Gå til innhold

Se Samsungs nye kameramonster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah! Endelig fikk jeg vite hvor mye lukkertiden er på mobil-kameraene nå til dags. Var jo litt skuffende å se hvor lite den egentlig var på.

Mobilen har et enkelt og rent design og faller ihvertfall meg noenlunde godt i smak.

Det neste som hadde vært kult å hatt på mobil-kameraet var Bulb, men det kommer nok ikke. :)

Kanskje ikke fotografens valg, men kjekt å ha hvis en skulle ha glemt kameraet hjemme, og det var noe viktig å fotografere.

Lenke til kommentar

"Denne skyvetelefonen er ifølge Samsung verdens første mobiltelefon med fem megapikslers kamera og tre ganger optisk zoom"

samsung har jo laget 3 tlf med høyere oppløsning og ekstern optisk zoom, og jeg vil ikke tenke på hva de har i korea. kanskje den er det, men de har jo laget en 10 mp tlf med optisk zoom som slår denne (på bare spesifikasjoner da men det er jo alt de kommer med uansett)

Lenke til kommentar

Hvis du fortsatt ikke skjønner dette så er det ikke stort jeg kan gjøre for da ligger nok begrensningene hos deg.

 

La oss si at du tar et helt vanelig kamera, trenger ikke en gang være digitalt, du holder det vanlig med knappen opp, da vil bildet bli i "widescreen" format. Med så langt?

 

Hvis du så vrir kameraet så det står horisontalt og knappen peker til en av sidene for deg (høyre eller venstre) så vil bildet få høydeformat.

 

Det samme skjer på *magisk* vis med denne telefonen.

 

Kan legge til litt mer;

 

Hvis du holder telefonen på siden og tar opp i breddeformat så må du også holde telefonen på siden for å se på klippet, ellers så vil det se ut som verden er vridd 90 grader på skjermen.

 

Hvis du tar opp med telefonen rett opp og ned så kan du holde telefonen vanlig når du skal se på den, men filmen blir da i høydeformat.

 

Om du overfører videoen i breddeformat til f.eks en PC vil bildet være vridd 90 grader, men hvis du vrir det tilbake med passende programvare så blir det som det skal og du får en video i 320*240.

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...