Gå til innhold

Google Earth med video


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva i alle dager er vitsen?

se hvordan eilfeltårnet ser ut, du kan se det norske kongehuset f.eks

Syns dette virker spennende og regner med jeg må hjem å hjelpe morsan med det her ;P

 

Foresten... viss man lager huset sitt i 3d og sender det inn til google, kan man få det opp i google earth da?

eller er det kun mer kjente bygninger?

Lenke til kommentar
hva i alle dager er vitsen?
Skjønner du ikke det? Greit når man skal reise. Får et inntrykk av hvordan stedene er osv.. Kommer til å benytte meg endel av dette
Foresten... viss man lager huset sitt i 3d og sender det inn til google, kan man få det opp i google earth da?eller er det kun mer kjente bygninger?
Tviler sterkt på det :p Dem har sikkert nok med å legge inn amerikanske boligstrøk
Lenke til kommentar

Det spekuleres i at Google har planer om å lage en ny virtuell verden, noe i likhet med Second Life. IBM jobber også med dette, men i deres tilfelle vet jeg at det er bekreftet, da de bl.a. har hatt samtaler med Linden Lab (som står bak SL). IBM ønsker å innføre 3D Internet - standarden, som det vil kalles. Det skal gå ut på at du logger deg inn med en hovedkonto, og så skal du kunne shoppe og chatte i forskjellige verdener samlet under en felles standard.

 

Det vi ser her er m.a.o. bare starten på den utviklingen. Husk at Internet tross alt i seg selv er ganske ungt ennå. Jeg husker godt da det var spesielt å i det hele tatt finne grafikk på hjemmesider, for ikke å snakke om da FLASH kom. Det er helt klart en fordel å få slike tjenester strømlinjeformet slik at selv de som ikke er interessert i å måtte lære nye begrep og mekanismer kan sette seg ned med slike verktøy og bruke det med en gang uten vansker. Som allerede nevnt i tråden, må det være stas å kunne sjekke amatørvideoer fra et feriested du har tenkt å dra til, slik at du får et bedre inntrykk av hvordan det er der sett med andre reisendes øyne.

 

Kult! :)

Lenke til kommentar
Foresten... viss man lager huset sitt i 3d og sender det inn til google, kan man få det opp i google earth da?

eller er det kun mer kjente bygninger?

 

Prøv! Jeg klarer ikke helt å finne noe klart svar her http://sketchup.google.com/support/bin/ans...py?answer=37939 - men det virker som du kan uploade stort sett hva du vil. Jeg veit ikke om andre brukere aktivt må laste ned modellen da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...