Gå til innhold

Winamp 5.5 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vært bruker av Itunes noen år, det geniale med itunes er at når jeg drar musikkfiler over i programmet blir filene automatisk kopiert til musikkmappa og sortert på artist og album. Jeg kunne godt tenkt meg å gå over til winamp, men sålangt har ikke det vært en mulighet såvidt jeg har forstått. Er det mulig å få winamp til å gjøre det samme?

Lenke til kommentar
Dette skal lastes ned når jeg kommer hjem ja. :) Winamp må være det beste programmet som finnes, jeg har selv brukt det i mange mange år og er like fornøyd enda.

Akkurat det samme som jeg skulle skrive.

 

WinAmp er genialt. Det gruser alle andre musikkprogramer. Gleder meg som en unge til å komme hjem for å prøv det. Tror jeg faktisk skal kjøpe pro bare for å støtte de.

 

Eneste negative jeg er at det kun er støttet av Windows. <- Det er forresten grunnen til at jeg bruker Windows :p

Lenke til kommentar

Brukte selv Winamp siden starten på mp3-æraen til jeg sluttet å bruke Windows, sånn ca. 1999-2007. Linux-alternativet til Winamp er XMMS, og det er et begrenset program selv om utførelsen ligner Winamp.

 

Jeg skiftet dermed over til Amarok, som har et helt annet interface enn Winamp. Etter en god stund med Amarok er jeg egentlig mer fornøyd med den enn jeg var med Winamp. Flere funksjoner der som gjør musikkhverdagen bedre og lettere. :)

 

Eneste negative jeg er at det kun er støttet av Windows. <- Det er forresten grunnen til at jeg bruker Windows :p

 

Prøvde Winamp i Wine en gang. Fikk installert det og kjørt det, men det var noe som ikke funket som det skulle. Husker dog ikke hva det var... :hmm:

Lenke til kommentar

Winamp har alltid vært en stor favoritt, bortsett fra 3.X serien. den brukte jeg aldri! Men 2.x og 5.X serien har jeg alltid elsket. Installerte 5.5 igår, men har ikke fått mulighet til å teste det noe særlig enda... Men det kommer nok! Ser veldig bra ut i hvert fall.

 

Akkurat som SRD skriver vurderer jeg også å KJØPE PRO for en gangs skyld for å gi dem den støtten de i aller høyeste grad fortjener!

Lenke til kommentar
Krasjer når jeg legger til mp3 filene mine...

 

Undersøk om det er taggene dine som er problemet. Jeg løste det slik:

 

- Kjørte et taggeprogram

- Valgte musikkmappen med undermapper

- Valgte at alt som artist, album etc skulle være uendret, unntatt f.eks. "comment" hvor du skriver ett eller annet.

- Lagrer endringene

 

Da ble taggene skrevet på nytt og jeg slapp å lete gjennom alle filene for å finne noen få filer med problematiske tagger.

 

Nå skal det sies at denne verjonen av winamp merkelig nok hadde problemer med tagger tidligere versjoner ikke har hatt problem med, men dette trikset løste det i hvert fall for meg og nå er winamp stabilt som fjell.

Endret av Reggie Regis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...