Gå til innhold

Desktop-lyd for audiofile?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Dessverre er det begrenset med innganger - kun 3,5" jack- og phono-innganger er på plass. Vi skulle gjerne sett digitale innganger (RCA og optisk) også."

 

Det står dere ønsker digitale innganger i den?! det finnes vel ikke noe D/A konverterer i de da.. og digitale høyttalere skal du jaggu meg lete lenge etter ;). Om de har RCA PHONO(analog :)) så er jo det veldig bra!

Endret av spurv
Lenke til kommentar
"Dessverre er det begrenset med innganger - kun 3,5" jack- og phono-innganger er på plass. Vi skulle gjerne sett digitale innganger (RCA og optisk) også."

 

Det står dere ønsker digitale innganger i den?! det finnes vel ikke noe D/A konverterer i de da.. og digitale høyttalere skal du jaggu meg lete lenge etter ;). Om de har RCA PHONO(analog :)) så er jo det veldig bra!

Man kan slettes ikke klage på 3.5" jack-innganger. Imponerende at de i det hele tatt får plass på kabinettet, med tanke på at basselementet er mindre enn 3". Kanskje det skulle stått 3.5 mm (1/8")?

Lenke til kommentar
Vel, så veldig langt må man ikke lete etter noen med digitale innganger :)

 

http://www.hardware.no/tester/lyd/abit_idome/37015

 

he he.. det er nok en drastisk klasseforskjell på de to produktene. Abit høyttalerene faller nok i samme kategori som alle de andre høyttalerene til pc for som ønsker seg fint lys og muligens ok lyd.

 

De i artikkelen retter seg nok mot samme segment som de som kjøper Fostex o.l.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

 

 

Og dere som er så audiofile, dere har sikkert ikke annet enn vanlig utstyr som de fleste.


Når det gjelder lyd utstyr direkte kobla til PC ("desktop lyd") tror jeg ikke det finnes noe som går under "audiofil-klassen", så du har vel i grunnen rett i det. Selv har jeg noen dårlige 5.1 greier fra Creative på spille-PC-en.

Jeg bruker en laptop som lydkilde til stereo'n i stua (musikk ligger som .flac på en server). Laptop'en har ikke engang et lydkort, kun en USB->S/PDIF converter (til 50$) som forer en DAC med signaler. foobar2k med ASIO som (fjernstyrt) avspiller.

Stereoanlegget ligger det noen tusen timer med prøving og feiling bak før jeg har fornøyd. Tror vel egentlig ikke at mange har den samme kombinasjonen av stereo komponenter som meg... Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
for å si det sånn.. jeg har ikke høyttalere til 2000kr til PC-en.. ligger nok x antall gang over det.

lydkortet kostet så mye, og ikke et creative lydkort heller

 

Lydkort til 2000 kr trenger jo ikke å bety så mye. Det kommer jo selvfølgelig an på om du bruker det i produksjonssammenheng dog. Om man ikke trenger så mange innganger/utganger så kommer man jo greit unna med 2000 kr, og kan få skikkelig kvalitet også selvfølgelig. Creative er jo rett og slett møkk i forhold. Skjønner ikke at noen kjøper seg noe fra de. Jeg fikk de helt i vrangstrupen etter at de drepte alle bedre alternativer på nittitallet, og brukte 15år på å klare å lage drivere som fungerte. I tillegg kom EAX, noe som var implimentert helt forferdelig.

 

Det som er interessant med disse høytalerne er egentlig om storebroren holder mål på noen som helst måte (A5). Hvis de gjør det kan det jo være interessant. Hva de faktisk inneholder når det gjelder amp etc.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-Pqy3rC
Tror vel egentlig ikke at mange har den samme kombinasjonen av stereo komponenter som meg...

mulig ikke kombinasjonen.. men det er er nok en herskare som har den samme kvaliteten på lyden..

 

"Lydkvalitet" er vel et flytende begrep. Selv om jeg er fornøyd med lyden jeg har og misliker opsettet til nabo'n kan det godt hende naboen mener hans "lydkvalitet" er bedre enn min.

 

Personlig er jeg svak for stor dynamikk og detaljer. Uheldigvis for meg er dynamikk nærmest ikke-eksisterende på de fleste av dagens utgivelser. Gode innspillinger drepes på grunn av mp3/iPod folket, jeg hater plateselkapenes slakting av lyd i jakten på penger. For eksempel er Amy Winehouse's "Back to black" bra musikk, men dessverre ikke mulig å lytte til.

Lenke til kommentar
Tror vel egentlig ikke at mange har den samme kombinasjonen av stereo komponenter som meg...

mulig ikke kombinasjonen.. men det er er nok en herskare som har den samme kvaliteten på lyden..

 

"Lydkvalitet" er vel et flytende begrep. Selv om jeg er fornøyd med lyden jeg har og misliker opsettet til nabo'n kan det godt hende naboen mener hans "lydkvalitet" er bedre enn min.

 

Personlig er jeg svak for stor dynamikk og detaljer. Uheldigvis for meg er dynamikk nærmest ikke-eksisterende på de fleste av dagens utgivelser. Gode innspillinger drepes på grunn av mp3/iPod folket, jeg hater plateselkapenes slakting av lyd i jakten på penger. For eksempel er Amy Winehouse's "Back to black" bra musikk, men dessverre ikke mulig å lytte til.

 

Hvorfor drepes det pga mp3/ipod? Dynamikken ble jo drept i poputgivelser lenge før det var pop med komersielle mp3er.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...