Gå til innhold

Forhåndsnedlasting av HL2: Episode 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det én ting historien har lært oss, så er det at Steam alltid får problemer når store spill lanseres.

Hvis man har lært noe som helst, så må vel det være at man SKAL forhåndsbestille (det er gjerne også rimeligere), eller vente et par dager etter lansering før man kjøper.

Det er bare tull av Steam å dimensjonere serverparken til å ta unna de to-tre store lanseringsdagene de har i året uten problemer. Kundene har jo alle muligheter til å skaffe seg filene i ukesvis før slipp uansett.

Så leksa må være vår..

 

Team Fortress 2 er forresten så spillbart at man ikke tenker på at det er BETA. Jeg vil faktisk strekke meg så langt som å si, kjøp Team Fortress 2 nå og få Episode 2 med på kjøpet.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
Er det én ting historien har lært oss, så er det at Steam alltid får problemer når store spill lanseres.

Hvis man har lært noe som helst, så må vel det være at man SKAL forhåndsbestille (det er gjerne også rimeligere), eller vente et par dager etter lansering før man kjøper.

Det er bare tull av Steam å dimensjonere serverparken til å ta unna de to-tre store lanseringsdagene de har i året uten problemer. Kundene har jo alle muligheter til å skaffe seg filene i ukesvis før slipp uansett.

Så leksa må være vår..

 

Team Fortress 2 er forresten så spillbart at man ikke tenker på at det er BETA. Jeg vil faktisk strekke meg så langt som å si, kjøp Team Fortress 2 nå og få Episode 2 med på kjøpet.

9633393[/snapback]

 

Men hvor er muligheten til å laste kun episode 2 da?

har de andre og vil egentlig ikke ha de på nytt igjen, tror jeg :no:

Lenke til kommentar

Nå har vel Steam blitt ganske mye kraftigere siden blant annet lanseringen av HL2. Da hadde Valve satt av rundt 10 000 mbit, nå har Valve økt dette til nærmere 80 000 mbit, så jeg tror dette stort sett går greit denne gangen. Var ikke veldig store problemer med Episode 1 heller.

 

Skal preloade Ep2 på søndag, blir vekke noen dager nå framover. Gleder meg til onsdag!

Lenke til kommentar
Men hvor er muligheten til å laste kun episode 2 da?

har de andre og vil egentlig ikke ha de på nytt igjen, tror jeg  :no:

9633430[/snapback]

 

Asså, Orange Box er EP2, Portal og TF2. HL2 og EP1 er bare GRATIS tillegg for de som er ny til HL. EP2 for seg selv koster jo 30$, så hvorfor ikke få med Portal og TF2 for bare 15$ mer? TF2 er i seg selv verdt det. Som mozze sier

Jeg vil faktisk strekke meg så langt som å si, kjøp Team Fortress 2 nå og få Episode 2 med på kjøpet.
Endret av treigzak
Lenke til kommentar

Orange Box koster 45$, noe som tilsvarer omtrendt NOK 250,-

Det er ingen ublu pris for Episode 2, Portal og Team Fortress. At Ep1 og HL2 følger med i prisen skal man ikke tenke så mye på. 250,- for tre spill av den kvaliteten er det ingen grunn til å klage på.

 

Til sammenligning koster billigste Orange Box retail 369,- (ref prisguiden), så Steam kannibaliserer kraftig sitt eget produkt ved å selge det såpass billig på nett.

Lenke til kommentar

Ble egentlig litt provosert av denne artikkelen, det er bra lenge siden jeg hadde problemer med Steam i forbindelse med lansering av et spill. Jeg pre-loader som regel alltid, og det har med stor sannsynlighet spart meg mye frustrasjon, men artikkelen beskriver steam som tilnærmet komplett ubrukelig, og det er lenge siden det var et holdbart argument.

Lenke til kommentar
Ble egentlig litt provosert av denne artikkelen, det er bra lenge siden jeg hadde problemer med Steam i forbindelse med lansering av et spill.  Jeg pre-loader som regel alltid, og det har med stor sannsynlighet spart meg mye frustrasjon, men artikkelen beskriver steam som tilnærmet komplett ubrukelig, og det er lenge siden det var et holdbart argument.

