Gå til innhold

Ikke mulig å ringe under "gullfest"-kampen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mobifil: Faktisk så gikk det fint for meg med Netcom på Stones-konserten, men på Metallica var det helt umulig.

 

Gikk mobilnettene også ned for de med 3G?

 

Jeg var også på stones med netcom abb, fikk ringt uten problemer.. Fikk dog ikke tak i de jeg var med der når de ble borte etter konserten.. De hadde Telenor.

Ironisk nok var det Telenor som sponset den konserten på meg :p

Endret av glosi
Lenke til kommentar

Ser at flere har erfaringer med manglende kapasitet fra folksomme steder. Jeg trodde operatørene var blitt flinke til å øke kapasiteten midlertidig i slike tilfeller, for å melke maks penger ut av alle..?

 

Mulig dette kun er på mer langvarige eventer, som Norway Cup og slikt.

Endret av arehei
Feil ordbruk ja, Scirocco
Lenke til kommentar
mobifil: Faktisk så gikk det fint for meg med Netcom på Stones-konserten, men på Metallica var det helt umulig.

 

Gikk mobilnettene også ned for de med 3G?

 

Jeg var også på stones med netcom abb, fikk ringt uten problemer.. Fikk dog ikke tak i de jeg var med der når de ble borte etter konserten.. De hadde Telenor.

Ironisk nok var det Telenor som sponset den konserten på meg :p

 

Som sagt: "Da kan jeg informere dere om at på Valle Hovin under både Matallica og Stones konserten var Telenor nettet overbelastet og hverken samtaler eller sms var mulig." NetCom funket utmerket under Stones og 70% av tiden under Metallica. Har NetCom selv, men alle jeg var der sammen med sto med skjegget i postkassa og telenor i displayet.

Av disse hadde to 3g og hadde samme problemer.

Lenke til kommentar
Ser at flere har erfaringer med manglende dekning fra folksomme steder. Jeg trodde operatørene var blitt flinke til å øke dekningen midlertidig i slike tilfeller, for å melke maks penger ut av alle..?

 

Mulig dette kun er på mer langvarige eventer, som Norway Cup og slikt.

Det har ingen ting med dekningen å gjøre. Dekningen er rimelig konstant. Men kapasiteten er ikke bygd for så mye trafikk samtidig.

 

Hvor mange var det på Stoneskonsert, egentlig? 10.000? Takler ikke mobilnettet mer enn det? Gøy ...

Mobilnettet takler mye mer en 10000 brukere, men ikke på så få master som dekker Valle Hovin.

Både Telenor og NetCom har mulighet for å utvide kapasiteten lokalt. Både ved å utplassere ekstra moduler i mobilmastene og ved å utplassere såkalte dekningsbiler. Men å utbedre kapasiteten så mye at 30-50 000 brukere kan få linje samtidig tviler jeg på at noen av selskapene noen gang kommer til å gjøre ;)

Lenke til kommentar

Det sier seg selv at med opptil 50 tusen personer samlet på ett sted er det sikkert til en hver tid mellom 1000 og 10 000 oppkoblinger eller forsøk på oppkoblinger. Når folk i tillegg oppdager at de ikke får ringt begynner de å prøve gjentatte ganger og prøver gjerne å få kompisen ved siden av til å prøve. Dermed øker antallet forsøk på oppkoblinger drastisk. Skulle nettleverandørene ta høyde for slikt bruk måtte de hatt en dekningsbil for hver 100de person der oppe.

 

Mitt råd er heller å slå av telefonen og nyt konserten ;)

Lenke til kommentar
Hvor mange var det på Stoneskonsert, egentlig? 10.000? Takler ikke mobilnettet mer enn det? Gøy ...

Når det ikke bor 100K personer innefor området til en mottaker så er vel ikke det så overraskene, er ikke økonomisk forsvarlig å støtte "store folkemengder" hvor som helst. (Dog burde de jo kunne klare det ved større områder som Vallhall)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...