Gå til innhold

Vista oppdateres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

quote fra guru3d forumet:

 

"installed, restarted vista

 

vista doesn't boot anymore."

 

 

Dette har visst skjedd flere stykker :cry: Er litt skeptisk til å teste alle oppdateringene :hmm:

 

KB941649 er den eneste som gir noe mening for meg i alle fall. Håper det ordner trådløse spikes, så slipper jeg å bruke Vista AntiLag :yes:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Kan herved bekrefte problemene med boot etter vista patch.

 

Systemet vil ikke boote, det er ingen mulighet til å gå tilbake til "last known good configuration" etc.

 

La merke til at denne patch ikke kommer opp i auto-update seksjonen i vista. Om dette kommer av at disse oppdateringene kun kommer en gitt dag i uka, eller at denne patchen ikke har blitt lagt til av microsoft nettopp pga disse problemene er meg uvisst.

 

Vil uansett ikke anbefale å bruke denne patchen før problemene er rettet opp.

 

Eneste mulighet er nå å kjøre repair på selve installasjonen, noe jeg ennå ikke har fått sjekket.

Lenke til kommentar

Instalerte KB941649, og den funka bra. Anbefales dersom man har laptop, og opplever at trådløst tar lang tid å laste inn etter at man har åpnet lokket. Utenom det trådløse har jeg ikke merket noen stor forskjell, men har ikke opplevd noen problemer med boot i hvert fall.

Lenke til kommentar

Fikk en update til Intel chipset i dag også. Ellers bra at de fikser noen ytelsesproblemer før SP1 er ute, men det blir ikke veldig aktuelt å rulle ut disse til de 30 Vista maskinene jeg har før de er stabile.

 

Edit: her er resultatene i "Windows Experience Index":

før/etter 965 chipset update

 

CPU 5.1/5.1

RAM 4.5/5.4 (!)

GPU Desktop 3.1/3.8

GPU 3D 3.3/3.7

Disk 5.8/5.8

 

Dette er en HP dc7700 ultra thin SFF maskin.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Installerte hele pakka jeg. Merker store forskjelder. Oppstartean er merkbart raskere. Hadde problemer med intens jobbing på HDen rett etter oppstart. Men det er borte vekk nå :)

Lenke til kommentar

Jeg har også fått lavere maxoppløsning, på en Asus A8js laptop.

Får ikke skrudd opp oppløsningen igjen og vet ikke helt hva dette skyldes. Ennå.

Før hadde jeg 1440x900 nå har jeg 1152x864 piksler.

Dette gjelderene 64 bit oppdatering.

 

Oppdatert: Etter å ha kjørt windowscare personal og ccleaner, samt restartet maskinen et par ganger er oppløsningen tilbake til 1440x900 igjenn.

 

Oppstarten er raskere og cpu forbruk ser betydelig lavere ut også. Nice :)

Endret av Mr-Nice
Lenke til kommentar
Fikk en update til Intel chipset i dag også. Ellers bra at de fikser noen ytelsesproblemer før SP1 er ute, men det blir ikke veldig aktuelt å rulle ut disse til de 30 Vista maskinene jeg har før de er stabile.

 

Edit: her er resultatene i "Windows Experience Index":

før/etter 965 chipset update

 

CPU 5.1/5.1

RAM 4.5/5.4 (!)

GPU Desktop  3.1/3.8

GPU 3D 3.3/3.7

Disk 5.8/5.8

 

Dette er en HP dc7700 ultra thin SFF maskin.

9639960[/snapback]

 

Hvor du lastet den ned? På sidene til intel kommer det opp 1000 alternativer:P

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Lastet ned alle oppdateringene og restartet maskinen. Vinduet "konfigurerer oppdateringer" kom opp, og sto slik i 20 min. Slo av manuelt og startet maskinen. Nå kommer jeg ikke forbi vinduet der Windows loader. Der de grønne loade tegnene kommer opp rett over "Microsoft corporation".

 

Så jeg får ikke bootet maskinen, rett og slett. Hva kan jeg gjøre nå da?

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Klarer ikke å starte i sikkerhetsmodus heller!! Endte med formatering av Windows :thumbdown: Så når maskinen er oppe å går, så skal jeg ikke røre disse oppdateringene, før de er ute på Windows Update. Forhåpentlighvis har Microsoft til da fikset disse problemene.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...