk om du orket å dele litt tilbake over en periode, så ja, er hovedsaklig BS det de skriver om siten.

 

Synd å se en så seriøs side blir fjernet, krav om lydkvalitet osv gjorde denne siden bedre enn mange alternativ, jeg får vel gå tilbake til å ikke kjøpe noe ny musikk, da radio ikke spiller min smak, og jeg nå ikke har mulighet til å sjekke ut hva som er bra og ikke.

 

Men det er kanskje bare meg.

Lenke til kommentar
Synd å se en så seriøs side blir fjernet, krav om lydkvalitet osv gjorde denne siden bedre enn mange alternativ, jeg får vel gå tilbake til å ikke kjøpe noe ny musikk, da radio ikke spiller min smak, og jeg nå ikke har mulighet til å sjekke ut hva som er bra og ikke.

 

Slapp helt av.

Om plateselskapene mener de oppnår større salg/fortjeneste ved å legge ut "smaksprøver", så velger de selvfølgelig å gjøre dette. Dette er opp til dem selv å avgjøre.

Les anmeldelser! Du finner anmeldelser av så å si alle CD-er om du leser på de rette nettsidene/forumene. Dessuten legger ofte Amazon, CDON o.l. ut 30-sekunders utklipp av musikken de selger, så det burde ikke være noe problem å evaluere musikken ut i fra dette.

Lenke til kommentar
Den første horrible feilen kom når de påstod at folk laster ned musikken fra sidene dems. de som kan et minimum om bittorrent vet at dette ikke stemmer.

 

Vil ikkje det egentlig gjøre enhver torrent-side lovlig? Siden de ikkje har innholdet selv, alt de gjør er å linke til de brukerene(peers og seeders) som har dem?

Teknisk sett ja. Men kommer an på regelverket fra land til land.

 

Noen blir tatt ned fordi siden åpenlyst oppfordrer til piratkopiering og ikke gjør noe for å forhindre at brukerne ikke deler opphavsrettbeskyttet materiale.

Lenke til kommentar
Synd å se en så seriøs side blir fjernet, krav om lydkvalitet osv gjorde denne siden bedre enn mange alternativ, jeg får vel gå tilbake til å ikke kjøpe noe ny musikk, da radio ikke spiller min smak, og jeg nå ikke har mulighet til å sjekke ut hva som er bra og ikke.

 

Slapp helt av.

Om plateselskapene mener de oppnår større salg/fortjeneste ved å legge ut "smaksprøver", så velger de selvfølgelig å gjøre dette. Dette er opp til dem selv å avgjøre.

Les anmeldelser! Du finner anmeldelser av så å si alle CD-er om du leser på de rette nettsidene/forumene. Dessuten legger ofte Amazon, CDON o.l. ut 30-sekunders utklipp av musikken de selger, så det burde ikke være noe problem å evaluere musikken ut i fra dette.

 

30 sek av en sang på 15min ja, gir jo et bra bilde av sangen. Jeg må gjerne høre cden et par ganger før jeg bestemmer meg, så for min del, holder det ikke med å lese anmeldelser eller høre på lydklipp.

 

Eneste "gode" alternativet, var sånn de gjorde det med siste nightwish albumet, der de la ut hele albumet, men med en sånn "dette er en promo av nyeste cd av nightwish, cden kommer den bla bla bla" editert inn hvert 4. min eller no. På den måten får man hørt igjennom ting, selv om man går glipp av noen småpartier, og kan via det enklere bestemme om cden er verdt et kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...