Gå til innhold

Omtale av Tarr Chronicles (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si jeg stiller meg spørrende til uttalelsen om at navnet Tarr Chronicles skal være så intetsigende og tåpelig. Er det værre enn Metal Gear Solid? Doom? Quake? Unreal? Half-Life? Alle disse navnene kan påstås å være intetsigende og tåpelige helt til man spiller dem og handlingen/stemningen avslører meningen bak tittelen.

 

Dersom man skal se en film, lese en bok eller spille et spill er det vel en litt merkelig tilnærming å velge produkt ut i fra tittel?

 

Tarr er universet spillet foregår i. Undertittelen er Sign of Ghosts hvilket er ganske så beskrivende dersom man gidder å lese et avsnitt eller to fra nettsidene til spillet eller eventuellt prøve demoen.

 

Definisjon av ordet chronicle:

history: a record or narrative description of past events; "a history of France"; "he gave an inaccurate account of the plot to kill the president ...

record in chronological order; make a historical record

 

Hvordan dette blir intetsigende eller tåpelig er litt utenfor hva jeg ville brukt ordene til.

 

Jeg er forøvrig enig med artikkelforfatter. Spillet virker veldig lovende, men blir delvis ødelagt av en rekke katastrofale feil i koden. Jeg har spilt demoen, men ga opp etterhvert grunnet alle kræsjene. Synd. :(

 

*redigerings*

Skriveleif.

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde møtt Tarr Chronicles slik mange andre gjør det, som kunde i en spillbutikk, hadde ikke navnet virket veldig fristende. Ordet Tarr hadde ikke fortalt noe som helst, og derfor hadde Chronicles også vært rimelig intetsigende - ja vel, vi får en historie om noe som heter Tarr. Sier meg ingen ting.

 

Rent subjektivt vil jeg også si navnet høres dumt ut. Høres ut som Tar Chronicles eller noe, altså en fortelling om tjære... :)

 

Sign of Ghosts kunne sikkert fungert som en fin undertittel, men i de områdene hvor Paradox gir ut spillet, heter det bare Tarr Chronicles.

Lenke til kommentar

Nettopp ferdig med å spille igjennom TARR CHRONICLES, etter utallige kræsj av ymse slag med og uten feilmeldinger.

 

Jeg vil på det sterkeste fraråde enhver å se på dette spillet før de har sluppet en vesentlig mengde med patcher.

Det er ekstremt ustabilt, det henger fortsatt igjen russisk(?) tale i deler av spillet, og har en generell følelse av å være sånn 80% ferdig, kanskje de gikk tom for penger/tid?

 

I likhet med forfatter av omtalen satt jeg mesteparten av tiden uten anelse om hva som foregår, jeg har en anelse

 

 

SPOILER: Den dippedutten de fant i intro'en gjorde et eller annet so fungerte som en "reset"-knapp. ingen anelse om det var før eller etter mirk kom inn i bildet, lurer på om Mirk dukket opp som en konsekvens av noe de gjorde?

 

 

Bakgrunnshistorien er fantastisk (den du finner på websidene deres) og det var bare sånn jeg kom meg igjennom spillet, i håpet om at det var mer der, men følelsen jeg sitter igjen med er at de hyret noen til å skrive historien, men forfatteren fikk bare skrevet litt av bakgrunnen før de ga ham sparken, og så satte de en eller annen arbeidsløs onkel til å gjøre resten. Ting henger rett og slett ikke på grep slik spillet er nå dessverre. Og det er et spill med fryktelig mye potensiale, så det er litt trist.

 

oppgraderingssystemet er helt håpløst, og virker nesten å være plassert der som "noe som må være med", det eneste relativt interessante er å sette sammen dine egne skip, og det er egentlig ikke vits i å bygge noe annet enn en tung krysser, liten forskjell i manøvreringsemne, og du får ta med deg tunge våpen. visuelt er de og klin like.

 

Endel av oppdragene er håpløst satt sammen,

enten er det uklart hvor du skal, og du får "Mission rejected" når du sklir for langt unna dit du skal

eller

så er det soleklart hvor du skal, og du kan bare gjøre ting i en rekkefølge selv om andre mål det er helt klart du skal nå hamrer løs på skip du skal forsvare.

eller ørten andre fantastisk frustrerende varianter av det overnevnte :/

 

11te ta.. blir nesten lei meg.. så nært men akk dog så fjernt

Endret av hellfury
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Gjentopptar en litt gammel tråd her, men men..

 

Noen som har fått dette til å fungere mer eller mindre knirkefritt på Vista (64)?

 

Har endelig fått spillet i gang, men krasjer etter ca 2 minutter ingame (har patchet 1.0.3.0).

 

Eller er det i det hele tatt noen som spiller dette? Sjekket på Tarr's offisielle forum, hvor det var hele 2 innlegg... :!: LOL!

 

Hvis noen har noe å bidra med, kom gjerne med det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...