Gå til innhold

Telenor lanserer nytt abonnement


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sier bare Smart Talk sms mania conect fritid, venner og trådløs familie.. Rimlig ringing "fri bruk" sms og fri bruk av data store deler av uka.

 

Nei kjære Telenor, skal dere noen gang bli noe så er stikkordet tilleggstjenster og ikke et sms-abb ett data-abb et venne-abb.

 

Dere har LANGT igjen. Folk vil ha i pose og sekk, dere tilbyr ingen av delene.

Endret av EldarHelseth
Lenke til kommentar
Operatøren lanserer enda et Fri-abonnement, uten månedspris og med en fast pris uansett hvem du ringer.

 

Les mer

9641318[/snapback]

 

Gammelt nytt! TNM dj zero er trokopi av TNM FriHet. :p

 

I tillegg kan man benytte seg av student fordelene med TNM dj zero. ;)

 

(tar forbehold for orddelingsfeil) :D

 

Have a nice day mr E :)

Endret av OpterCop
Lenke til kommentar
Viktig å merke seg at startprisen på 0,89 kr. Den er vel den høyeste i markedet, mao. kanskje det finnes billigere abb om man ringe mange korte samtaler.

9641812[/snapback]

 

Telenor hadde en gang et abb som var konkurransedyktig, men det er nå fjernet. Telenor viser sitt sanne ansikt med å ta skyhøye 89 øre i oppstartavgift. At amobil kaller dette for et nytt billig-abonnement er meget betenkelig.

Det virker som Telenor helt har forlatt tanken på å konkurrere på pris, og nå er det kun forvirringtaktikk de benytter. Men så lenge folk ikke klarer å se dette, så kan Telenor fortsette med sin, til nå, vellykkede taktikk.

Lenke til kommentar

Tipper Telenor FriFiks forsvinner på lik måte som Djuice Allstar og Telenor Frihet/Djuice Zero overtar som "billigabonnement" fra Telenor. Syntes dette er synd da Djuice Allstar var konkurransedyktig med ok ringepriser og billig sms. Og FriFiks er bra med grei minutt- og smspris uten minstefakturering.

 

Vurderer selv FriHet med studentfordel, ringer tilnærmet kun innen FriFamilie og nesten aldro over 60 minutter ellers og kan bruke de 99 kronene i minstefakturering på sms.

Endret av escobar
Lenke til kommentar
Nei kjære Telenor, skal dere noen gang bli noe så er stikkordet tilleggstjenster og ikke et sms-abb ett data-abb et venne-abb.

 

Dere har LANGT igjen. Folk vil ha i pose og sekk, dere tilbyr ingen av delene.

9641968[/snapback]

Tilleggstjenester er noe Telenor har mye av. Kan du utdype hva du mener.
Lenke til kommentar
det som svir mest med telenor er at dem gikk bort fra sin "fri bruk av internett til 500kr måneden" og over til ett "mengdepris på dagtid, fri bruk på kveld og helg for 250kr".

 

jeg vil kalle det kjerringa mot strømmen oppførsel...

9644891[/snapback]

 

Jeg vill kalle dette helt i tråd med Telenors strategi. De kan tillate seg overpriser så lenge folk godtar dette, og det gjør jo de aller fleste.

Lenke til kommentar

Nå er det vel slik at Telenor har litt mindre "FriHet" enn andre mobiloperatører, siden de er markedsledende. Telenor får f.eks. ikke lov til å selge tjenester uten fortjeneste, slik f.eks. Netcom og Tele2 kan. Et eksempel på dette er f.eks. at Netcom kan gi sine kunder like priser uansett om de ringer til andre Netcom abonnenter eller Telenor abonnenenter, mens Telenor er PÅLAGT å ta betalt for det, fordi de ikke har lov til å yte tjenester uten å ha en fortjeneste på det.

Lenke til kommentar

De er vel ikke PÅLAGT å ta betalt høyere er de vel? De er vel bare pålagt å ta betalt en lavere termineringsavgift enn netcom/tele2 osv. slik at det er dyrere for telenor at deres kunder ringer netcomnr. enn det er for netcom at deres kunder ringer telenornr. Dette skal jevnes ut fra årsskiftet og frem til 2009 og telenor sier at den besparelsen skal komme kundene til gode. Telenor har derimot ikke lov å selge tjenester med tap for å presse konkurrenter på pris.

