Gå til innhold

RIAA truer videre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og folk bare fortsetter å bo der? Jeg vil kalle riaa komplette idioter. Det kan umulig komme noe som helst godt ut av denne situasjonen.

 

Forestill dere at platekompaniet hadde laget en slags limewire-aktig klient, der man må lage en brukernavn og passord for å komme inn. Så kan man kjøpe og laste ned sanger, og det er P2P basert, så platefolka trenger ikke ha så store servere for å få ut musikken. Alle sanger du kjøper blir bundet til din bruker, og siden det er P2P basert så kan du laste ned sangene så mange ganger du vil, og etterhvert vil man få svimlende hastigheter på så godt som alle sanger.

Lenke til kommentar

Ja da er det vel bare et spørsmål om tid før de amerikanske tilstandene kommer vår vei og , U.S of A er flinke til å presse på med makt og trusler for å få det som de vil... Synes synd på de få stakkarne som blir plukket ut av musikk-mafiaen, litt urettferdig at enkeltpersoner skal bli sittende som gjeldsslaver etter å ha gjort noe som så å si alle gjør. Statuere et exempel tror jeg det heter.

Lenke til kommentar

Handlingene til denne apatiske bransjeforeningen har sluttet å forbause meg. Jeg kjenner jeg blir ordentlig trist inne i meg når jeg leser slike saker. Tenk bare på disse stakkars enkeltpersonene som blir sittende som gjeldsslaver i lang tid fremover, kun fordi RIAA tror det nytter å vifte med knyttneven og statuere eksempler. De burde skamme seg!

Lenke til kommentar

Jeg har forståelse for problematikken, men overhodet ikke RIAA's virkemidler og metoder. Eneste fornuftige jeg kan lese av artikkelen er:

I USA har dette nå gått såpass langt at medlemmer av den amerikanske kongressen har truet med å trekke tilbake støtten til visse universiteter, dersom driftsansvarlige for studentnettene ikke setter i gang tiltak for å begrense piratvirksomheten.

 

Det er mere rette veien å gå spør du meg. Stoppe de store aktørene. På universiteter kan man sitte på gigabitlinjer og dele 24/7, noe man i svært begrenset grad har mulighet til som privatperson og ADSL linje. Husker kompisen min fra Høgskolen i Agder hadde ftp-server på 100mbit linje for åtte år siden, fylte HD'n nesten over natta av ivrige opplastere som skulle ha leechaccess. Sånne oppsett er problematisk. Man stopper ikke bruk av narkotika ved å arrestere en fyr på gata med 2g hasj..

Lenke til kommentar
"476 audio files, a substantial number"

Hadde fått døds-dom jeg da, for mine 22,193 "Audio Files"

"If we do not hear from you within twenty calendar"

Hva faen, tror de vi teller tid i fullmåner i "pirat-verden"?

 

Rimelig standard **AA-FUD dette, og media kommer logrende å sprer propagandaen dems(Ja, jeg ser på deg HW.no)

 

ja, vi måtte nok bøtet med livet vi :whistle:

Endret av .com
Lenke til kommentar

Jeg er vel skeptisk til enhvert privat selskap som krever "bøter". I dette tilfellet gjelder det RIAA. Her i landet gjør parkeringsselskaper og bomselskapene det samme, det har riktignok fått myndighet til det, men det burde de jo absolutt ikke hatt. De eneste som bør kunne dele ut bøter er offentlige etater etc på en slik måte at antall bøter eller størrelse på disse aldri kommer til personen som deler dem ut til gode.

 

At kongressen lar RIAA holde på slik er vanvittig, hvordan har de fått infoen i første omgang? Selv i USA må det jo være regler for hvordan bevis samles inn og hva som kan brukes i retten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...