9634157[/snapback]

 

Jeg ser ikke helt hva du mener med at artikkelen beskriver Steam som ubrukelig. Jeg kan iaf godt huske at etter visse store releaser, har steam vært ekstremt treig. Det er ihvertfall flere negative punkter ang steam de kunne nevnt, og hadde de gjort det på en dårlig måte, hadde jeg forstått at du kunne blitt provosert.

Komponerte ett lite dikt.

 

Steam er kjekt og bra,

men det tar år og dag å logge av.

Endret av treigzak
Lenke til kommentar

uansett på lanseringsdager eller andre dager har jeg som regel problemer med at jeg ikke har noe hastighet igjen til å gjøre andre ting enn å laste ned fra steam. Bruker konstant 10mbit.... hele veien igjenom spill, demoer og videoer :)

 

uansett virker det som grafikken på ep2 får ett kraftig løft =D

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Ble egentlig litt provosert av denne artikkelen, det er bra lenge siden jeg hadde problemer med Steam i forbindelse med lansering av et spill.  Jeg pre-loader som regel alltid, og det har med stor sannsynlighet spart meg mye frustrasjon, men artikkelen beskriver steam som tilnærmet komplett ubrukelig, og det er lenge siden det var et holdbart argument.

9634157[/snapback]

Det har vel heller med det at en skal daske alle de som sitter forsatt å tror at de kan laste ned alle de spillene med super-hastighet når spillene slippes.

 

Alle vet at det kan være litt knot med steam av og til. Som Joachim_F sier så gikk det ikke akkurat smertefritt da TF2-betaen ble lansert og vel...dette er bare en artikkel som prøver å vekke oppmerksomheten til de som enda ikke har skjønt at det kan være lurt å preloade spillet :)

Lenke til kommentar

Jeg vil bare kjøpe Portal, jeg. Når jeg søker på det, får jeg det opp til $19.90, men når jeg trykker inn på det, kan det bare kjøpes sammen med orange box. Noen som vet om det kommer for seg selv etterhvert? Bryr meg nemlig filla om EP2 og TF2, og da syns jeg det er drøyt å betale $45 for et $20 spill...

Lenke til kommentar
Ble egentlig litt provosert av denne artikkelen, det er bra lenge siden jeg hadde problemer med Steam i forbindelse med lansering av et spill.  Jeg pre-loader som regel alltid, og det har med stor sannsynlighet spart meg mye frustrasjon, men artikkelen beskriver steam som tilnærmet komplett ubrukelig, og det er lenge siden det var et holdbart argument.

9634157[/snapback]

Det har vel heller med det at en skal daske alle de som sitter forsatt å tror at de kan laste ned alle de spillene med super-hastighet når spillene slippes.

 

Alle vet at det kan være litt knot med steam av og til. Som Joachim_F sier så gikk det ikke akkurat smertefritt da TF2-betaen ble lansert og vel...dette er bare en artikkel som prøver å vekke oppmerksomheten til de som enda ikke har skjønt at det kan være lurt å preloade spillet :)

9634709[/snapback]

 

Sant sant, det er absolutt en fordel å preloade, og som jeg sier, jeg har nok spart meg for mye frustrasjon av den grunn. Jeg kan ikke huske at TF2-betaen hadde noe problemer, også denne var dog preloadet på min maskin, og jeg fikk spilt få minutter etter betaen fikk grønt lys.

Lenke til kommentar
Jeg vil bare kjøpe Portal, jeg. Når jeg søker på det, får jeg det opp til $19.90, men når jeg trykker inn på det, kan det bare kjøpes sammen med orange box. Noen som vet om det kommer for seg selv etterhvert? Bryr meg nemlig filla om EP2 og TF2, og da syns jeg det er drøyt å betale $45 for et $20 spill...

9635801[/snapback]

Portal er ikke åpent for preload enda, så det er sikkert derfor du ikke kan kjøpe det separat akkukrat nå. Det vil sikkert bli mulighet etterhvert når release nærmer seg.

Lenke til kommentar
Portal er ikke åpent for preload enda, så det er sikkert derfor du ikke kan kjøpe det separat akkukrat nå. Det vil sikkert bli mulighet etterhvert når release nærmer seg.

9637880[/snapback]

 

Jeg pre-loadet Portal igår, eller dagen før der. Prøv å restarte steam, så kan du sikkert pre-loade den.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...