 

Correct me if I'm wrong :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nei kjære Telenor, skal dere noen gang bli noe så er stikkordet tilleggstjenster og ikke et sms-abb ett data-abb et venne-abb.

 

Dere har LANGT igjen. Folk vil ha i pose og sekk, dere tilbyr ingen av delene.

Tilleggstjenester er noe Telenor har mye av. Kan du utdype hva du mener.

 

Jepp klart det. Telenor har venne abb de har sms abb osv. Netcom har dette som tilleggstjenester og ikke ABB, Slik jeg kan velge billig abb, f.eks Smarttalk med "fri" sms (sms mania), venne tjeneste osv til hvilket som helst abb jeg skulle ønske. Det kan jeg ikke hos telenor, de har et venne abb, de har et sms abb osv, ikke tilleggstjenester slik som Netcom heldigvis har :) Da får man i pose og sekk :) Jeg vil st¨å fritt til å velge f.eks billigste ringeprisene, eller dyreste og ha fri sms venne abb trådløs familie osv til det abb jeg velger. Ikke måtte få de ringeprisene som f.eks følger med sms abb.

Lenke til kommentar

greit nok, smsmania gir en 2000 sms til 200kr, men det er langt fra fri...

 

blir faktisk 10 kr sms-en :p

 

med telenors djuice nonstop så har en fri sms og mms til 300kr. sjekket på netcom og fant at mms var 40 meldinger til 50kr.

 

om en sender mye sms så vil jeg påstå at å gå djuice nonstop faktisk er bedre en noe netcom abonnementet + smsmania...

 

men det er en ting hos netcom jeg liker, connect premium. 499 pr måned, bruk internet via mobilnettet så mye du orker.

 

telenor hadde noe lignende, men har nå gått bort fra det. mest sannsynlig for å få storbrukerne over på bedriftsabonnementene...

Lenke til kommentar
greit nok, smsmania gir en 2000 sms til 200kr, men det er langt fra fri...

 

blir faktisk 10 kr sms-en :p

 

med telenors djuice nonstop så har en fri sms og mms til 300kr. sjekket på netcom og fant at mms var 40 meldinger til 50kr.

 

om en sender mye sms så vil jeg påstå at å gå djuice nonstop faktisk er bedre en noe netcom abonnementet + smsmania...

 

men det er en ting hos netcom jeg liker, connect premium. 499 pr måned, bruk internet via mobilnettet så mye du orker.

 

telenor hadde noe lignende, men har nå gått bort fra det. mest sannsynlig for å få storbrukerne over på bedriftsabonnementene...

 

Ja det blir 10 øre. Ja Telenor har sms abb og de har venne abb. Det er akkurat det som er problemet. Jeg ringer veldig mye, jeg sender veldig mye sms, ringer veldig mye til samme opperatør og jeg bruker veldig mye data trafikk..

 

Ergo er telenors Nonstop en ekstremt dyr abb for meg å ha.

 

Poenget er at Netcom ikke har et venne abb og ikke et sms abb osv. De har det som tileggstjeneste.

 

Jeg har smart talk, sms mania, venner, trådløs familie og conect fritid.

 

Jeg ringer veldig mye, bruker i underkant av 2000 sms i måneden jeg trenger fri data i helger og kveld jeg trenger trådløs familie og jeg trenger venner.

Hvilket abb hos telenor får du dette for denne prisen:

 

Det jeg ringer x 0,54 kr min + 200 + 29 + 99) (Og svært stor del av ringingen er til samme opperatør som koster 0,69kr pr samtale)

 

Alle gangene telenor ringer for å få meg til å skifte over til dem har jeg fått til svar at de ikke har et slikt abb så billig

 

Ikke minst trenger jeg den geniale tjenesten til Netcom som gjør at du får meldig i det du skrur på telefonen din og noen har prøvd å ringe deg. For mitt batteri varer ikke 1 dag :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...